کد خبر: 1222630
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
یکی از عاملان شهادت پوریا احمدی، شهید بسیجی مدافع امنیت به جرم تجاوز به یک دختر بازداشت شد. بسیجی شهید سال قبل در جریان آشوب‌های خیابانی با ضربات چاقوی اغتشاشاگران به شهادت رسید و یکی از عاملان قتل او که به جرم تجاوز به عنف دستگیر شده بود، شناسایی شد
آرمین بینا 
جوان آنلاین: یکی از عاملان شهادت پوریا احمدی، شهید بسیجی مدافع امنیت به جرم تجاوز به یک دختر بازداشت شد. بسیجی شهید سال قبل در جریان آشوب‌های خیابانی با ضربات چاقوی اغتشاشاگران به شهادت رسید و یکی از عاملان قتل او که به جرم تجاوز به عنف دستگیر شده بود، شناسایی شد. 
اواخر اسفندماه سال قبل به مأموران پلیس تهران خبر رسید پسر جوانی به زور وارد خانه‌ای در یکی از خیابان‌های نبرد در جنوب تهران شده و به دختر جوانی تجاوز کرده است. 
با اعلام این خبر به سرعت تیمی از مأموران پلیس راهی محل حادثه شدند و پسر جوان را دستگیر و به اداره پلیس منتقل کردند. 
 
 قهوه مسموم
مردی که از پسر جوان به اتهام تجاوز شکایت کرده بود در توضیح ماجرا گفت: «چند سال قبل با همسرم اختلاف پیدا کردیم و از هم جدا شدیم. همسر قبلی‌ام هم همراه تنها فرزندم که شیما نام دارد برای ادامه زندگی پیش خانواده‌اش در یکی از شهر‌های مرکزی رفتند. من در تهران ماندم و مدتی بعد هم مجدداً ازدواج کردم. در این مدت با دخترم ارتباط داشتم و گاهی هم او از شهرستان برای دیدن من به تهران می‌آمد. چند روز قبل او به تهران آمد، اما بستگان همسرم میهمان ما بودند، به همین دلیل دخترم را به خانه مادرم بردم. قرار بود او چند روزی آنجا بماند و من هم به او سر بزنم. البته مادرم به مسافرت رفته بود و دخترم در خانه تنها بود. ساعتی قبل به خانه مادرم رفتم و می‌خواستم دخترم را به خانه خودم ببرم که دیدم پسر جوانی در خانه مادرم است و دخترم نیز بیحال گوشه‌ای افتاده است. پسر جوان مدعی بود خواستگار دخترم است و برای صحبت کردن پیش او آمده، اما دخترم مخفیانه به من گفت پسر جوان او را فریب داده و پس از اینکه به او قهوه مسموم خورانده به او تجاوز کرده است. من هم بلافاصله به بهانه اینکه می‌خواهم تلفنی با دوستم صحبت کنم از خانه بیرون آمدم و به پلیس خبر دادم.»
 
 اوباش خطرناک 
دختر جوان هم با شکایت از پسر متجاوز به مأموران گفت: «مدتی قبل در فضای مجازی با شهروز آشنا شدم. او با چرب‌زبانی مرا فریب داد و مدعی شد می‌خواهد با من ازدواج کند. وقتی به تهران آمدم او را دیدم و وقتی هم او فهمید من در خانه مادربزرگم تنها هستم پیشم آمد. چند باری او را در خیابان و پارک دیدم و فهمیدم که آدم خطرناکی است. چون متوجه شده بودم که او اوباش است، مرا تهدید کرده بود که رابطه‌ام را قطع نکنم و من هم از ترس با او ارتباط داشتم تا اینکه روز حادثه به خانه مادربزرگم آمد و به من قهوه مسموم خوراند. وقتی حالم بد شد به زور به من تجاوز کرد. ساعتی بعد پدرم آمد و من هم به او گفتم که شهروز مرا فریب داده و به من تجاوز کرده است و خواستم از پلیس کمک بگیرد.»
 
 قاتل مدافع امنیت 
با شکایت پدر و دختر، مأموران به دستور بازپرس پرونده تحقیقات خود را آغاز کردند و دریافتند شهروز از اوباش و شرور‌های منطقه است. همچنین مشخص شد وی خلافکار است و حتی در شب چهارشنبه‌سوری هم با ساخت بمب‌های دست‌ساز برای دیگران مزاحمت ایجاد کرده است. 
متهم در بازجویی‌ها ارتباط جنسی با دختر جوان را اعتراف کرد و مدعی شد این ارتباط به عنف نبوده و با رضایت دختر جوان صورت گرفته است، اما تحقیقات نشان داد وی به زور دختر جوان را آزار و اذیت کرده است. بدین ترتیب پرونده متهم از جنبه تجاوز به عنف به دادگاه یک کیفری استان تهران فرستاده شد. در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت، دختر جوان دوباره به اداره پلیس رفت و این‌بار راز قتلی را که شهروز در اواخر تابستان سال قبل مرتکب شده بود، برملا کرد. 
وی گفت: «من در ارتباطی که با شهروز داشتم، متوجه شدم او آدم خطرناکی است و کار‌های خطرناکی هم انجام می‌دهد. مثلاً شب چهارشنبه‌سوری بمب‌های دست‌ساز روی سر پسربچه‌ها و حتی زنان و دختران می‌انداخت. به او می‌گفتم این کار‌های خطرناک را انجام ندهد، چون ممکن است باعث کشته شدن فردی شود یا افراد رهگذر را زخمی کند، اما به حرف‌های من توجهی نمی‌کرد و به من می‌گفت این کار‌ها که خیلی مهم نیست، من حتی یک مرد بسیجی را در زمان اغتشاشات در خیابان نبرد به قتل رسانده‌ام. شهروز می‌گفت در زمان اغتشاشات همراه تعدادی از اغتشاشگران با مرد بسیجی درگیر شده و او را با چاقو به قتل رسانده است. من از حرف‌ها و اعترافات شهروز خیلی ترسیدم، روز اول هم از ترس حرفی نزدم، ولی الان تصمیم گرفتم راز این قتل را برملا کنم.»
با اظهارات دختر جوان، مأموران پلیس به دستور بازپرس جنایی تحقیقات خود را درباره این ادعا آغاز کردند. بررسی‌ها نشان داد شهروز یکی از عاملان قتل شهید پوریا احمدی است که در جریان اغتشاشات در خیابان‌های جنوب‌شرقی تهران به دست اراذل و اوباش به شهادت رسید. مأموران پلیس در بررسی پرونده شهید و گزارشات مردم و شاهدان عینی و بررسی دوربین‌های مداربسته دریافتند اواخر شهریورماه سال قبل زمانی که پوریا احمدی به شهادت می‌رسد، متهم در بین اغتشاشگران و افرادی که با شهید درگیر شده بودند، دیده شده است. همچنین مشخص شد آن روز تعداد زیادی آشوبگر در محل حضور داشتند و تعدادی هم با پوریا احمدی درگیر شده بودند و بعد از اینکه او را با چاقو هدف قرار می‌دهند همه از محل فرار می‌کنند. 
 
 اظهارات متهم 
بدین ترتیب با به دست آمدن این اطلاعات و مشخص شدن حضور متهم در بین عوامل شهادت پوریا احمدی شهید مدافع امنیت، متهم دوباره برای تحقیق به دستور بازپرس جنایی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت. 
متهم ابتدا در بازجویی‌ها جرم خود را انکار کرد، اما وقتی متوجه شد دوربین‌ها چهره او را در زمان حادثه در بین افرادی که با شهید درگیر شده‌اند، گرفته‌اند و شاهدان هم او را شناسایی کرده‌اند قتل را انکار کرد، اما مدعی شد در زمان اغتشاشات در محل حضور داشته است. 
وی در ادعایی گفت: «من در زمان اغتشاشات در خیابان‌های شرقی تهران حضور داشتم و زمانی هم که پوریا احمد برای برقراری امنیت به خیابان آمده بود من آنجا بودم و همراه تعداد زیادی از آشوبگران با وی درگیر شدیم، اما من به او چاقو نزدم و نمی‌دانم چه کسی به او چاقو زد.» 
وی ادامه داد: «مدتی قبل با شیما دوست شدم و با او ارتباط داشتم و آخر سال هم وقتی به تهران آمد به خانه مادربزرگش رفت و آمد داشتم. من به او گفته بودم که در اغتشاشات حضور داشتم، اما به او نگفته بودم که پوریا احمدی را به قتل رسانده‌ام.»
متهم در حالی جرم قتل بسیجی شهید را انکار می‌کند که دلایل و شواهد همگی حکایت از آن دارد وی یکی از عاملان شهادت پوریا احمدی است، به همین دلیل هم برای ادامه تحقیقات و برملا شدن زوایای پنهانی حادثه در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. 
شهید بسیجی پوریا احمدی ۴۴ ساله اهل تهران، دو دختر ۱۶ و ۹ ساله دارد. وی ۳۰ شهریور‌ماه ۱۴۰۱ به دست اغتشاشگران با ضربات متعدد چاقو زخمی شد و ۱۲ روز بعد در بیمارستان به عنوان دومین شهید مدافع امنیت به شهادت رسید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار