کد خبر: 515483
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۱
فارس: اعتیاد عامل بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی است که شیوع آن می‌تواند جامعه را در معرض تهدیدی واقعی قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: هرچه جوانان ما از خودباوری و عزت نفس بیشتری برخوردار باشند و آگاهی و دانش آنها بالاتر باشد اهداف نظام جمهوری اسلامی با قدرت بیشتری محقق خواهد شد.

استاندار اردبیل با اشاره به تلاش دشمن برای تضعیف اراده جوانان با ترویج و تبلیغ مصرف مواد مخدر یادآور شد: باید حساسیت عمومی در این زمینه بیشتر شده و پیشگیری و آموزش سرلوحه فعالیت‌های این شورا قرار گیرد.

نیکزاد بر تشکیل منظم جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، فعال سازی شوراهای فرعی در شهرستان‌ها، تقویت ارتباطات با مرکز و افزایش حساسیت‌های عمومی تاکید کرد.

این مسئول تشکیل اتاق‌های فکر پیشگیری از اعتیاد، تسریع در تسهیل امور مربوط به کشف مواد مخدر و برگزاری دوره‌های آموزشی را از جمله برنامه‌های این شورا در طول سال عنوان کرد.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: تلاش در جهت کاهش و پیشگیری از اعتیاد افراد جامعه به مواد مخدر باعث افزایش امینت عمومی جامعه شده و نشاط و پویایی در بین خانواده ها  بیشتر خواهد شد.

نیکزاد بر استفاده از قابلیت‌های مردمی در عرصه مبارزه با مواد مخدر در استان تاکید کرد و بیان داشت: برای یک مبارزه فراگیر و تاثیر‌گذار با مواد مخدر نیازمند بهره‌گیری از قابلیت‌های مردمی و افزایش سطح دانش و آگاهی جامعه هستیم.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های عضو این شورا با بهره‌گیری از توانمندی‌های خود باید در موضوع پیشگیری و آموزش افرادی که در معرض ابتلا به این پدیده خانمانسوز قرار دارند بیشتر ورود پیدا کنند تا شاهد اثربخشی مطلوب در زمینه مبارزه با مواد مخدر باشیم.

استاندار اردبیل بر ایجاد مرکز نگهداری و مراقبت از معتادان پرخطر در استان تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های ذیربط بایستی مکان مورد نظر را مورد شناسایی قرار داده و راهکارهای مناسبی را در خصوص چگونگی نگهداری و مراقبت از معتادان پرخطر و پاکسازی جامعه  از مواد افیونی به دبیرخانه شورا ارائه کنند تا تصمیمات لازم در این خصوص گرفته شود.

در پایان این جلسه از روسای کمیته‌های شش‌گانه این شورا توسط استانداری اردبیل با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار