کد خبر: 1225514
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
محمود بصل، سخنگوی سازمان دفاع مدنی فلسطینی در غزه، به خبرگزاری فرانسه گفته است که در داخل مجتمع پزشکی ناصر گور‌های جمعی وجود دارد که اشغالگران اسرائیلی حفر کرده‌اند. برخی از اجساد لباس نداشتند که این نشان می‌دهد قربانیان شکنجه و آزار شده‌اند. کارکنان نهاد‌های بهداشتی و نجات در نوار غزه می‌گویند که فقط از روز جمعه همین هفته تا روز دوشنبه، حداقل ۱۹۰جسد مدفون در حیاط بیمارستان ناصر در خان‌یونس را کشف شده‌اند
جوان آنلاین: یک گور جمعی دیگر شامل پیکر‌های ۷۳ شهید فلسطینی در بیمارستان ناصر در شهر «خان‌یونس» واقع در جنوب نوار غزه کشف شد تا به این ترتیب شمار فلسطینی‌های شهیدی که تا کنون پیکر آن‌ها در گور دسته‌جمعی پیدا شده، به عدد ۲۸۳ رسیده است. 
 
منابع وابسته به دفاع مدنی در غزه دیروز اعلام کردند که یک گور دسته‌جمعی جدید حاوی پیکر ۷۳ شهید فلسطینی در مرکز درمانی ناصر کشف شده و اجساد بیرون آورده شدند. با کشف این گور جمعی، به این ترتیب، تاکنون ۲۸۳ پیکر از گور جمعی در محوطه مرکز درمانی ناصر، از زمانی که ارتش اشغالگر از آن بیرون رفته پیدا شده است. روز یک‌شنبه هم سازمان «دفاع غیرنظامی فلسطینی در غزه» گفته بود که دست‌کم ۵۰ جسد در این بیمارستان کشف شده است. محمود بصل، سخنگوی سازمان دفاع مدنی فلسطینی در غزه، به خبرگزاری فرانسه گفته است که در داخل مجتمع پزشکی ناصر گور‌های جمعی وجود دارد که اشغالگران اسرائیلی حفر کرده‌اند. برخی از اجساد لباس نداشتند که این نشان می‌دهد قربانیان شکنجه و آزار شده‌اند. کارکنان نهاد‌های بهداشتی و نجات در نوار غزه می‌گویند که فقط از روز جمعه همین هفته تا روز دوشنبه، حداقل ۱۹۰جسد مدفون در حیاط بیمارستان ناصر در خان‌یونس را کشف شده‌اند. گور‌های دسته‌جمعی در اطراف بیمارستان ناصر در حالی کشف می‌شود که نیرو‌های اسرائیلی دو هفته پیش و پس از درگیری شدید در اطراف این بیمارستان، از شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه خارج شدند. شواهد و ادله نشان می‌دهد که اشغالگران در محوطه مرکز درمانی ناصر دست به اعدام‌های میدانی زده‌اند. پیش از این، سخنگوی سازمان دفاع شهری نوار غزه گفته بود که بعد از خروج اشغالگران از برخی مناطق غزه، ۲هزار شهروند فلسطینی ناپدید شده‌اند. به گفته او، ارتش اسرائیل به فلسطینی‌ها می‌گوید که شما در امنیت هستید و به شما آسیبی نمی‌رسد و سپس چند دقیقه بعد به طور مستقیم آن‌ها را به قتل می‌رساند. 
در حالی که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی دیروز هم در صدونودونهمین روز از جنگ شش جنایت جدید در مناطق مختلف نوار غزه انجام داد که منجر به شهادت ۵۴ نفر شد و با احتساب شهدای جدید، شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه از هفتم اکتبر تا به امروز به ۳۴ هزار و ۱۵۱ نفر افزایش یافته، مایکل مارتین روز دوشنبه در آستانه برگزاری نشست شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ به خبرنگاران گفت: «شمار تلفات غیرنظامیان تکان‌دهنده است و تداوم بمباران غزه قابل‌درک نیست.» وزیر امور خارجه ایرلند گفت: «زمان آن رسیده که اسرائیل از غزه عقب‌نشینی کند، آتش‌بس در این منطقه برقرار شود، گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) آزاد شوند و کمک‌های بشردوستانه هر چه سریع‌تر به داخل غزه منتقل شود.»
 
 تشدید اوضاع در کرانه باختری و قدس
موازی با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، اقدامات جنایتکارانه اسرائیلی‌ها در کرانه باختری هم در حال تشدید شدن است. به گزارش الجزیره، «فیلیپ لازارینی» کمیسرکل آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی (آنروا) گفته که اوضاع در کرانه باختری به ویژه اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی هر روز بدتر می‌شود. وی در ادامه افزود: عملیات اخیر تل‌آویو در اردوگاه نورشمس باعث برجای ماندن تعدادی قربانی و وارد آمدن خسارت‌های گسترده به خانه‌ها و زیرساخت‌های این اردوگاه شد. لازارینی تصریح کرد: از آغاز جنگ علیه نوار غزه در ۷ اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون صد‌ها تن در کرانه باختری از جمله ۱۱۲ کودک فلسطینی جان خود را از دست داده‌اند. حماس نیز به عملیات ضدصهیونیستی دیروز صبح در قدس اشغالی واکنش نشان داد و آن را نشانه خشم فلسطینی‌ها در قبال جنایات رژیم صهیونیستی دانست. عملیات دیروز به شیوه زیر گرفتن عناصر صهیونیست در محله رومیما واقع در قدس اشغالی انجام شد که در این عملیات دو صهیونیست زخمی شدند. عبدالحکیم حنینی از رهبران جنبش حماس گفته که تحولات اخیر در کرانه باختری و قدس و عملیات‌های ضدصهیونیستی گواهی بر میزان خشم و انتفاضه نهفته نزد ملت ماست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار