کد خبر: 1224536
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تازگی پنج عنوان از کتاب‌های قدیمی نادر ابراهیمی را بازنشر کرده است
جوان آنلاین: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تازگی پنج عنوان از کتاب‌های قدیمی نادر ابراهیمی را بازنشر کرده است. 
کتاب‌های «عبدالرزاق پهلوان»، «پهلوان پهلوانان»، «کلاغ‌ها»، «بزی که گم شد» و «قصه گل‌های قالی» کتاب‌هایی است به قلم نادر ابراهیمی، نویسنده فقید ایرانی که در سال‌های مختلف از سوی کانون پرورش فکری منتشر و به تازگی بازنشر شده است. 
 
 «عبدالرزاق پهلوان»
داستان کتاب «عبدالرزاق پهلوان» که اولین بار در سال ۱۳۵۱ در کانون منتشر شد، ماجرای یک پهلوان جوانمرد خراسانی به اسم عبدالرزاق را روایت می‌کند. داستان در زمان سلطان ابوسعید، پادشاه ایلخانی می‌گذرد و عبدالرزاق در این داستان مقابل پهلوان دربار ابوسعید که ادعا می‌کند بی‌نظیر است، قرار می‌گیرد. این کتاب برای گروه سنی بالای ۹ سال (نونهال) مناسب است و به قیمت ۴۷ هزار تومان روانه بازار نشر شده است. 
 
 «پهلوان پهلوانان»
کتاب «پهلوان پهلوانان»، زندگی پوریای ولی (محمد خوارزمی) پهلوان، صوفی و شاعر ایرانی (۶۵۳ ــ ۷۲۲ هجری قمری) را به رشته تحریر درآورده است. پوریای ولی کشتی‌گیری بود که پیشینه پوستین‌دوزی و کلاه‌دوزی داشت. هدف از این داستان جلب توجه مخاطبان به آیین جوانمردی است. این اثر مصور با نقاشی علی‌اکبر صادقی آراسته شده و با قیمت ۶۵ هزار تومان برای گروه سنی بالای ۹ سال (نونهال) مناسب است. 
 
 «کلاغ‌ها»
در خلاصه کتاب «کلاغ‌ها» آمده است: در گوشه‌ای از این سرزمین دهکده‌ای بود که در آن باغی کوچک و قشنگ با درختی بلند به نام سرو و باغ دیگری کنار جوی آب با درخت بزرگی به نام چنار وجود داشت. در این دهکده پرنده کوچک و قشنگی هم به نام چرخ‌ریسک نامه‌رسان بود. یک سال آرامش دهکده به‌هم خورد و دهکده آرام پر از کلاغ شد. با آمدن کلاغ‌ها، خبرچینی و دروغ شایع شد و... 
این کتاب با نقاشی نورالدین زرین‌کلک مناسب گروه سنی بالای ۹ سال (نونهال) است و به قیمت ۶۵ هزار تومان به فروش می‌رسد. 
 
 «بزی که گم شد»
کتاب «بزی که گم شد»، روزگار پیرمردی روستایی را روایت می‌کند که یک بز داشت و به هیچ‌کس نشانش نداده بود، چون بزش دندان طلا و سم طلا، پشتش مثل نخ طلا، ریشش سفید، چشمش سیاه، شاخش بلند و پیچیده و رنگ حنا بود. یک روز که پیرمرد از صحرا برگشت، دید در خانه اش باز است و از بز طلا هم خبری نیست. این کتاب مناسب گروه سنی بالای ۹ سال (نونهال) و قیمت آن ۶۵ هزار تومان است. 
 
 «قصه گل‌های قالی»
داستان کتاب «قصه گل‌های قالی» در جنوب ایران می‌گذرد و حال و احوال مردان ماهیگیر است. کتاب «قصه گل‌های قالی» با دختربچه و پسربچه‌ای همراه می‌شود که پدرشان به دریا می‌رود و مادرشان در این زمان قالی می‌بافد و برایشان قصه نقش‌های قالی را می‌گوید. 
نقاشی این کتاب را نورالدین زرین‌کلک انجام داده و به قیمت ۵۰ هزار تومان برای گروه سنی بالای ۹ سال مناسب است. 
این آثار در سال‌های گذشته بار‌ها بازنشر و برخی از این کتاب‌ها نیز جایزه‌های گوناگونی را در رویداد‌های ملی و بین‌المللی به خود اختصاص داده‌اند. همچنین دو کتاب «پهلوان پهلوانان» و «قصه گل‌های قالی» به زبان کره‌ای نیز ترجمه شده است. 
یادآور می‌شود اواخر سال ۱۴۰۲ نیز شش عنوان کتاب منتشر نشده از نادر ابراهیمی در آیینی با حضور فرزانه منصوری، همسر این نویسنده شاخص در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی شد. 
اسامی این کتاب‌ها عبارت است از «قصه دو کبوتر» با تصویرگری سمانه شریفی، «قصه زندگی یک برگ» با تصویرگری مهشید دارابی، «پنجره‌های دنیای کوچک من» با تصویرگری الهه برهانی، «ما ارمنی‌های این آب و خاکیم» با تصویرگری نرگس برومند، «یک گوشه ساکت جنگل» با تصویرگری سحر میرحسینی و «این باغ بزرگ باور نکردنی» با تصویرگری مهرناز رشنو. 
علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب‌ها را از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری در سراسر کشور و پایگاه فروش اینترنتی محصولات کانون به نشانی Digikanoon. ir تهیه کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار