کد خبر: 1218674
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
رئیس جمهور با تاکید بر علاقمندی ایران برای توسعه روابط با کشور‌های آفریقایی از جمله موزامبیک تصریح کرد: برداشتن گام‌های بعدی در روابط فیمابین نیازمند طراحی نقشه راهی جدید است.

جوان آنلاین: سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز شنبه به وقت محلی در حاشیه هفتمین اجلاس سران مجمع کشور‌های صادرکننده گاز در الجزایر، در دیدار آقای «فیلیپ نویسی» رئیس جمهور موزامبیک، با تاکید بر علاقمندی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با کشور‌های آفریقای از جمله موزامبیک، گفت: این دیدار می‌تواند نقطه عطفی در راستای گسترش و تعمیق روابط دو کشور باشد.

به گزارش تسنیم، رئیس جمهور، برداشتن گام‌های بعدی در روابط فیمابین را نیازمند طراحی نقشه راهی جدید دانست و در همین راستا پیشنهاد کرد با هدف ارتقای سطح روابط و شناسایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های بالای دو کشور، کمیسیون مشترک ایران و موزامبیک فعال شود.

دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در دیدار با رئیس جمهور موزامبیک در تشریح تفاوت نگاه جمهوری اسلامی ایران و غرب به قاره آفریقا گفت: جمهوری اسلامی ایران در تعامل با کشور‌های آفریقا به دنبال تامین منافع ملت ایران و ملت‌های آفریقایی است، اما کشور‌های غربی با نگاه استعماری صرفا به دنبال کسب منافع و مطامع خود هستند.

رئیس جمهور ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای صدور خدمات فنی و مهندسی به موزامبیک تصریح کرد: رژیم صهیونسیتی و برخی کشور‌های غربی با حمایت از تروریست‌ها به دنبال فشار بر کشور‌های آفریقایی و غارت منابع و ذخایر آن‌ها هستند و ضروریست کشور‌های آفریقایی با مقابله با تروریسم از منافع خود محافظت کنند و جمهوری اسلامی ایران نیز در این راستا برای همکاری آمادگی دارد.

«فیلیپ نویسی» رئیس جمهور موزامبیک نیز در این دیدار توسعه روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران را زمینه‌ساز تحقق تحولاتی مهم دانست و ضمن استقبال از پیشنهاد دکتر رئیسی برای فعال شدن کمیسیون مشترک ایران و موزامبیک خواستار عملیاتی شدن توافقات میان دو کشور و همچنین تسریع در امضای توافقنامه استرداد محکومان میان ایران و موزامبیک شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار