کد خبر: 1221538
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶
مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از فردا ۵ فروردین ماه سامانه پر بارشی وارد کشور شده و تا روز سه شنبه این سامانه فعال خواهد بود.

جوان آنلاین: صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه فردا یکشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در نوار غربی و جنوبی کشور و برخی نقاط کرمان، غرب استان‌های هرمزگان، یزد و اصفهان ابرناکی، بارش و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود، گفت: فردا در این مناطق گاهی رعد و برق و احتمال رخداد تگرگ برای مناطق جنوبی کشور و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی افزود: فردا در شمال غرب فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، شرق خوزستان، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه و ایلام بارش شدت می‌یابد.

او می‌گوید: دوشنبه با تشدید فعالیت سامانه در بیشتر مناطق کشور به‌جز سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان ابرناکی و بارش روی خواهد داد که در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان، شمال و شرق خوزستان، لرستان، جنوب ایلام، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بارش شدت بیشتری می‌یابد.

او با بیان اینکه روز سه‌شنبه فعالیت سامانه در برخی نقاط استان‌های گلستان، خراسان شمالی، شرق استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی است و به‌تدریج سامانه از کشور خارج می‌شو د، گفت: از بعدازظهر سه‌شنبه در مناطقی از شمال غرب کشور به‌ویژه آذربایجان غربی و کردستان ابرناکی، بارش باران و وزش باد شدید موقت روی می‌دهد.

وی با بیان اینکه روز چهارشنبه با گذر موج از نوار شمالی کشور، در برخی نقاط شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و به‌تدریج شمال شرق کشور بارش و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، گفت: در این روز با شمالی شدن جریانات روی سواحل دریای خزر در استان‌های واقع در سواحل شمالی بارش روی خواهد داد. پنجشنبه تنها در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ابرناکی و بارش خواهد بود.

وی در خصوص فعالیت سامانه بارشی در تهران گفت: دو سامانه گسترده بارشی و وزش باد خیلی شدید در استان تهران از فردا با وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید، آغاز خواهد شد و تا پیش از ظهر سه‌شنبه پایان خواهد یافت.

او اظهار کرد: در نیمه جنوبی، مناطق غربی و ارتفاعات شاهد وزش باد خیلی شدید خواهیم بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار