کد خبر: 1224336
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
معاون تربیت بدنی و سلامت  وزارت آموزش و پرورش گزارش داد

جوان آنلاین: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از افزایش ۵۰ درصدی تعداد فضا‌های ورزشی آموزش و پرورش در قالب طرح شهید سلیمانی خبر داد. 
در جلسه‌ای با حضور رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونان این وزارتخانه، دستاورد‌های وزارت آموزش و پرورش در سال قبل و برنامه‌های پیش‌رو تشریح شد. صادق ستاری‌فرد در این نشست گفت: سال ۱۴۰۲ در سه‌محور مدیریت منابع انسانی و منابع مالی، اجرای برنامه‌هایی معطوف به دانش‌آموز و معلمان و نیز توسعه سلامت دانش‌آموزان فعالیت‌هایی صورت گرفت. ستاری فرد با اشاره به اینکه در بخش مدیریت منابع و زیرساخت‌ها سه رویکرد داشتیم، گفت: دسترسی، بهره‌وری و بهره‌مندی سه موضوع مورد توجه در بخش مدیریت منابع بوده‌است. 
وی با بیان اینکه سال گذشته دسترسی دانش‌آموزان به فضا‌های ورزشی مورد نیاز و زیرساخت‌های سلامت‌محور، افزایش بهره‌مندی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان از این زیرساخت‌ها و افزایش بهره‌وری فضا‌ها مورد توجه قرار گرفت، افزود: در خصوص بهره‌مندی هنوز به نتایج ملموسی نرسیده‌ایم، اما جز برنامه‌های اصلی ما در سال جدید خواهد بود. وی در خصوص محور دوم برنامه‌های خود یعنی مدیریت نیروی انسانی گفت: در حوزه نیروی انسانی چه در بخش سلامت و چه در حوزه تربیت بدنی، مهم‌ترین دستاورد این بوده است که توانستیم از ظرفیت سایر دانشگاه‌های کشور استفاده کنیم به طوری که دانشگاه‌های علوم پزشکی برای تربیت مراقب سلامت و بهداشت بعد از یک مطالبه‌گری ۲۶ساله در حال همکاری با ما هستند. ستاری فرد خاطر نشان کرد: در سال نخست هشت دانشگاه این رشته را جزو رشته‌های خود قرار دادند و اقدام به جذب دانشجو کردند و در سال دوم ۱۶ دانشگاه علوم پزشکی در حال تربیت نیروی انسانی برای حوزه بهداشت و سلامت دانش‌آموزان آموزش و پرورش هستند. وی در خصوص حوزه مدیریت منابع مالی هم گفت: در ردیف‌های پنجگانه غیرپرسنلی حوزه تربیت بدنی توانسته‌است ۱۰۰منبع تخصیصی خود را دریافت کند که شکرخدا این موضوع به اتفاقات خوبی منجر شد که یکی از نمود‌های مهم آن اجرای طرح شهید سلیمانی بوده‌است. معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در اجرای این طرح ۵۰ درصد به تعداد فضا‌های ورزشی آموزش و پرورش اضافه شده و ۲هزارو۸۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای ایجاد شده‌است. وی ادامه داد: این امر موجب شد تا سرانه ورزشی ۳۳ درصد افزایش یابد تا در سرانه از ۳/۰ مترمربع به ۴/۰ متر مربع دست یابیم. معاون تربیت بدنی و و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه‌های مدرسه محور ما در اجرا با موفقیت صد‌درصدی مواجه شدند که طی آن ۸میلیون دانش‌آموز به صورت روزانه در مسابقات ورزشی درون‌مدرسه‌ای فعالیت کردند. همچنین هدف دیگر ما هر مدرسه یک تیم امدادی بوده‌است. همچنین توجه دیگر ما خانواده‌محور شدن فعالیت‌های آخر هفته مدارس بوده‌است تا پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها ورزش پدر پسری و مادر دختری را در مدارس شاهد باشیم. خوشبختانه این فعالیت‌های آخر هفته در مدارس امروزه تبدیل به یک گفتمان شده‌است. ستاری فرد با اشاره به اینکه در طرح شهید روحانی ۴ هزار مدرسه ما فعال شدند، گفت: همچنین طرح پاک پایش آمادگی کودکان انجام شد که باید از عزیزانی که کمک کردند تا سنجش بدو ورود دانش‌آموزان و مسئله پایش حرکتی دانش‌آموزان به خوبی انجام شود، تشکر کنیم. این پایش‌ها در طول سال دنبال‌شده و مسئله آمادگی حرکتی دانش‌آموزان در گذر تحصیل مورد توجه قرار گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار