کد خبر: 1225868
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به سفر آیت‌الله رئیسی به پاکستان و سریلانکا
سفر جناب‌رئیسی به پاکستان علاوه بر اینکه می‌تواند در راستای سیاست همسایگی دولت سیزدهم و با هدف افزایش مبادلات تجاری دو کشور تفسیر شود، از چند حیث ویژه‌تر بنظر می‌رسد؛ اولین سفر رئیس‌جمهور ایران به همسایه شرقی‌اش پس از هشت سال، بعد از اختلافات چند وقت گذشته و در دوران پسا وعده صادق!
جوان آنلاین: سفر آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان به کشور‌های پاکستان و سریلانکا با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه بود. دیدار‌های انجام شده در پاکستان و همچنین توافقنامه‌های امضا شده در این سفر مورد استقبال کاربران قرار گرفت. حضور رئیس‌جمهور در سریلانکا و افتتاح پروژه نیروگاه برق این کشور که به دست متخصصان ایرانی ساخته شده است نیز زبانزد کاربران قرار گرفت. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 
 
 
 مهدی قاسم‌زاده:
سفر جناب‌رئیسی به پاکستان علاوه بر اینکه می‌تواند در راستای سیاست همسایگی دولت سیزدهم و با هدف افزایش مبادلات تجاری دو کشور تفسیر شود، از چند حیث ویژه‌تر بنظر می‌رسد؛ اولین سفر رئیس‌جمهور ایران به همسایه شرقی‌اش پس از هشت سال، بعد از اختلافات چند وقت گذشته و در دوران پسا وعده صادق!
 علی فرحزادی:
با اینکه شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان کاملاً تحت حمایت امریکاست شاهد استقبال کم‌سابقه از رئیسی در سفر به این کشور هستیم حتی از موضع ایران در قبال فلسطین و موضع رهبری در قبال کشمیر تقدیر شد که واقعاً عجیب بود. به نظر میاد سیاست موازنه پاکستان هسته‌ای در برابر ایران استارت خورده. 
 شهیده کریمی:
استقبال نخبگان پاکستان از رئیسی من رو یاد سفر امام خامنه‌ای به لاهور و استقبال گرم بی‌سابقه مردم پاکستان انداخت که آن دوره ضیاالحق رئیس‌جمهور پاکستان خطاب به امریکا گفت با این علاقه مردم به ایران با ما از جنگ با ایران حرف نزنید. اتحاد این دو کشور همسایه نمونه شکست بارز امریکاست. 
 مصطفی رضایی:
امروز دانشگاه‌کراچی پاکستان که قدمتی ۷۵ساله داره به رئیسی دکترای افتخاری داد. نکته حائز اهمیت، این سخنان رئیس دانشگاه بود: «این مدرک نظر به سوابق تحصیلی و مدارج علمی رئیس‌جمهور ایران در زمینه فقه و حقوق و نیز سابقه فعالیت طولانی دکتر رئیسی در حوزه قضایی به ایشان اعطا می‌شود.»
 ساسان دانش‌پژوه:
رئیسی رفته دانشگاه پاکستان و با نخبگانش گفتگو کرده. چقدر خوبه که رئیس‌جمهوری داریم که علاوه بر ظرفیت‌های داخلی به ظرفیت‌های خارجی خصوصاً کشورای همسایه توجه داره و مثل بعضیا فقط کشور‌های دیگه براش معنای کشورای غربی نمیده
 مصطفی رضایی:
امتداد دیپلماسی همسایگی با سفر آیت‌الله رئیسی به ‎پاکستان چشم‌انداز ۱۰میلیارد دلاری برای مراودات تجاری دو کشور نشان می‌دهد چه ظرفیت‌های اقتصادی بی‌نظیری در دهه۹۰ که دهه تاریک اقتصاد ایران بود نادیده گرفته شد. 
 علی نادری:
‏سد «اوما اویا» که امروز توسط رئیس‌جمهور در سریلانکا افتتاح شد، یکی از عیجب‌ترین پروژه‌هایی است که تا به‌حال ایرانیان در خارج از کشور اجرا کرده‌اند. نیم‌میلیارد دلار قرارداد با اجرای عملیات مهندسی بعضاً یگانه در دنیا. سال ۲۰۲۰ این طرح یکی از چهار پروژه منتخب تونل‌سازی دنیا معرفی شد. 
 اعظم سادات سیدمؤمنی:
مگه قرار نبود منزوی بشیم؟! پس حضور رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح طرح بزرگ برق آبی اومااویا چیه؟! ظرف آب یخ رو بیارید واسه براندازها. 
 عبدالمجید خرقانی:
شاهکار مهندسان ایرانی در طرح بزرگ برق آبی اوماتویا امروز به دست دکتر رئیسی در سریلانکا افتتاح شد. همه دنیا شاهد عمق قدرت سیاسی جمهوری اسلامی هستند. 
 مهدی پناهی:
سریلانکایی‌ها در بنر‌هایی به ابراهیم رئیسی لقب شیر خاورمیانه دادند و از او برای ساخت پروژه نیروگاه برق تشکر کردند. پروژه چندمنظوره اومااویا شامل سد و نیروگاه برق آبی در سریلانکا، با سرمایه‌گذاری نیم‌میلیارد دلاری دولت این کشور و توسط ۴۰۰ مهندس ایرانی ساخته شده است. 
 نورا براتی:
از زمانی که پزشک رو از هند و پاکستان وارد میکردیم یا توان تولید یه سیم خاردار رو نداشتیم، رسیدیم به ساخت پروژه عظیم چند منظوره در سریلانکا، اونم با مهندسا و تجهیزات کاملاً ایرانی. اینجوری میشه که رئیس‌جمهورمون رو «شیر خاورمیانه» خطاب میکنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار