کد خبر: 1220685
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶
اولگ بوشویف، نماینده روسیه در وین گفت: روسیه برای مقابله و تدیون هر گونه سناریویی در صورت جرات غرب برای اعزام نیروی ناتو به اوکراین آماده است.

جوان آنلاین: این مقام در نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا در مورد همکاری امنیتی گفت: طراحان نظامی در واشنگتن و بروکسل باید بدانند که اگر تصمیم به اعزام نیروهای نظامی ائتلاف ناتو به اوکراین بگیرند ما آن را عملاً دخالت در جنگ و محک زدن توان روسیه می دانیم و آماده برخورد با آن هستیم.

به گزارش ایرنا از "تاس"، وی افزود: «دخالت فزاینده» غرب در این جنگ «ممکن است منجر به درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای شود که پیامدهای فاجعه‌باری به همراه خواهد داشت و غرب مسوول آن خواهند بود.»

بوشویف تاکید کرد که روسیه برای حل و فصل بحران اوکراین آماده است.

بر اساس این گزارش، امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه پس از کنفرانسی درباره اوکراین در پاریس در ۲۶ فوریه، گفت که شرکت کنندگان اعزام نیروهای زمینی به اوکراین را در نظر گرفته اند.

پس از کنفرانس، اکثر کشورهای شرکت کننده اعلام کردند که هیچ برنامه ای برای اعزام نیرو به اوکراین برای مبارزه با روسیه ندارند.

استفان سژورن، وزیر امور خارجه فرانسه روز بعد گفت که حضور نیروهای غربی در اوکراین ممکن است برای ارائه انواع خاصی از کمک ها، به عنوان مثال، در عملیات پاکسازی مین و آموزش سربازان اوکراینی لازم باشد، اما چنین حضوری به حضور مستقیم آنها در درگیری را شامل نمی شود.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین با بیان اینکه نظامیان خارجی در اوکراین می‌توانند نیروهای اوکراینی را آموزش داده و تجهیزات نظامی را تعمیر کنند، گفت: بسیار علاقه‌مند به حضور مربیان نظامی خارجی و پرسنل فنی از شرکای غربی‌ خود در اوکراین هستم.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

برچسب ها: روسیه ، ناتو ، اوکراین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار