کد خبر: 673874
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
پزشکان تاکید کردند درمان دارویی غیرضروری برای سلامت بیماران مبتلا به فشارخون خفیف با ریسک پایین ضرر دارد.
این پزشکان همچنین اظهار داشتند: لازم است تا معیارهای تشخیص فشارخون و شیوه درمان فشارخون مورد بازبینی قرار گیرد. به طور کلی درمان‌های مرتبط با فشارخون بالا به دو گروه پیشگیری اولیه و ثانویه تقسیم بندی می‌شوند. پیشگیری اولیه به مفهوم پیشگیری‌های قبل از ابتلا است و پیشگیری ثانویه زمانی اتفاق می‌افتد که فرد دچار سکته مغزی یا حمله قلبی می‌شود.  
 
 
اما این پرسش مطرح می‌شود بیماران با چه میزان فشار خون بالا لازم است تحت درمان دارویی قرار گیرند؟ حدود 40 درصد جمعیت جهان از جمله 67 میلیون فرد بزرگسال به فشارخون مبتلا هستند. بیش از نیمی از این افراد به فشارخون خفیف مبتلا هستند.  
 
 
پزشکان و متخصصان پذیرفته‌اند درمان فشارخون خفیف در مراحل اولیه به طور چشمگیری خطر حمله قلبی را حتی در بیمارانی با ریسک پایین کاهش می‌دهد. بیش از نیمی از افراد مبتلا به فشارخون خفیف با دارو تحت درمان قرار می‌گیرند در حالی که شواهدی وجود ندارد که ثابت کند داروهای پایین آورنده فشارخون از حمله قلبی پیشگیری می‌کند.  
 
 
به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال دیلی، پزشکان به افراد توصیه می‌کنند به جای مصرف دارو برای کنترل فشارخون خفیف به سبک زندگی سالم‌تر از جمله ورزش کردن، کنار گذاشتن سیگار و عدم مصرف موادالکلی روی آورند.  

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار