کد خبر: 1223026
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
سازمان ناتو با در نظر گرفتن تهدید‌های دونالد ترامپ علیه ناتو و با نیم‌نگاهی به نظرسنجی‌هایی که عمدتاً امکان پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو را بیشتر از رئیس‌جمهور کنونی ارزیابی می‌کنند، تدابیر لازم در صورت روی کار آمدن مجدد رئیس‌جمهور پیشین را مورد بررسی قرار خواهد داد

جوان آنلاین: سازمان ناتو با در نظر گرفتن تهدید‌های دونالد ترامپ علیه ناتو و با نیم‌نگاهی به نظرسنجی‌هایی که عمدتاً امکان پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو را بیشتر از رئیس‌جمهور کنونی ارزیابی می‌کنند، تدابیر لازم در صورت روی کار آمدن مجدد رئیس‌جمهور پیشین را مورد بررسی قرار خواهد داد. 
دونالد ترامپ در نظرسنجی‌ها، به طور متوسط از بایدن با اختلاف ۱/۱ درصد پیش است، به طوری که نظر ۹/۴۶ درصد مردم امریکا را جلب کرده است و این رقم در مورد جو بایدن به ۸/۴۵ درصد رسیده است. اهمیت موضوع زمانی روشن می‌شود که بدانیم در ایالت‌های خاکستری که نقش تعیین‌کننده در پیروزی رئیس‌جمهور آینده امریکا دارند هم وضع ترامپ از بایدن بهتر است. ترامپ در ایالت‌های ویسکانسین، آریزونا، جورجیا، میشیگان، کارولینای شمالی و نوادا از بایدن پیش است و بایدن تنها در ایالت پنسیلوانیا با اختلاف ۱/۰ درصد از ترامپ جلوتر است. وبگاه اکسیوس در تازه‌ترین گزارش به واکنش کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به افزایش احتمال بازگشت رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده به کاخ سفید پرداخت و نوشت که دیپلمات‌های ارشد کشور‌های عضو ناتو که روز پنج‌شنبه در هفتادوپنجمین سالگرد این اتحاد گرد هم می‌آیند، درباره تهدید مسکو و قدرت گرفتن مجدد ترامپ گفتگو خواهندکرد. همزمان با توجه به احتمال بازگشت دونالد ترامپ، این ائتلاف ممکن است در مسیر بحران وجودی قرار گیرد، چرا که ترامپ فوریه گذشته در تهدید صریح ناتو گفته بود که اگر کشور‌های عضو ناتو سهم مشخص شده برای آن‌ها در حوزه‌های دفاعی را پرداخت نکنند، او در صورت حضور در کاخ سفید روسیه را تشویق می‌کند تا هر کاری که می‌خواهد در قبال یک کشور اروپایی عضو ناتو انجام دهد. وی این را هم گفت که اگر سایر اعضا سهم منصفانه خود را بپردازند، در ائتلاف می‌ماند. ایوو دالدر، سفیر سابق ایالات متحده در ناتو، می‌گوید: «این روز‌ها در ناتو در مورد راه‌هایی برای واگذاری مسئولیت‌هایی که بر عهده ایالات متحده است به ارتش‌های اروپایی، بحث‌هایی در جریان است. البته در هیچ کدام از این رایزنی‌ها مستقیماً به وجود ارتباط میان این تدابیر و احتمال بازگشت ترامپ به کاخ سفید اشاره‌ای نمی‌شود. صحبت در مورد ورود ترامپ در واقع، صحبت درباره شکست بایدن است.»

برچسب ها: ترامپ ، ناتو ، بایدن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار