کد خبر: 1225707
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
اعتراف افسر موساد
بی بی‌سی فارسی هم بعد از عملیات وعده صادق سعی کرده در گفتگو با مقامات اسرائیلی گزارش‌هایی در این زمینه تهیه کند و کسری ناجی خبرنگار این شبکه در اسرائیل حضور دارد. ناجی با موافقت ارتش اسرائیل بازدید‌هایی از برخی پایگاه‌های نظامی این رژیم داشته و اعلام کرده که ارتش اسرائیل برخی از تصاویر و فیلم‌ها را حذف کرده و اجازه نداده که رسانه‌ای شود
جعفر برزگر 

جوان آنلاین: عملیات وعده صادق همچنان محل بحث و تحلیل در رسانه‌های بین‌المللی و رسانه‌های رژیم صهیونیستی است تا بلکه از قبل این تحلیل‌ها و از نتایج آن دریابند که چگونه در حمله به کنسولگری ایران در دمشق دچار خطای محاسباتی شده و واکنش نظامی مستقیم ایران را پیش بینی نکردند. نکته بعدی مهم زیر سؤال بردن قدرت بازدارندگی اسرائیل است که عملیات وعده صادق نشان داد گبند آهنین رژیم صهیونیستی در کنار سپردفاع هوایی متحدان آن سست‌تر از آن است که حتی موشک‌های نسل قدیم ایران را به صورت کامل رهگیری کند چه رسد به موشک‌های نسل جدید که هنوز به کار گرفته نشدند. وعده صادق بعد از عملیات طوفان الاقصی دومین ضربه مهلک به قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی بود که همیشه از بدو تأسیس خود دغدغه امنیت داشته و برای چنین موجودیتی این ضربات نابود کننده است. 
 همین زیرسؤال رفتن قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی را رسانه‌های این رژیم موضوع گفتگو‌های خود با تحلیلگران نظامی و امنیتی قرار دادند. یکی از افسران سازمان جاسوسی موساد اسرائیل در همین گفتگو‌ها شعارها، رجز خوانی‌های مضحک مقامات سیاسی این رژیم و تعارفات معمول در گفت‌و گوی رسانه‌ای را کنار می‌گذارد و به قدرت نظامی ایران اعتراف می‌کند. این افسر رژیم صهیونیستی توانمندی کشورمان را بیش از قدرتی می‌داند که در عملیات وعده صادق به کار گرفته شده چراکه ایران دارای موشک‌های دقیق‌تری است که می‌تواند به کار بگیرد. بنابراین او معتقد است که «ایران می‌خواست با این عملیات پاسخی متناسب بدهد. آن‌ها از تمام توان خود استفاده نکردند به هر حال می‌خواهند همیشه یک عنصر غافلگیری برای ارائه داشته باشند» حزب الله هم همیشه یکی از نگرانی‌های مهم اسرائیل است. در همین برنامه مجری می‌پرسد ایران چرا از حزب‌الله برای جواب دادن استفاده نکرد. پاسخ افسر موساد قابل تأمل است «آن‌ها می‌خواستند بگویند که منِ ایران می‌خواهم از دور جواب بدهم و نمی‌خواهم از طریق نیروی نیابتی یعنی نصرالله اقدام کنم». این سخنان نشان می‌دهد که مقامات امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی کاملاً پیام وعده صادق را دریافت کردند. او ادامه می‌دهد «من ایران هستم. من جمهوری اسلامی ایران هستم و دارای قدرت که خودم جواب دهم. این دلیل اول، اما دلیل دوم این است که آن‌ها نصرالله را برای روزی که واقعاً مجبور به جنگ یا چیزی شبیه به آن باشند گذاشتند یا برای پاسخ به حمله احتمالی اسرائیل و واکنش‌‎های بعدی گذاشتند».
 برخی فیلم‌های بی‌بی سی را ارتش اسرائیل حذف کرد
بی بی‌سی فارسی هم بعد از عملیات وعده صادق سعی کرده در گفتگو با مقامات اسرائیلی گزارش‌هایی در این زمینه تهیه کند و کسری ناجی خبرنگار این شبکه در اسرائیل حضور دارد. ناجی با موافقت ارتش اسرائیل بازدید‌هایی از برخی پایگاه‌های نظامی این رژیم داشته و اعلام کرده که ارتش اسرائیل برخی از تصاویر و فیلم‌ها را حذف کرده و اجازه نداده که رسانه‌ای شود. «دیروز من و یکی دیگر از همکارانم را ارتش اسرائیل به یک پایگاه نظامی در مرکز اسرائیل بردند. در این پایگاه بقایای دو موشک ایرانی را به ما نشان دادند. وقتی آنجا بودیم و فیلمبرداری تمام شد، فیلم‌های ما را بازبینی کرده و برخی را حذف کردند.»
 صف استعفای مقامات نظامی هر روز شلوغ‌تر می‌شود
پس لرزه‌های عملیات ۷ اکتبر و عملیات وعده صادق تنها منحصر به این تحلیل‌ها و اعتراف به قدرت نظامی ایران یا هشدار نسبت به ضعف نظامی رژیم صهیونیستی نیست بلکه صف استعفای مقامات نظامی و امنیتی این رژیم در حال تشکیل شدن است. 
چراغ اول را رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی روشن کرد. رسانه‌های صهیونیستی استعفای آهارون هالیوا، رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی موسوم به امان در پی شکست او در جلوگیری از عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ را اعلام کردند. بر اساس اعلام این رسانه‌ها فرمانده یگان ۸۲۰۰ ارتش رژیم صهیونیستی هم در صف برکناری و کنار رفتن از مسئولیت خود است. 
 یکی از تحلیلگران نظامی اسرائیل در مورد این استعفا‌ها گفته که «ارتش اسرائیل در حال پرداخت تاوانی است که به آن تعهد کرده بود و مسئولیت خود را درباره حوادث هفتم اکتبر می‌پذیرد.» تحلیل‌های همین رسانه‌ها نشان می‌دهد که استعفا به همین چند مورد ختم نخواهد شد و باید منتظر استعفا‌های بیشتری باشیم که در نهایت ختم به کنار رفتن و محاکمه احتمالی نتانیاهو خواهد شد. اگر رژیم صهیونیستی عملیات طوفان الاقصی را با کشتار گسترده ساکنان غزه تلاش کرد در بین افکار عمومی خود رفع و رجوع کند و منطق بازدارندگی خود را دوباره ترمیم کند، اما عملیات وعده صادق ضربه آخر را زد و به نظر می‌رسد باید منتظر تعمیق شکاف‌های مختلف در ساختار سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار