کد خبر: 1218261
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه امریکا به حادثه خودسوزی «آرون بوشنل» خلبان امریکایی که چهار روز پیش در اعتراض به نسل‌کشی در غزه در برابر سفارت اسرائیل دست به این اقدام زده بود

 جوان آنلاین: حامیان فلسطین در اعتراض به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و بیدارباشی که خودسوزی آرون بوشنل، افسر نیروی هوایی امریکا مقابل سفارت رژیم صهیونیستی به وجود آورده، در واشینگتن‌دی‌سی و نیویورک تجمع برگزار کردند. 
به گزارش «جوان»، خودسوزی دردناک آرون بوشنل در اعتراض به کشتار فلسطینیان در غزه به دست اسرائیل، به یک بیدارباش در امریکا و فراخوان آتش‌بس دامن زده است.
«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه امریکا به حادثه خودسوزی «آرون بوشنل» خلبان امریکایی که چهار روز پیش در اعتراض به نسل‌کشی در غزه در برابر سفارت اسرائیل دست به این اقدام زده بود، واکنش نشان داد و ضمن اذعان به احساسات جامعه امریکا نسبت به جنگ غزه، مدعی شد: ما عمق این احساسات را درک می‌کنیم و از این موضوعات در راستای تعامل با موضوع [غزه]استفاده خواهیم کرد. البته ما در نهایت براساس منافع امنیت ملی امریکا عمل خواهیم کرد! به‌رغم سانسور گسترده خبری در امریکا، شبکه سی‌ان‌ان در یک برنامه، مجبور شد آخرین سخنان آرون بوشنل را پخش کند. شبکه‌های اجتماعی هم مملو از پیام‌هایی است با مضمون «آرون هرگز از یاد‌ها نمی‌رود». دیروز فیلم یک زن جوان یهودی امریکایی در این شبکه‌ها منتشر شد که به شدت به این خاطر گریه می‌کند که چه اتفاقی برای مردم غزه در حال رخ دادن است که کسی مثل آرون بوشنل را به خودسوزی واداشته است. همچنین ده‌ها تن از حامیان فلسطین شامگاه سه‌شنبه در شهر نیویورک به احترام آرون بوشنل تجمع کردند. پیش از تجمع در شهر نیویورک عصر روز دوشنبه نیز سفارت اسرائیل در واشینگتن‌دی‌سی شاهد حضور صد‌ها نفر بود که یاد بوشنل را گرامی داشتند. ژوزفین گیلبیو، افسر اطلاعاتی سابق ارتش امریکا که در این مراسم شرکت کرده بود، به خبرگزاری آناتولی گفته که از اوهایو برای «بیداری» به این مراسم آمده، زیرا معتقد است «مرگ بوشنل نمی‌تواند بیهوده باشد.» این افسر امریکایی می‌گوید که پیام آرون باید منتشر شود و «باید مطمئن شویم که از هر کس دیگری مانند آرون که احساسات مشابهی دارد، حمایت می‌کنیم.» او می‌گوید: «چگونه ممکن است با یک نسل‌کشی کنار بیاییم؟» در مراسم واشینگتن، همچنین جنی رزماری، ۲۲ ساله از ویرجینیا، گفت که اعتراض مرگبار بوشنل هرچند «یک اقدام افراطی، اما یک عمل اخلاقی بود.» صدای اعتراض بوشنل، حتی در سنای امریکا نیز انعکاس پیدا کرد. سناتور برنی سندرز در واکنش به خودسوزی خلبان امریکایی گفت: «حمایت از اسرائیل اشتباهی وحشتناک است.» سندرز در مصاحبه با نیوزویک در واکنش به خودسوزی بوشنل گفت: «این یک تراژدی وحشتناک و گویای ناامیدی عمیق مردم نسبت به فاجعه انسانی در غزه است و من در این نگرانی عمیق شریک هستم. بچه‌ها از گرسنگی می‌میرند. ۲۹هزار فلسطینی جان خود را از دست داده‌اند که دوسوم آن‌ها زن و کودک هستند. ایالات متحده باید در مقابل نتانیاهو بایستد و مطمئن شود که این کار ادامه نخواهد یافت. حمایت از اسرائیل اشتباهی وحشتناک است.» 
 سندرز همچنین گفته است: «انتظار می‌رود در انتخابات آتی، آیپک (لابی اسرائیل) بیش از ۱۰۰میلیون دلار هزینه کند برای حذف نمایندگانی که جرئت دارند درباره آنچه در غزه می‌گذرد، حرف بزنند! این اسمش دموکراسی نیست بلکه یک سیستم فاسد سیاسی است!»

برچسب ها: امریکا ، خلبان ، جنگ غزه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار