کد خبر: 1223784
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: رئیس‌جمهور اوکراین گفته است که بدون کمک‌های غرب شرایط برای این کشور بسیار دشوار خواهد بود، اما اعضای ناتو بدون توجه به هشدار‌های کی‌یف، سناریوی مذاکرات صلح با روسیه را در سر می‌پرورانند. 
در حالی که مقامات اوکراین هر روز هشدار می‌دهند برای توقف ارتش روسیه باید غربی‌ها کمک‌های بیشتری را به این کشور ارسال کنند، اما گویا غربی‌ها در سومین سال جنگ اشتیاقی برای کمک‌های بیشتر ندارند. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز جمعه در سخنانی تأکید کرد: بدون دریافت کمک‌های غرب شرایط برای‌مان بسیار دشوار می‌شود. زلنسکی اذعان داشت، اگر شرکای این کشور به کی‌یف کمک نکنند، اوکراین همچنان مردم و اراضی خود را از دست خواهد داد و این وضعیت برای این کشور بسیار دشوار خواهد بود. رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه خواستار ادامه کمک‌ها از سوی متحدان غربی به اوکراین شد، با این حال زلنسکی از اینکه شرکایش کمک‌های بیشتری را به کی‌یف ارسال کنند، ناامید شده است. زلنسکی در مصاحبه با روزنامه «بیلد» اذعان کرد که اولاف شولتز، صدراعظم آلمان موشک‌های «تاروس» را به اوکراین ارسال نخواهد کرد. زلنسکی دلیل این موضوع را هراس شولتز از تهدید‌های هسته‌ای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه عنوان کرد. سخنان زلنسکی در حالی بیان شده است که روز پنج‌شنبه «ویولا امهرد» رئیس‌جمهور سوئیس اعلام کرده بود این کشور نشستی را در مورد حل بحران در اوکراین برگزار خواهد کرد. به گزارش رویترز، رئیس‌جمهور سوئیس گفت: شورای فدرال کشور تصمیم به برگزاری این نشست گرفته است. این کنفرانس در ژوئن۲۰۲۴ در منطقه بورگنستاک در کانتون نیدوالدن برگزار خواهد شد. 
امهرد یادآور شد: «ما نمی‌توانیم روسیه را از اروپا کنار بگذاریم. این به آن معناست که پس از جنگ باید راه‌های جدیدی برای همزیستی با یکدیگر پیدا کنیم، البته این به معنای انعطاف روسیه نیز است.» تحرکات دیپلماتیک سوئیس در حالی است که ولادیمیر پوتین این طرح را به سخره گرفت و هشدار داد مسکو هیچ طرح اجباری که منافعش را نادیده بگیرد، نمی‌پذیرد. پوتین با اشاره به اینکه کشورش برای پیوستن به مذاکرات ماه ژوئن در سوئیس دعوت نشده است، گفت: «روند صلح» بدون روسیه نمی‌تواند اتفاق بیفتد.

برچسب ها: زلنسکی ، اوکراین ، روسیه ، ناتو
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار