کد خبر: 1224997
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
در پی کم شدن حجم انبارهای تسلیحاتی رژیم صهیونیستی در میانه جنگ غزه و افزایش تنش‌ها با ایران، سه منبع آگاه اعلام کردند، رژیم صهیونیستی از آمریکا مهمات تانک و خودروهای تاکتیکی بیشتر درخواست کرده است.

جوان آنلاین: این افراد که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند، این درخواست تایید شده اما واشنگتن هنوز ارزیابی رسمی آن را آغاز نکرده است. وال استریت ژورنال نیز اخیرا گزارش کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی درخواست یک میلیارد دلاری برای مهمات تانک ۱۲۰ میلیمتری، خودرو و گلوله‌های خمپاره است.

به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، هرگونه درخواست اینچنینی دولت واشنگتن را در یک موقعیت کسری بودجه قرار می‌دهد. بایدن گفته که آمریکا در دفاع از اسرائیل قاطع است.

نیاز تل‌آویو به مهمات و تسلیحات در ۱۳ آوریل سال جاری میلادی در پی حمله ایران به اراضی اشغالی مشهودتر شد.

درخواست جدید رژیم صهیونیستی برای تسلیحات و مهمات بیشتر جدای از درخواست ۹۵ میلیارد دلاری است که کنگره قرار است به زودی آن را تصویب کند. یکی از مقام‌های مطلع گفت، آمریکا روند بازبینی را که شاید چندین ماه به طول بینجامد، هنوز شروع نکرده و این روند همچنین یک فروش تسلیحاتی را تضمین نمی‌کند.

در این میان، یکی از سناتورهای دموکرات به نام «کریس فون هولدن»، بایدن را تحت فشار قرار داده تا کمک نظامی تهاجمی از جمله بمب‌ها را برای اسرائیل متوقف کند تا اینکه رژیم صهیونیستی اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را بدون محدودیت صادر کند.

همچنین این درخواست جدید رژیم صهیونیستی جدای از درخواست اولیه فروش شامل بیش از یکهزار بمب ۵۰۰ پوندی MK-۸۲ و بیش از یکهزار بمب ۲۵۰ پوندی موسوم به کوچک قطر و فیوز برای سایر مهمات است که هنوز توسط کنگره آمریکا تصویب نشده است. اگر فروش این مهمات تصویب شود و در قرارداد ذکر شود، تا ۲۰۲۵ به رژیم صهیونیستی تحویل داده نمی‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار