کد خبر: 1216400
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱
وزیر امور خارجه انگلیس اظهار داشت که لندن به موضوع مرگ «الکسی ناوالنی» رهبر مخالفان کرملین ورود و بررسی می‌کند که آیا افراد خاصی مسئول [مرگ او]هستند یا خیر.

جوان آنلاین: دیوید کامرون مدعی شد: زمانیکه خشونت‌های هولناک حقوق بشری مانند این رخ می‌دهد، باید عواقبی به همراه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه انگلیس ادامه داد: ما بررسی می‌کنیم که آیا افراد خاصی مسئول [مرگ ناوالنی]هستند یا خیر. از سایر کشور‌ها نیز می‌خواهیم که همین کار را انجام دهند.

کامرون از ارائه جزئیات درباره اقدام احتمالی این کشور خودداری و اعلام کرد که این موضوع را با همتایان خود از کشور‌های گروه هفت (G۷) و سایر کشور‌ها در نشست سالانه مقام‌های ارشد دفاعی و دیپلماتیک که در مونیخ برگزار می‌شود، مطرح می‌کند.

دولت لندن پیشتر نیز سفیر مسکو در لندن را در پی درگذشت ناوالنی احضار کرد.

وزارت خارجه انگلیس جمعه شب با اعلام این خبر در بیانیه‌ای گفت که درگذشت ناوالنی «باید بطور کامل و شفاف مورد بررسی قرار بگیرد.»

خبرگزاری «ریانووستی» روسیه روز جمعه به نقل از منابع قضایی این کشور اعلام کرد: ناوالنی که در حال گذراندن دوران محکومیت در زندانی در منطقه یامالو-نِنِتس روسیه بود، روز جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ بعد از یک پیاده‌روی احساس ناخوشایندی کرد و بی‌درنگ هوشیاری خود را از دست داد.

بر اساس گزارش‌ها، تلاش بیش از ۳۰ دقیقه‌ای پزشکان که بی‌درنگ در محل ظاهر شدند نیز برای احیای ناوالنی بی‌نتیجه ماند.

رهبران و مقام‌های غربی نسبت به مرگ ناوالنی، منتقد سرشناس ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه ابراز خشم کرده‌اند. در همین حال، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین این واکنش‌ها را غیرقابل قبول خواند.

ناوالنی که به‌دلیل محکومیت‌های قبلی زندانی بود، ۱۳ مرداد در پایان یک محاکمه دیگر به ۱۹ سال زندان محکوم شد.

ناوالنی ۴۷ ساله که در دهه اخیر سرسخت‌ترین منتقد پوتین معرفی می‌شد، در دادگاه‌های قبلی به جرم «کلاهبرداری و سرپیچی از احکام قضایی» در مجموع به ۱۱ سال و ۶ ماه زندان محکوم و سازمان او به عنوان "سازمان افراطی" غیرقانونی اعلام شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار