کد خبر: 1217240
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
انصارالله یمن که هر روز شگفتانه جدیدی علیه رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان آن رو می‌کند، این بار با چندین پهپاد، عملیاتی نظامی را در دریای سرخ و دریای عرب علیه چند ناو متخاصم امریکایی و رژیم صهیونیستی انجام داد، تا مقامات واشینگتن اعتراف کنند که برخلاف تصورشان یمنی‌ها زرادخانه قوی در اختیار دارند
جوان آنلاین: انصارالله یمن که هر روز شگفتانه جدیدی علیه رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان آن رو می‌کند، این بار با چندین پهپاد، عملیاتی نظامی را در دریای سرخ و دریای عرب علیه چند ناو متخاصم امریکایی و رژیم صهیونیستی انجام داد، تا مقامات واشینگتن اعتراف کنند که برخلاف تصورشان یمنی‌ها زرادخانه قوی در اختیار دارند. 
 امریکا و انگلیس هر روز به طور روتین حملات هوایی را به مناطقی از یمن انجام می‌دهند تا بلکه زیرساخت‌های نظامی انصارالله را از بین برده و از حملات آن در دریای سرخ در امان بمانند، اما این اقدامات هم نتوانسته اهداف غرب را برآورده کند و یمنی‌ها روز به روز قدرتمندتر از قبل عرصه را بر دشمنان تنگ کرده‌اند. در تازه‌ترین تحول، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن روز چهارشنبه از عملیات‌های جدید ارتش علیه امریکا و رژیم صهیونیستی خبر داد. به گزارش المیادین، سریع اعلام کرد: «نیروی پهپادی ارتش با به کارگیری چندین پهپاد، عملیاتی نظامی را در دریای سرخ و دریای عرب علیه چند ناو متخاصم امریکایی به انجام رساند.» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تأکید کرد: همچنین نیروی پهپادی ارتش برخی مواضع حساس دشمن اسرائیلی را در منطقه ام‌الرشاش در جنوب فلسطین اشغالی با چند پهپاد دیگر هدف قرار داد. سریع با اشاره به حمله موشکی به یک کشتی صهیونیستی تأکید کرد: «نیروی دریایی ارتش نیز کشتی اسرائیلی «MSC SILVER» را در خلیج عدن با چند اژدر مناسب هدف گرفت.» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تأکید کرد: این عملیات‌ها در راستای یاری ملت مظلوم فلسطین که مورد هجوم و محاصره قرار دارد و همچنین در پاسخ به حمله‌های امریکا و انگلیس به کشور ما به انجام رسیده‌اند.» این درحالی است که سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس دیروز مدعی شد گزارش‌هایی درباره پرواز پهپاد‌ها در غرب الحدیده دریافت کرده است. 
همزمان با عملیات پهپادی انصارالله، شبکه المسیره از تجاوز جدید امریکا و انگلیس به یمن خبر داد و نوشت که امریکا و انگلیس منطقه العرج در شمال غرب شهر الحدیده را در دو حمله هدف قرار دادند. اما با وجود ده‌ها حمله به یمن در یک ماه گذشته، انصارالله از مواضع خود عقب‌نشینی نکرده است و مقامات امریکایی هم به قدرت این جنبش اذعان کرده‌اند. به گزارش الجزیره، وزارت دفاع امریکا روز چهارشنبه با اشاره به تنش‌ها در دریای سرخ اذعان کرد که نیرو‌های یمنی دارای ذخایر زیادی از تجهیزات نظامی هستند و ما برای کاهش این ذخایر نظامی تلاش می‌کنیم. پنتاگون همچنین درباره هدف قرار دادن پهپاد امریکایی توسط نیرو‌های یمنی گفت: «تأیید می‌کنیم که پهپاد MQ۹ در یمن منهدم شد و نشانه‌ها حاکی از آن است که این پهپاد توسط موشک زمین به هوای نیرو‌های یمنی سرنگون شده است.» 
تنش‌ها بین دولت صنعا و امریکا در روز‌های اخیر شدت گرفته و انصارالله در حمایت از مردم مظلوم غزه، دامنه عملیات خود را علیه کشتی‌های صهیونیستی، امریکایی و انگلیسی افزایش داده است. رهبران انصارالله بار‌ها هشدار داده‌اند که واشینگتن برای بازگرداندن امنیت به دریای سرخ باید جلوی ماشین کشتار اسرائیل در غزه را بگیرد، اما دولت جو بایدن به جای فشار به این رژیم، با وتوی قطعنامه‌های ضد صهیونیستی در شورای امنیت و حملات مداوم به یمن، آتش جنگ در منطقه را شعله‌ور می‌کند. 
 
 ماجراجویی تل‌آویو در دمشق 
رژیم صهیونیستی که در برابر گروه‌های مقاومت فلسطین و حزب‌الله لبنان تلفات سنگینی را متحمل شده، برای جبران بخشی از شکست‌های خود به حملات هوایی در خاک سوریه روی آورده است. رسانه‌های دولتی سوریه روز چهارشنبه گزارش دادند که چندین موشک اسرائیلی یک ساختمان مسکونی را در منطقه کفرسوسه در دمشق هدف قرار دادند و موشک‌ها به طبقات پنجم و چهارم اصابت کرده‌اند. به گزارش المیادین، تعداد کشته‌شدگان این حمله دو نفر ذکر شده است. رسانه‌های غربی مدعی شده‌اند که در این حمله محل استقرار مستشاران نظامی ایران هدف قرار گرفته است. خبرگزاری سانا، گزارش داد که این حمله منجر به شهادت دو غیرنظامی، زخمی‌شدن یک تن دیگر و ایجاد خسارات مادی به ساختمان مورد هدف و برخی ساختمان‌های مجاور شده است. این محله میزبان ساختمان‌های مسکونی و مدارس است و در نزدیکی مجتمع بزرگی قرار دارد که به شدت از سوی سازمان‌های امنیتی محافظت می‌شود. محله «کفرسوسه» منطقه‌ای تقریباً امنیتی است و به نوشته سازمان ناظر حقوق بشر سوریه، در این منطقه مراکز تابلودار وجود ندارد، اما «محل اقامت و رفت‌وآمد شخصیت‌های امنیتی» است. در سال ۲۰۰۸ نیز شاهد شهادت عماد مغنیه، فرمانده سابق نظامی حزب‌الله در آپارتمان خود در این محله بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار