کد خبر: 615180
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۶
«شاهگوش» ميرباقري از چهارشنبه در شبكه نمايش خانگي
«شاهگوش» ميرباقري با حضور بازيگران محبوب و تبليغات رسانه‌اي گسترده، سرانجام 17 مهر ماه وارد گردونه شبكه نمايش خانگي مي‌شود، سريالي كه به اعتقاد خيلي‌ها مي‌تواند نقطه پاياني بر روزهاي ركود شبكه نمايش خانگي باشد.
سپيده آماده

«شاهگوش» ميرباقري با حضور بازيگران محبوب و تبليغات رسانه‌اي گسترده، سرانجام 17 مهر ماه وارد گردونه شبكه نمايش خانگي مي‌شود، سريالي كه به اعتقاد خيلي‌ها مي‌تواند نقطه پاياني بر روزهاي ركود شبكه نمايش خانگي باشد.

به گزارش «جوان»، شاهگوش هفتمين سريال ميرباقري و اولين سريالش در شبكه نمايش خانگي با تمي اجتماعي و كمدي در 26 قسمت 60 دقيقه‌اي در حال توليد است. تنوع بازيگران يكي از مهم‌ترين مؤلفه‌هاي آخرين سريال مير‌باقري است، سريالي كه با حضور بازيگران عرصه‌هاي مختلف از حميدرضا آذرنگ و الهام پاوه نژاد حوزه تئاتر و بازيگران جوان مانند طناز طباطبايي گرفته تا مرجانه گلچين، اكبرعبدي ، محسن تنابنده و فرهاد اصلاني، كليد خورده است تا بتواند سلايق اقشار مختلف مخاطب را برآورده سازد. البته عوامل پشت صحنه شاهگوش هم كم از جلوي دوربيني‌ها ندارند، عبدالله اسكندي كه ركورد‌دار دريافت سيمرغ‌هاي چهره‌پردازي گريم كار را بر عهده گرفته و جمشيد دانشمند كه آخرين سيمرغش را در فجر سال گذشته براي قاعده تصادف دريافت كرده، صدابردار شاهگوش است.

شاهد نيمه‌بينا، پاي خيلي‌ها را به كلانتري

باز مي‌كند

شاهگوش كه تهيه‌كنندگي آن بر عهده سيدمحمد امامي و مهران برومند است، داستان تصادفي را روايت مي‌كند كه توسط پژويي يشمي رنگ به وقوع پيوسته است. شاهد نيمه‌بيناي اين حادثه تنها سه شماره خودرو را به خاطر دارد و اين موضوع باعث مي‌شود كه پليس صاحبان پژوي يشمي با سه شماره مشترك را به كلانتري فرا بخواند و بپرسد كه روز و ساعت حادثه كجا بوده‌اند و چه كار مي‌كردند و اين مسئله باعث مي‌شود پاي خيلي‌ها به كلانتري باز شود و موقعيت‌هاي كميك بسياري در اين ميان شكل بگيرد. با اينكه شاهگوش در روزهاي آتي وارد شبكه نمايش خانگي خواهد شد، اما هنوز نگارش فيلمنامه كار به پايان نرسيده است و اين طور كه از اظهارات عوامل بر مي‌آيد، ادامه روند داستان بستگي مستقيمي به بازخوردهاي مخاطبان پس از توزيع كار دارد. نكته‌اي كه در اين ميان وجود دارد اين است كه برخي فكر مي‌كنند محسن تنابنده به دليل نوع گريمش در اين كار نقش خواننده لس‌آنجلسي را ايفا مي‌كند اما اينطور نيست و كاراكتر تنابنده در اين فيلم فردي است به نام «شبنما» كه از خوانندگان مجالس است و در عروسي‌هاي محلي مي‌خواند و اداي خواننده‌اي خارج از كشور را در مي‌آورد تا بيشتر ديده شود و نقش اسي به نوعي نقدي به خواننده‌هاي داخلي دارد كه مي‌خواهند از خوانندگان خارج از ايران تقليد كنند. محسن تنابنده در شاهگوش علاوه بر اسي شبنما، با گريمي متفاوت كاراكتري ديگر به نام مجبور را ايفا مي‌كند كه ربطي هم به كاراكتر شبنما ندارد.

لوكيشن شاهگوش؛ از كلانتري تا كله‌پزي

لوكيشن اصلي آخرين ساخته مير‌باقري هم در هنرستان ادب شهرك قائم واقع در ميني سيتي تهران است كه گروه چند ماهي در اين لوكيشن مستقر شده‌اند. علاوه بر هنرستان، لوكيشن‌هاي ديگر كار طباخي رحمان با بازي اكبر عبدي در محله نازي آباد است و آژانس صداقت در گلابدره و دانشگاه شريف و يكسري از خيابان‌هاي تهران است. توزيع شاهگوش هم با در نظر گرفتن روند مقرر هر دو هفته يك بار انجام مي‌شود و از آنجايي كه سريال 26 قسمت است، توزيع كار 13 ماه به طول مي‌انجامد اما از آنجايي كه برخي مسائل مانند محرم و صفر و تعطيلات نوروز هم در روند توزيع دخيل است، اين مدت افزايش پيدا مي‌كند.

شاهگوش با مشكلات تكراري توزيع چه مي‌كند؟

مسئله‌اي كه در سال‌هاي اخير گريبان سريال‌هاي شبكه نمايش خانگي را گرفته، مشكلات توزيع و قطع و وصل‌شدن‌هاي مكرر پخش مجموعه‌ها بوده است. اما اينطور كه از اظهارات عوامل كار بر مي‌آيد، تهيه‌كنندگان شاهگوش از شبكه توزيع وارد شبكه نمايش خانگي شده‌اند و آسيب‌شناسي فضاي توزيع سال‌هاي اخير اين شبكه را در كارنامه تجربيات خود ثبت كرده‌اند. البته نمي‌توان اعتبار داوود ميرباقري را در ميان مردم ناديده گرفت، چون مردم هنوز خاطره خوش سريال‌هاي ميرباقري را در خاطر دارند. در هر حال با فرا رسيدن 17 مهر ماه مي‌توان ديد كه آيا استقبال مردم از شاهگوش مير‌باقري مي‌تواند نقطه پاياني بر روزهاي ركود شبكه نمايش خانگي باشد يا خير.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار