کد خبر: 1222267
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
اولین حادثه جنجالی سال گذشته با خودکشی یکی از کارگردان‌های محبوب سینما و تلویزیون شروع شد. ۱۶ فروردین‌ماه و در‌حالی‌که هنوز حال و هوای تعطیلات نوروز در جریان بود، خبر رسید کیومرث پوراحمد به طرز مشکوکی در ویلای شخصی‌اش در یکی از روستا‌های انزلی جان باخته است
حسین فصیحی
جوان آنلاین: سالی که سپری شد با حوادث تلخ و شیرین بسیاری همراه بود که در تقویم حوادث کشور ثبت شد. با وجود اینکه حوادث بسیاری در بستر اجتماعی جریان دارد در ذیل به بخشی از مهم‌ترین اتفاق‌ها اشاره شده است. 
 
 خاموشی خالق قصه‌های مجید
اولین حادثه جنجالی سال گذشته با خودکشی یکی از کارگردان‌های محبوب سینما و تلویزیون شروع شد. ۱۶ فروردین‌ماه و در‌حالی‌که هنوز حال و هوای تعطیلات نوروز در جریان بود، خبر رسید کیومرث پوراحمد به طرز مشکوکی در ویلای شخصی‌اش در یکی از روستا‌های انزلی جان باخته است. در حالی که جامعه با انتشار خبر شوکه شده بود، بررسی‌های بعدی نشان داد این کارگردان سینما به زندگی خودش پایان داده است. مأموران پلیس در محل حادثه هشت صفحه دست‌نوشته پوراحمد را کشف کردند که انگیزه‌اش برای خودکشی را شرح داده بود. با وجود اینکه پیگیری‌های زیادی برای اطلاع از محتوای این دست‌نوشته‌ها انجام شد، اما راز مرگ خودخواسته خالق قصه‌های مجید سر به مهر ماند. 
 
 شهید غیرت
شامگاه هشتم اردیبهشت‌ماه سال گذشته کلیپ نحوه شهادت حمیدرضا الداغی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و خشم کاربران را به همراه داشت. براساس فیلم منتشر شده، حمیدرضا مقابل آموزشگاه دخترش منتظر بود تا او را بعد از تعطیلی کلاس به خانه ببرد، اما متوجه می‌شود چند پسر جوان برای دختری نوجوان مزاحمت ایجاد کرده‌اند که برای دفاع از دختر وارد عمل می‌شود. حمیدرضا در حالی که با ضربات چاقوی مهاجمان زخمی می‌شود، اما دست از دفاع برنمی‌دارد و سرانجام نیز بر اثر شدت جراحت توانش را از دست می‌دهد و بعد از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت می‌رسد. همزمان مأموران پلیس موفق می‌شوند مردان مزاحم را بازداشت کنند. عامل اصلی شرارت از مجرمان سابقه‌دار بود که خیلی زود محاکمه و به قصاص محکوم شد و پرونده شرارت‌هایش با اجرای حکم بسته شد. 
 
 فداکاری در شاهچراغ
شامگاه ۲۲ مردادماه سال گذشته انتشار خبر تکرار حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز وحشت عمومی را به همراه داشت. فیلم منتشر شده نشان داد تروریست مسلح شروع به تیراندازی به سمت زائران می‌کند که در جریان آن، دو نفر از خادمان حرم به شهادت می‌رسند و هفت نفر از زائران هم مجروح می‌شوند. تروریست مسلح برای کشتار بیشتر به سمت صحن حرم حرکت می‌کند که ناگهان یکی از خادمان حرم او را متوقف و خلع سلاح می‌کند که با ورود نیرو‌های امنیتی متهم بازداشت می‌شود. بررسی‌های بعد نشان می‌دهد تروریست مسلح عضو داعش و اهل تاجیکستان بود که محاکمه و به دو بار اعدام محکوم شد. اقدام این خادم حرم که با دست‌های خالی تروریست مسلح را زمینگیر کرده بود مورد اقبال عمومی قرار گرفت. 
 
 کلثوم قاتل سریالی مردان سالخورده
یازدهم شهرویور‌ماه سال گذشته خبر بازداشت یک قاتل سریالی در شهرستان ساری منتشر شد. حیرت‌زدگی مخاطبان زمانی بیشتر شد که مشخص شد این قاتل سریالی زنی ۵۶ ساله به نام کلثوم است که با شناسایی پیرمردان پولدار، صیغه‌شان می‌شد و در فرصت مناسب آن‌ها را به قتل می‌رساند و بعد از نقد کردن مهریه‌اش به سراغ سوژه‌ای تازه می‌رفت. از آنجا که همه قربانیان پرونده سالخورده بودند، خانواده آن‌ها به ماجرا مشکوک نمی‌شدند تا اینکه خانواده پیرمردی ۸۲ ساله وقتی به مرگ پدرشان مظنون می‌شوند جسد را به پزشکی قانونی منتقل می‌کنند که معلوم می‌شود پیرمرد به قتل رسیده است. بعد از آن کلثوم به عنوان مظنون اصلی بازداشت و به قتل ۱۱ پیرمرد به این شیوه اعتراف می‌کند. او گفت که برای تصاحب اموال پیرمردان، آن‌ها را در فرصت مناسب مسموم می‌کرد و سپس به قتل می‌رساند. 
 
 جنجال بر سر مرگ آرمیتا
انتشار فیلم حادثه مرگبار برای آرمیتا گراوند در متروی شهدای تهران حادثه‌ای بود که جنجال زیادی به پا کرد. صبح روز نهم مهرماه، آرمیتا مثل همیشه برای رفتن به هنرستان در متروی شهدا با دو همکلاسی‌اش سوار آخرین واگن قطار شدند. همزمان با ورود به قطار آرمیتا به دلیل افت فشار کنار در ورودی قطار تعادلش را از دست می‌دهد و به زمین می‌افتد که با کمک دو همکلاسی‌اش از قطار خارج و به سکو منتقل می‌شود. فیلم منتشر شده به خوبی گویای این است که هیچ درگیری در این محل روی نداده تا اینکه لحظاتی بعد امدادگران اورژانس در محل حاضر می‌شوند و بعد از انجام اقدام‌های اولیه دختر نوجوان به بیمارستان فجر منتقل می‌شود و تحت درمان قرار می‌گیرد، اما تلاش‌ها ثمری ندارد و آرمیتا پس از ۲۸ روز تسلیم مرگ می‌شود. این پرونده از زمان وقوع تا فوت آرمیتا از موضوع اجتماعی به موضوع سیاسی برای معاندان تبدیل شد. 
 
 پرونده جنجالی داریوش مهرجویی
قتل داریوش مهرجویی و همسرش یکی از تکان‌دهنده‌ترین پرونده‌های جنایی بود که شامگاه ۲۲ مهرماه سال قبل اتفاق افتاد. شب حادثه مأموران پلیس از قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر در ویلای شخصی‌شان در فردیس کرج باخبر و در محل حاضر شدند. بررسی‌ها نشان داد آقای کارگردان و همسرش به‌طرز دلخراشی به قتل رسیده‌اند. در حالی که افکار عمومی از وقوع حادثه به شوک رفته بود، مأموران پلیس چهار روز بعد عاملان حادثه را که چهار مرد افغان بودند، بازداشت کردند. متهمان که یکی از آن‌ها باغبان مهرجویی بود، اعتراف کردند با نقشه قبلی وارد خانه زوج هنرمند شده و حادثه مرگبار را رقم زده‌اند. با کامل شدن بررسی‌ها، متهم ردیف اول به قصاص و سه همدست او به حبس و شلاق محکوم شدند. 
 
 مرگ آتشین ۳۶ معتاد 
سحرگاه ۱۲ آبان‌ماه پارسال حادثه آتش‌سوزی در کمپ اعتیاد شهرستان لنگرود اتفاق افتاد و منجر به جان‌باختن ۳۶ نفر از معتادانی شد که برای ترک اعتیاد در کمپ بستری بودند. همزمان با شعله‌ور شدن آتش آن‌ها تلاش کردند از کمپ خارج شوند، اما وقتی به سمت در خروجی هجوم بردند معلوم شد در‌ها قفل است برای همین میان آتش و دود جانشان را از دست دادند. تحقیقات بعدی نشان داد حادثه عمدی رقم خورده و مردی ۲۸ ساله که از مددجویان سابق کمپ بود به عنوان مظنون بازداشت شد. او اعتراف کرد به خاطر کینه‌ای که از مدیر کمپ داشته، حادثه را رقم زده است. 
 
 شهادت ۱۱ مدافع وطن
بامداد روز جمعه ۲۴ آذرماه حادثه تروریستی دیگری اتفاق افتاد. گروهک تروریستی این‌بار به یک کلانتری در شهرستان راسک سیستان و بلوچستان حمله کردند که در جریان آن ۱۱ نفر از مدافعان وطن به شهادت رسیدند و شش نفر هم مجروح شدند. همزمان با حضور نیرو‌های پشتیبان، عده‌ای از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند و عده‌ای هم دستگیر شدند. 
 شهادت زائران حاج قاسم در حمله تروریستی
۱۳ دی‌ماه سال گذشته مراسم چهارمین سالگرد حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان در حال برگزاری بود که انفجار دو بمب، حادثه خونینی را رقم زد. اولین انفجار ساعت ۱۴:۵۰ و دومین انفجار هم ساعت ۱۵:۱۷ و در حالی روی داد که امدادگران و مردم برای کمک به حادثه‌دیدگان در محل حاضر شدند. در جریان این حادثه تروریستی، ۹۶ نفر از زائران به شهادت رسیدند و افراد بسیاری هم مجروح شدند. پس از وقوع این حادثه، داعش مسئولیت حمله را به عهده گرفت. 
 
 پرونده کوروش کمپانی
یکی دیگر از پرونده‌هایی که سال گذشته جنجال زیادی به پا کرد، پرونده کوروش کمپانی بود. بهمن‌ماه سال گذشته خبر کلاهبرداری این شرکت از طریق فروش گوشی‌های آیفون منتشر شد و خیلی زود توجه افکار عمومی را به خود جلب کرد. مالک این شرکت مدعی شده بود گوشی‌های آیفون با قیمت ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان را به قیمت ۲۰ میلیون تومان و در مدت زمان محدود به دست مصرف‌کننده می‌رساند. تبلیغات گسترده این شرکت و حضور سلبریتی‌ها در این تبلیغات سبب شده بود افراد زیادی برای خرید این گوش‌ها به‌صف شوند. مبلغ دقیق این کلاهبرداری مشخص نیست و ارقام بسیاری برای آن مطرح شده است. به هر حال مالک این شرکت بعد از برداشت همه موجودی که به حسابش واریز شده بود از کشور متواری شد که تلاش پلیس برای دستگیری او جریان دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار