کد خبر: 1216813
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
رئیس مجلس شورای اسلامی با تشریح عملکرد مجلس یازدهم گفت که از ۲۱وعده انتخاباتی در سال۹۸ برای قانون‌گذاری، ۱۹وعده را به همراه نمایندگان به سرانجام رسانده‌ایم و دو وعده قانونی تقویت هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان و تقویت جایگاه وزارت خارجه باقی مانده که پیگیری می‌کنیم. محمدباقر قالیباف نماینده تهران و رئیس مجلس در صفحه شخصی خود در ایکس با انتشار رشته توییتی نوشت: «همیشه معتقد بودم عیار افراد به کارنامه آن‌هاست، نه به ادعاهایشان. به انجام رساندن یک پروژۀ عمرانی یا تصویب و اجرای یک قانون راهبردی از هزاران حرف و ادعا برتر و سخت‌تر است؛ از شما می‌خواهم وعده‌های انتخاباتی‌ام را با کارنامه قانون‌گذاری مجلس یازدهم منصفانه مقایسه کنید. وعده‌هایم را دو جا به‌طور منسجم مطرح کردم؛ یکی در ویدئویی ۲۷ دقیقه‌ای که قبل از انتخابات در بهمن ۹۸ در رسانه‌هایم منتشر کردم، و دیگری در اولین مصاحبه تلویزیونی در سمت رئیس مجلس، در ۲۴ تیرماه ۱۳۹۹. از تعداد ۲۱ وعده‌ای که برای قانون‌گذاری دادم، ۱۹ وعده را به همراه نمایندگان به سرانجام رساندیم و دو وعده را هنوز نتوانستم به طور کامل عملی کنم. 
 
فهرست مطهری پنج شنبه منتشر می‌شود
دبیر کل حزب ندای ایرانیان از انتشار فهرست علی مطهری در تهران در روز پنج شنبه خبر داد و گفت: تنها راه اصلاح صندوق رأی است. شهاب‌الدین طباطبایی، دبیر کل حزب ندای ایرانیان روز گذشته با حضور در غرفه گروه رسانه‌ای جوان در نمایشگاه مطبوعات با اشاره به حضور طیفی از اصلاح‌طلبان و جریان‌های معتدل در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: فهرست آقای علی مطهری روز پنج شنبه منتشر می‌شود. ما هم برای بستن این فهرست مشورت‌هایی با آقای مطهری ارائه کردیم. وی با بیان اینکه همچنان تنها راه اصلاح صندوق رأی است اظهار داشت: در بیانیه «روزنه» با اشاره به همه مبانی اصلاح‌طلبی و انتخابات بر مشارکت در آن تأکید کردیم و همچنان به انتخابات تأکید داریم. 
 
«آرمان» به ائتلاف «اُمنا» پیوست
مجمع اسلامی آرمان ملت ایران روز گذشته با صدور بیانیه‌ای به ائتلاف مردمی نیرو‌های انقلاب (امنا) پیوست. 
این مجمع در بیانیه خود آورده است: با عنایت به بررسی مواضع و خط‌مشی ائتلاف امنا در این تشکل سیاسی دارای پروانه رسمی و قانونی فعالیت از وزارت کشور و نیز در شرایط حساس کنونی که نیازمند حضور همه نیرو‌های انقلابی در یک‌صف واحد در راستای تحقق منویات مقام‌معظم‌رهبری است، لذا مجمع اسلامی آرمان ملت ایران ضمن قبول خط مشی و مواضع انقلابی اُمنا به این ائتلاف پیوسته و آمادگی خود را به منظور همکاری اعلام می‌کند. 
 
محمد هاشمی: امنیت و رفاه  از صندوق رأی می‌گذرد
مردم ایران اگر امنیت پایدار و آسایش و رفاه عمومی می‌خواهند باید بدانند که این موضوعات از طریق صندوق رأی امکان پذیر است. 
محمد هاشمی رفسنجانی رئیس اسبق سازمان صداوسیما در گفتگو با فارس با اشاره به انتخابات یازدهم اسفند ماه خاطرنشان کرد: توجه نامزد‌های انتخابات به مسائلی معیشتی و دغدغه‌های معیشتی مردم باعث افزایش مشارکت در انتخابات می‌شود. وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که بزرگان جریان اصلاحات آیا در انتخابات ورود خواهند کرد و از فهرست موسوم به آقای مطهری حمایت می‌کنند گفت: تا آن جایی که بنده اطلاع دارم بزرگان جریان اصلاحات قطعاً در انتخابات ورود خواهند کرد و مردم را به مشارکت دعوت خواهند کرد و هیچ گاه این بزرگواران مخالف مشارکت در انتخابات نبوده‌اند. هاشمی رفسنجانی در ادامه گفت: شرکت در انتخابات یک حق است و آحاد مردم باید از حق خود استفاده بکنند و تأثیر گذار باشند.
 وی افزود: دشمن نشسته و رصد می‌کند و منتظر است که مردم ایران خدایی نکرده در انتخابات مشارکت نکنند تا آن وقت اهداف خود را عملیاتی و اجرا کند. هاشمی رفسنجانی در پایان گفت: مردم ایران اگر امنیت پایدار و آسایش و رفاه عمومی می‌خواهند باید بدانند که این موضوعات از طریق صندوق رأی امکان پذیر است. 
 
۶۱ میلیون نفر واجد شرایط رأی‌دهی
رئیس ستاد انتخابات کشور ۶۱ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۲۹۸ نفر را واجد شرایط برای حضور پای صندوق و رأی دادن در انتخابات یازدهم اسفند دانست و گفت: از این تعداد ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۳۳ نفر مرد و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن هستند. سید محمدتقی شاهچراغی عصر دوشنبه در نشست خبری بیست‌و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران شمار واجدان شرایط برای حضور پای صندوق و رأی دادن را برابر اعلام رسمی ثبت احوال، ۶۱ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۲۹۸ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۳۳ نفر مرد و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن هستند. 
رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: انتخابات یازدهم اسفند در یکهزار و ۲۱۸ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی برگزار می‌شود. براساس آمار تا امروز حدود ۱۵ هزار نفر تأیید صلاحیت شدند که ۱۲ درصد زن و ۸۸ درصد مرد هستند. ۱۴۴ نفر هم در خبرگان تأیید صلاحیت شدند. 
شاهچراغی اعلام کرد: در هزار و ۲۱۸ حوزه انتخابی اصلی و فرعی انتخابات برگزار می‌شود. بر اساس آمار حدود ۱۵ هزار نفر تأیید صلاحیت شدند که ۱۲ درصد خانم‌ها و ۸۸ درصد آقایان هستند. ۱۴۴ نفر در خبرگان تأیید صلاحیت شدند. رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رأی در ۳۱ استان تعبیه شده است که ۱۵ هزار شعبه سیار و ۴۴ هزار شعبه ثابت هستند. ۳۵ هزار شعبه شهری و ۲۴ هزار شعبه روستایی هستند. وی با اشاره به آخرین وضعیت جابه‌جایی حوزه انتخابیه داوطلبان گفت: جابه‌جایی حوزه انتخابیه ۴۹۱ نفر با موافقت شورای نگهبان تأیید شده و به آن‌ها ابلاغ کردیم. برخی از اصلاحات قانون جدید، بر اساس انتخابات‌های گذشته و درخواست‌های مردم که شامل عدالت انتخاباتی نیز می‌شود و هیئت‌های نظارت تبلیغات استانی شکل گرفته، همه شرایطی که می‌توانستیم برابر قانون از ظرفیت دولت استفاده کنیم، پیش بینی شده است.
برچسب ها: مجلس ، انتخابات ، احزاب
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار