کد خبر: 1224357
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
چاپ دوازدهم مجموعه ۱۵ جلدی «سرگذشت استعمار» در کتابفروشی‌ها
مجموعه ۱۵ جلدی «سرگذشت استعمار» با استقبال مردمی برای دوازدهمین بار تجدید چاپ شد و در فهرست آثار پرمخاطب سوره مهر قرار گرفت

جوان آنلاین: مجموعه ۱۵ جلدی «سرگذشت استعمار» با استقبال مردمی برای دوازدهمین بار تجدید چاپ شد و در فهرست آثار پرمخاطب سوره مهر قرار گرفت. 
مهدی میرکیایی، استاد و پژوهشگر تاریخ در مجموعه ۱۵ جلدی «سرگذشت استعمار» کوشیده است روایتی جدید از تاریخ برای گروه سنی نوجوان و جوان ارائه دهد. او در این مجموعه خواندنی، یکی از نقاط مغفول و خلأ‌های موجود در کتاب‌های ویژه نوجوانان و جوانان را پر کرده و در «سرگذشت استعمار»، چگونگی و چرایی سر برآوردن آن را از قرن پانزدهم تا قرن بیستم میلادی پیگیری و روایت کرده است. هرچند تاکنون آثار متعددی هم در قالب داستان و هم در قالب تاریخ با تمرکز بر استعمار و تاریخ آن منتشر شده، اما در نظر گرفتن یک سیر تاریخی و چگونگی مراحل رشد آن از جمله ویژگی‌هایی است که اثر میرکیایی را با دیگر آثار مشابه متمایز می‌کند. 
اشاره رهبر انقلاب به این کتاب در دیدار نخبگان، سبب شد توجه‌ها به سمت این اثر دوباره جلب شود. ایشان در این رابطه فرمودند: «من اخیراً کتابی دیدم که یکی از همین نویسندگان خودمان ــ که من از نزدیک با ایشان آشنایی ندارم ــ نوشته، به نام «سرگذشت استعمار»؛ ۱۵، ۱۶ جلد کتاب ۱۲۰، ۱۵۰ صفحه‌ای است که تشریح می‌کند استعمار چگونه در قاره امریکا و آسیا توانست ثروت‌های این‌ها را از بین ببرد و خودش را ثروتمند کند. کشور انگلیس ثروتمند نبود، فرانسه هم ثروتمند نبود، کشور‌های اروپایی ثروتمند نبودند؛ این‌ها ثروت کشور‌های دیگر را گرفتند.» 
رهبر معظم انقلاب در ادامه افزودند: «این‌ها به وسیله سلاح توانستند چنین کار‌هایی را انجام دهند، ذهن‌های خلاقی داشتند، تلاش هم خیلی کردند، اهل خطرپذیری بودند؛ این‌ها خصوصیات خوب اروپایی‌هاست، اما از این خصوصیات چه استفاده‌ای کردند؛ ایجاد نظام سلطه در عالم. نظام سلطه یکی از بلا‌های بزرگ امروز دنیا که هنوز تمام نشده و ان‌شاءالله تمام خواهد شد. نظام سلطه، یعنی دنیا تقسیم بشود به سلطه‌گر و سلطه‌پذیر. یک عده‌ای حتماً بایستی قدرتمندانه بر همه دنیا حکمرانی کنند، کشور‌های دیگر هم بایستی زیر پوشش‌های مختلف از این‌ها اطاعت کنند. این نظام سلطه است که آن را پیشرفت علمی اروپا به وجود آورد، پس نخبه به عنوان یک توصیف ارزشی شامل این‌ها نمی‌شود.» «سفر به آن سوی دریاها» اولین جلد این اثر است که در آن مخاطب با چگونگی و چرایی ظهور استعمار آشنا می‌شود. مجموعه حاضر جزو پرفروش‌ترین آثار سوره مهر در سال گذشته بوده است. این ناشر چاپ یازدهم مجلدات یک تا پنج و چاپ دوازدهم مجلدات شش تا دوازده را روانه کتابفروشی‌ها کرده است.

برچسب ها: کتاب ، استعمار ، پژوهش
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار