کد خبر: 1225726
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۵

جوان آنلاین: کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت:

«شلیک وعده صادق به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل»

شکست رژیم اشغالگر صهیونیست در جنگ غزه از یک سو و شکست اطلاعاتی و محاسباتی آن در خصوص عملیات شجاعانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شوک سهمگین و بی سابقه ای را بر پیکره این رژیم نامشروع ایجاد کرده است. گرچه مقامات صهیونیست تلاش می کنند با روایت سازی های مجعول و کاذب، اوضاع میدانی و فرامتنی این رژیم را قابل کنترل جلوه دهند اما اعترافات و مستنداتی که به صورت خاص طی روزهای اخیر منتشر شده، حکایت از یک تباهی و بحران تمام عیار در تل آویو دارد. دامنه این بحران روزبه روز گسترده تر می شود.

روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در7 اکتبر و حمله این رژیم به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق عنوان کرده است. این اولین مقام ارشد نظامی اسرائیلی است که بعد از آغاز جنگ در غزه استعفا می دهد.

استعفای بلندپایه ترین مقام امنیتی نظامی این رژیم به وضوح بیانگر عمق فاجعه در اراضی اشغالی است. آمریکا و رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر با تبعات ناشی از دو شکست همزمان دست وپنجه نرم می کنند: یکی شکست در اهداف تعیین شده در جنگ غزه و دیگری، عدم پیش بینی واکنش قاطعانه و گسترده ایران و در نتیجه، شکست نظامی عملیاتی در برابر تهران.

مقامات آمریکایی و صهیونیستی در زمان اقدام وقیحانه و تجاوزکارانه رژیم اشغالگر علیه حریم سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، هرگز تصور پاسخ ایران، آن هم در این سطح را نمی کردند. بنا به تعبیر گویای رهبر معظم و حکیم انقلاب اسلامی، کلیت این عملیات و ابعاد فرامتنی آن، نشان دهنده تسلط ایران بر قواعد منازعه با دشمن صهیونیستی در منطقه و فراتر از آن، قدرت مدیریت صحنه توسط ایران است.

عملیات وعده صادق، نقطه آشکارساز برتری راهبردی و تاکتیکی جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با سخت ترین اقدامات دشمن است. کمترین شبهه ای وجود ندارد که کاخ سفید و تل آویو نه فقط در زمان وقوع عملیات وعده صادق، بلکه در روزهای پس از آن نیز دچار شوک و بهت زدگی شده اند و این استیصال مطلق همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار