کد خبر: 1224955
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
شروع محکم ایران در روز باخت ژاپن
شاگردان وحید شمسایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا را با برتری مقابل افغانستان آغاز کردند، درست برخلاف ژاپن که با قبول شکست مقابل قرقیزستان نخستین شگفتی این رقابت‌ها را رقم زد.
دنیا حیدری 

جوان آنلاین: شاگردان وحید شمسایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا را با برتری مقابل افغانستان آغاز کردند، درست برخلاف ژاپن که با قبول شکست مقابل قرقیزستان نخستین شگفتی این رقابت‌ها را رقم زد. نتیجه‌ای که نشان داد باید منتظر جامی متفاوت از همیشه بود، خصوصاً که تیم‌ملی فوتسال ایران هم که برای کسب عنوان قهرمانی راهی تایلند شده، حریف افغان را با حساب ۳ بر یک کنار زد و دیگر خبری از آن برتری‌های پرگل همیشه نبود. هرچند که برخی، چون محمود خوراکچی، بازیکن پیشین تیم ملی فوتسال بر این باورند که همه تیم‌ها اصول دفاعی را یاد گرفته‌اند و نمی‌توان بازی‌های پرگلی را انتظار داشت. البته حق با خوراکچی است و سایر کشور‌ها نیز طی این سال‌ها پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند. با وجود این قابل قبول نیست که تیم ملی فوتسال روی ضدحملات افغانستان در سه صحنه منجر به خطا، سه کارت زرد دریافت کند و این بی‌شک ضعفی است که در صورت عدم جبران می‌تواند مقابل تیم‌های نامدار، شمسایی و یارانش را به دردسر بیندازد، خصوصاً که افغانستان روی غفلت مشهود مدافع ایران موفق به گلزنی شد و روی بی‌دقتی مهاجمان از یک شکست سنگین فرار کرد. البته شناخت مجید مرتضایی، سرمربی ایرانی افغانستان روی شاگردان شمسایی و همچنین حضور هفت بازیکن افغانستان در لیگ ایران در رقم خوردن نتیجه ۳ بر یک بی‌تأثیر نبود. مسئله حائز اهمیت، اما برتری در گام نخست بود. بردی که بی‌تردید تأثیر قابل توجهی در روحیه و انگیزه شمسایی و یارانش دارد، به‌خصوص که ژاپن هم شروع نا‌امیدکننده‌ای داشت. 
شاگردان شمسایی عصر امروز (ساعت ۱۷:۳۰) و در ادامه رقابت‌های‌جام‌ملت‌های فوتسال آسیا برابر بحرین به میدان می‌روند، تیمی که بعد از قبول شکست مقابل کویت در گام نخست، دنبال جبران مافات است و کسب نتیجه مقابل ایران. بحرین که هدایت آن را رافائل فوگاگیر برعهده دارد، چهارمین حضور خود را در جام‌ملت‌های آسیا تجربه می‌کند. هرچند بهترین نتیجه این تیم در جام‌ملت‌های آسیا صعود به یک چهارم نهایی است، اما دست‌کم گرفتن بحرین برای ایران گران تمام می‌شود، چراکه سرمربی بحرین به واسطه نشستن روی نیمکت تیم‌های گیتی‌پسند و سپاهان شناخت خوبی از ایران دارد و این می‌تواند کار شمسایی و شاگردانش را در کسب نتیجه در دومین بازی سخت کند. با وجود این صدرنشین در گروه D به واسطه تفاضل گل بهتر نسبت به کویت چیزی نیست که شمسایی به سادگی از خیر آن بگذرد، خصوصاً که چشمش به دنبال قهرمانی در این دوره است. 
وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی که احتمال رویارویی زودهنگام شاگردانش با ژاپن وجود دارد، می‌گوید: «در حال حاضر مهم‌ترین موضوع برای ما بازی با تیم بحرین است. این تیم، تیم فیزیکی است و باید مراقب آن‌ها باشیم. باید به کارت گرفتن‌ها دقت و اتفاقات را رصد کنیم. دو، سه روز دیگر هم با کویت بازی داریم، آن‌ها را هم زیر نظر گرفته‌ایم. ما همه تیم‌هایی که احتمال دارد با آن‌ها روبه‌رو شویم را با دقت زیر نظر داریم و با تفسیر ذهنی خودمان پیش می‌رویم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار