کد خبر: 1226027
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
تحلیل‌های مختلف نشان می‌دهد که المپیک پاریس گران‌ترین المپیک تاریخ است.

جوان آنلاین: در میان مطالعاتی که هزینه‌های المپیک پاریس را در تابستان امسال تجزیه و تحلیل می‌کنند، تفاوت‌های زیادی وجود دارد. بسیاری از این تحلیل‌ها نشان می‌دهند که این رویداد به طور کلی گران‌ترین رویداد تاریخ المپیک خواهد بود و دیگران دقیقاً برعکس را ادعا می‌کنند.

به گزارش فارس، با این حال، توافق کلی وجود دارد که قیمت‌های پرداخت شده توسط تماشاگران، طرفداران ورزش و گردشگران در زمان المپیک به‌درستی افزایشی به سبک المپیک را تجربه خواهد کرد که می‌توان به هزینه‌های بلیت، مسکن، غذا و حمل و نقل، بدون ذکر هزینه‌های حضور در مسابقات ورزشی پرتقاضا اشاره کرد.

براساس گزارش Le Parisien، طبق مطالعه‌ای در مورد تأثیر بازی‌های المپیک بر این بخش، چالش برای رستوران‌ها، کسب‌وکار‌ها و برند‌های بزرگ در شهر‌های میزبان قابل توجه است. در ادامه این گزارش اشاره شده که قیمت قهوه، نوشابه‌های گازدار، تخته‌های شکلات، کوکی‌ها، پیتزا‌ها و اسنک‌ها در فهرست اقلامی قرار دارند که به دلیل تقاضای بسیار زیاد برای محصولات تفریحی که جزو کلاسیک‌های عالی برای رویداد‌های ورزشی هستند، افزایش می‌یابد.

در خصوص افزایش قیمت هتل‌ها اگرچه صحبت‌هایی مطرح بود، اما برخی گزارشات حاکی از این است که پیش‌بینی نمی‌شد این افزایش قابل توجه باشد. مطالعه انجام شده از ۸۰ هتل عمدتاً ۳ و ۴ ستاره واقع در نزدیکی مراسم افتتاحیه که چندین کیلومتر در امتداد رودخانه سن در قلب پایتخت قرار دارد نشان داد که به طور متوسط قیمت آن‌ها ​۲۲۶ ٪ افزایش یافته است. این مطالعه نشان می‌دهد: «یک شب به طور میانگین ۳۹۱ یورو هزینه دارد.»

هتل‌های زنجیره‌ای ۳ یا ۴ ستاره مانند فرانسوی Ibis برای یک اتاق دو تخته معمولی با وای‌فای و صبحانه ۴۰۰ تا ۷۰۰ یورو در شبی دریافت می‌کنند، در حالی که در زمان‌های عادی قیمت آن‌ها ۹۰ تا ۲۰۰ یوروست.

در مکان‌های مجلل تر، قیمت‌ها به ۱۵۰۰ یورو در شب در مقایسه با میانگین عادی ۳۰۰ یورو افزایش می‌یابد. نیویورک تایمز هشدار می‌دهد که برای شوک آماده باشید. این روزنامه با استناد به دفتر کنوانسیون و بازدیدکنندگان پاریس گزارش می‌دهد که متوسط ​هزینه یک شب اقامت در منطقه ایل دوفرانس در طول المپیک حدود ۷۰۰ یوروست، در حالی که تابستان گذشته ۱۶۹ یورو بود.

با انتظار نزدیک به ۱۵ میلیون بازدیدکننده برای بازی‌های المپیک، تقاضای بیش از حد برای اقامتگاه‌ها نه تنها قیمت‌ها به طور جدی افزایش یافته بلکه این هتل‌ها در گزینه‌های پذیرایی خود نیز افزایش نجومی داشته‌اند.

هزینه بلیت مترو نیز موقتا به ۴ یورو افزایش یافته در حالی که در روز‌های عادی قیمت آن ۲.۱۵ یورو بود. یک کارت حمل‌ونقل ویژه که امکان سفر نامحدود به همه مکان‌های المپیک و پارالمپیک در سراسر شهر و همچنین به فرودگاه‌های شارل دوگل و اورلی را می‌دهد، به عنوان کارت فیزیکی به فروش می‌رسد. قیمت آن ۱۶ یورو برای یک روز و ۷۰ یورو برای یک هفته است.

در مورد پروازها، نیویورک تایمز گزارش می‌دهد که قیمت‌های هواپیمای رفت و برگشت به پاریس در حال حاضر شروع به افزایش کرده است. پرواز‌های بدون توقف در Expedia.com از نیویورک به پاریس از حدود ۱۳۰۰ دلار در آخر هفته قبل از بازی‌های المپیک شروع می‌شود که در تابستان گذشته میانگین ۱۰۰۰ دلار بود.

به طور کلی، مسافران با رزرو ۶۰ روزه می‌توانند بهترین بلیت هواپیما را دریافت کنند.

برای مراسم افتتاحیه و بیشتر مسابقات پربیننده، بلیت‌ها عملاً غیرقابل دسترسی هستند و فقط از طریق بسته‌های ویژه پرهزینه در دسترس هستند. قیمت بلیت مراسم افتتاحیه بین ۵ هزار یورو تا ۹ هزار و ۵۰۰ یورو برای هر نفر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار