کد خبر: 514623
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۴
مهر به نقل از "حریت" چاپ ترکیه نوشت: "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات روز گذشته "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه درباره صهیونیسم مدعی شد: من اظهارات نخست وزیر ترکیه در خصوص مقایسه غلط صهیونیسم با نازیسم را محکوم می کنم، من فکر می کردم که چنین تفکرات تیره متعلق به گذشته است.
 
رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در پنجمین اجلاس ائتلاف تمدن ها در وین با انتقاد از مواضع برخی کشورهای اروپایی در قبال مسلمانان، آن را مشابه مواضع صهیونیستها، ضد یهودی و فاشیستی خوانده بود و خواستار این شده بود که اسلام هراسی، جنایت علیه بشریت شناخته شود.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز اظهارات اردوغان را حرف های توخالی و پوچ و بیانگر جهالت وی دانسته بود. "تامی ویتور" سخنگوی کاخ سفید نیز اظهارات اردوغان را اهانت آمیز و غلط خوانده است.
 
"بان کی مون"دبیر کل سازمان ملل متحد نیز با نارضایتی از اظهارات اردوغان در خصوص صهیونیسم، اظهارات نخست وزیر ترکیه و مقایسه نازیسم با صهیونیسم از سوی وی را محکوم کرده است.
 
همچنین "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا که قرار است با مقامات ترکیه دیدار کند، در خصوص اظهارات اردوغان ابراز نگرانی کرد و گفت چنین اظهاراتی می تواند به روابط آمریکا و ترکیه آسیب بزند.
 
گفتنی است برخی رسانه های رژیم صهیونیستی، بهبود روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی را از موضوعاتی دانسته اند که قرار است در دیدار "جان کری" وزیر خارجه آمریکا از ترکیه با مقامات این کشور مطرح شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار