کد خبر: 1220339
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در واکنش به سخنان دبیرکل ناتو درباره احتمال مذاکرات مسکو – کی‌یف گفت: اوکراین به طور مداوم،‌ امکان مذاکره با مسکو را رد می‌کند.

جوان آنلاین:  دیمتیری پسکوف سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۲ به خبرنگاران گفت:‌ تاکنون همه ما - هم ما و هم نمایندگان ناتو - فقط یک چیز را می بینیم و آن،‌ موضع نسبتاً ثابت کی‌یف در انکار امکان هرگونه مذاکره است.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: موضع منفی کی‌یف به مذاکره هم در سخن و هم در عمل، یک واقعیت است.

پیش از این، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه روز دوشنبه در پاسخ به پرسشی درباره سخنان اخیر پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان درباره پیش‌قدم شدن اوکراین در مذاکره برای صلح گفت: سخنان پاپ، ابعاد گسترده‌تری داشت اما به طور کلی، ایده‌ای که وی درباره آن صحبت کرد، کاملا قابل درک است، او به نفع مذاکرات صحبت کرد.

پسکوف اظهار داشت: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه نیز بارها از آمادگی و استقبال ما از حل مشکلات از طریق مذاکره صحبت کرده است و این،‌ بهترین راه است.

وی گفت: متأسفانه سخنان پاپ و اظهارات مکرر دیگر طرف‌ها از جمله ما، با انکار مطلق حکومت اوکراین مواجه می‌شود و آنها فرصت انجام هیچ مذاکره ای را نمی دهند.

پیش از این، رهبر کاتولیک‌های جهان ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲ گفت که اوکراین باید شجاعت نشان دادن «پرچم سفید» را داشته باشد و برای پایان دادن به جنگ با روسیه مذاکره کند. به گزارش رویترز، پاپ فرانسیس در مصاحبه ای بر ضرورت برون‌رفت اوکراین از بحران تاکید و مواضع خود را در این زمینه اعلام کرد.

رهبر کاتولیک‌های جهان درباره رفتار مناسب سران کی‌یف در این برهه، از عبارت «پرچم سفید» استفاده کرد و افزود: «این برداشتی است که درست است.»

فرانسیس گفت: اما فکر می‌کنم «قوی‌ترین طرف» طرفی است که به شرایط و به مردم فکر می‌کند و شجاعت [نشان دادن] پرچم سفید را دارد و مذاکره می‌کند.

رئیس‌جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی را که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد. این عملیات نظامی تاکنون ادامه دارد و کشورهای غربی ضمن اعمال تحریم‌ها بر روسیه، سلاح و مهمات در اختیار اوکراین قرار می‌دهند. 

واکنش به بودجه آمریکا برای نوسازی تسلیحات هسته‌ای
اطلاعات منتشر شده مبنی بر اینکه واشنگتن انتظار دارد در سال مالی ۲۰۲۵ تقریباً ۲۰ میلیارد دلار به مجموعه نظامی هسته‌ای آمریکا اختصاص دهد و اظهارنظرها مبنی بر اینکه این رقم برای مهار روسیه و نوسازی تسلیحات هسته‌ای آمریکا است، موضوع پرسش دیگری از سخنگوی کرملین بود.
پسکوف در این باره گفت: این‌ها ارقام هزینه‌های دائمی هستند و هیچ چیز جدیدی و هیچ تغییر اساسی وجود ندارد.

برچسب ها: کرملین ، کی یف ، روسیه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار