کد خبر: 698158
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
كارشناس مسائل بين‌الملل در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين»
زارعي گفت: با توجه به اقدامات دولت فرانسه به نوعي مي‌توان گفت رژيم جعلي صهيونيستي از تصميمات و اقدامات اين دولت ناخرسند شده و از اتفاقات اخير در فرانسه دو هدف را دنبال كرده است؛ ابتدا مظلوم‌نمايي قوم يهود در اروپا و دوم ايجاد فضايي براي مهاجرت يهوديان از فرانسه به سرزمين‌هاي اشغالي.

پشت اتفاقات فرانسه سازمان موساد قرار داردجوان‌آنلاين: اصغر زارعي، كارشناس مسائل بين‌الملل در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به اتفاقات اخير در فرانسه اظهار داشت: اتفاقات هفته‌هاي اخير در فرانسه حاكي از يك سناريوي از پيش ساخته شده‌اي است كه با توجه به سوابق فعاليت‌هاي اطلاعاتي سازمان موساد در سال 1954، به نظر مي‌رسد اكنون نيز عوامل سرويس اطلاعاتي موساد پشت اين حوادث قرار دارد.

زارعي ادامه داد: در سال 1954 سرويس اطلاعاتي موساد براي ايجاد مظلوم نمايي و انتقال مشكلات و بحران‌هاي داخلي خود به خارج، انفجارهايي را توسط عوامل خود در شهر قاهره مصر انجام داد كه متعاقب آن تعدادي از افراد يهودي و مراكزي كه در مصر بود مورد هجمه واقع شدند و بعد از گذشت 50 سال مشخص شد عامل آن انفجارها وابسته به سرويس اطلاعاتي موساد بود و سازمان اطلاعاتي موساد با گذشت بيش از 50 سال با تقدير و تشكر از خانواده‌هايي كه در اين ماجرا دخالت داشتند به نوعي مسئوليت آن انفجارها را به عهده گرفت.

وي با اشاره به وقوع حوادث اخير در فرانسه تصريح كرد: رژيم صهيونيستي به خاطر شرايط داخلي و شكست‌هاي اخير و همچنين به دليل مواضع اتحاديه اروپا، به ويژه با به رسميت شناختن دولت فلسطين كه فرانسه هم از جمله كشورهايي بود كه حدودا دو هفته پيش دولت فلسطين را به رسميت شناخت و حتي در شوراي امنيت سازمان ملل متحد جزء 13 كشوري بود كه به قطعنامه پايان اشغالگري رژيم صهيونيستي راي مثبت داد و صرفا امريكا، قطعنامه را وتو كرد و انگليس هم راي ممتنع داد. بنابراين با توجه به اقدامات دولت فرانسه به نوعي مي‌توان گفت رژيم جعلي صهيونيستي از تصميمات و اقدامات اين دولت ناخرسند شده و از اتفاقات اخير در فرانسه دو هدف را دنبال كرده است؛ ابتدا مظلوم‌نمايي قوم يهود در اروپا و دوم ايجاد فضايي براي مهاجرت يهوديان از فرانسه به سرزمين‌هاي اشغالي.

اين كارشناس مسائل بين‌الملل در رابطه با معادله جمعيتي صهيونيست‌ها گفت: به رغم همه سياست‌هاي جمعيتي كه رژيم جعلي صهيونيستي دنبال مي‌كند امروز شاهد مهاجرت معكوس آنها از سرزمين‌هاي اشغالي به سرزمين‌هاي ديگر هستيم و بسياري از يهوديان به دنبال فرصت براي ترك سرزمين‌هاي اشغالي هستند. از سوي ديگر رشد جمعيت فلسطيني‌ها هم به گونه‌اي است كه آنها احساس نگراني مي‌كنند. از سوي  ديگر فرانسه دومين پهنه جمعيتي يهود را بعد از امريكا در خارج از سرزمين‌هاي اشغالي به خود اختصاص داده و قريب به بيش از 600 هزار يهودي در اين كشور زندگي مي‌كنند كه در واقع بزرگترين پهنه يهود در خارج از سرزمين‌هاي اشغالي است و ايجاد نگراني و تهديد براي آنها مي‌تواند روند مهاجرت يهوديان را به سرزمين‌هاي اشغالي تسريع دهد.

زارعي با بيان اينكه اتفاقات اخير در فرانسه نشان از  بحث اسلام‌هراسي نيز دارد، عنوان كرد: دولت صهيونيستي به دنبال اين است كه بسياري از اين اتفاقات را به كشورها و ملت‌هاي اسلامي نسبت دهد. انفجارات و اقدامات تروريستي اخير در فرانسه در راستاي اهداف ناميمون اين رژيم قابل ارزيابي است. حمله به نشريه شارلي ابدو و دو روز بعد از آن حمله به فروشگاه غذاي حلال و كشته شدن تعدادي يهودي و برخي از افرادي كه در اين ماجرا كشته شدند شرايطي را ايجاد كرد كه ما شاهد هستيم دولت فرانسه و جريانات افراطي در غرب از اين موضوع بهره‌برداري لازم رسانه‌اي را كردند و آن را به مسلمانان منتسب كردند.

وي افزود: امروز شاهد هستيم نشريه شارلي‌ابدو كه 60 هزار تيراژ هم نداشت امروز به تيراژ 30 ميليوني اقدام كرده و با انتشار كاريكاتورهاي موهن عليه پيامبر گرامي اسلام، مورد حمايت دولت فرانسه، امريكا و رژيم جعلي صهيونيستي قرار گرفته است. ماري هارف، سخنگوي كاخ سفيد از اقدام اين نشريه به عنوان يك اقدام دموكراتيك و آزادي بيان حمايت كرده و آن را مورد تاييد قرار داده است.

اين كارشناس مسائل بين‌الملل ادامه داد: اسلام‌ستيزي و اسلام‌هراسي پروسه‌اي بوده كه در كنار حمايت‌هاي همه‌جانبه‌اي كه دولت‌هاي غربي و رژيم جعلي صهيونيستي و برخي از كشورهاي منطقه از اين تروريست‌ها انجام دادند، به دنبال اين هستند كه شرايط را براي اتحاديه اروپا و كشورهاي اروپايي سخت‌تر كنند و مانع مهاجرت مسلمانان شوند و شرايط را به گونه‌اي كنند كه مسلمانان مقيم و ساكن در كشورهاي اروپايي از آن كشورها خارج شوند و مهاجرت معكوس مسلمانان را فراهم كنند.


موساد چگونه اتفاقات تروريستي فرانسه را مديريت مي‌كند؟


زارعي به انتقادات وزير خارجه اسبق فرانسه نسبت به سياست‌هاي دولت ساركوزي و خصوصا اولاند اشاره كرد و گفت: وزير خارجه اسبق فرانسه مي‌گويد داعش و گروه‌هاي تروريستي امروز در عراق و سوريه فرزندان وحشي و ياغي فرانسه و غرب هستند كه با حمايت و پشتيباني غرب و خصوصا فرانسه اين جنايات را در منطقه انجام مي‌دهند و بازگشت آنها به كشورهايي مثل كشورهاي اروپايي مي‌تواند يك تهديد و نگراني جدي را براي كشورهاي حامي اين تروريست‌ها در غرب و اروپا به همراه داشته باشد.

وي اضافه كرد: من خود قائل به تئوري بوم‌رنگ هستم، بوم‌رنگ اسباب بازي پرتابي است كه با پرتاب آن مجددا به طرف پرتاب كننده بازمي‌گردد. امروز هم اقدامي را كه دولت‌هاي غربي خصوصا امريكا، رژيم جعلي صهيونيستي و اتحاديه اروپا و برخي از دولت‌هاي منطقه انجام مي‌دهند، اين نگراني را براي آنها ايجاد مي‌كند، بادي را كه كاشتند به طوفان تبديل شود و به سمت خود آنها باز‌گردد و خسارات و آسيب‌هاي جدي به آنها وارد ‌كند و اين در حالي است كه نشانه‌هاي آن را امروز شاهد هستيم.

زارعي معتقد است، امروز سرويس‌هاي اطلاعاتي رژيم صهيونيستي و كشورهايي مثل آن زمينه بهره‌برداري از عوامل افراطي را براي اسلام‌هراسي و اسلام‌ستيزي فراهم كرده است. آنچه امروز ما شاهد هستيم و دنياي غرب بايد پاسخگو باشد در واقع تقسيم تروريسم به تروريسم خوب و تروريسم بد يا پليس خوب و پليس بد است كه اين معيارهاي دو گانه و استانداردهاي دو گانه در جامعه جهاني امروز قابل قبول نيست. زماني كه تروريست‌ها عليه دولت سوريه، عراق و امثالهم مبارزه مي‌كنند آنها به عنوان نيروهاي جهادي معرفي مي‌شوند و از آنها حمايت مي‌كنند. اما اگر تروريست‌ها عليه منافع آنها اقدام كنند، آنها تروريسم بد هستند و بايد با همه ابزار و امكانات عليه آنها وارد عمل شد.

اين كارشناس مسائل بين‌الملل با اشاره به ائتلاف ضد تروريستي و ضد داعش كه حدود 6 ماه پيش در رياض عربستان كليد خورد،‌گفت: اين ائتلاف هيچ اقدامي را براي مقابله با تروريست‌هاي خطرناك داعش در عراق و سوريه انجام نداد و حتي اخبار و اطلاعاتي كه بعضا از طريق رسانه‌ها درز مي‌كند كه هواپيماهاي ناشناس متعلق به ائتلاف ضد داعش مثل امريكا، اردن، عربستان و امثالهم هستند، آنها محموله‌ها و سلاح‌هاي خود را شبانه در محلي كه تحت تصرف و حضور نيروهاي داعش است تخليه مي‌كنند و از اين طريق آنها را مورد حمايت قرار مي‌دهند و اين در حالي است كه شعار ضد تروريستي، مخالفت و مقابله با تروريست را مطرح مي‌كنند اما متاسفانه عملا چيز ديگري را از رفتار آنها شاهد هستيم.

وي با بيان اينكه ايالت متحده بيش از همه در معرض تهديدات تروريست‌ها قرار دارد، گفت: به طور كل كشورهايي كه بيشتر در معرض تهديدات تروريست‌ها هستند فرانسه، انگليس و ‌آلمان به عنوان سه كشور اصلي و بعد از آنها كشورهايي مثل اسپانيا، هلند، دانمارك و سوئد كه در اين مدت از گروه‌هاي تروريستي داعش و النصره حمايت مي‌كردند و به اتباع خود به سهولت اجازه دادند تا از طريق مرزهاي اروپا وارد كشورهايي مثل سوريه و عراق شوند، بازگشت آنها به كشورها و موطن خود در اروپا مي‌تواند تهديدات جدي را براي اين كشورها به همراه داشته باشد.

زارعي با تاكيد بر اينكه طي چند هفته اخير هزار و صد نفر شهروند اروپايي از طريق مرزهاي اروپايي وارد منطقه سوريه و عراق شدند و امروز چند هزار رزمنده اروپايي تبار داعشي و تروريسم در منطقه در حال جنگ هستند، بيان كرد: طي اين مدت ما شاهد سربريدن و كشتارهايي كه توسط شهروندان اروپايي انجام مي‌شود، بوده‌ايم، لذا زمينه اينگونه اتفاقات در اين كشورها نيز وجود دارد. اما ما بايد بسيار مراقب باشيم كه برخي از جريانات افراطي مثل نئونازيسم‌ها در آلمان و كوكلاس‌كلان‌ها در امريكا مي‌توانند جريانات خطرناكي عليه مسلمانان باشند و آنها را مورد هجمه و حمله قرار دهند چنانچه ظرف چند روز اخير بيش از 50 مسجد و اماكن متعلق به مسلمانان در پاريس و بعضا در ساير نقاط اروپا مورد حمله واقع شدند و اين نوع اقدامات مطمئنا در آينده بيشتر خواهد شد و دولت‌هاي اروپايي بايد به مسئوليت حقيقي خود را نسبت به حمايت از شهروندان مسلمان در سرزمين‌هاي اروپايي عمل كنند و بي‌تفاوتي دولت‌هاي اروپايي و مسئولين اطلاعاتي و امنيتي پليس اروپا در قبال اينگونه حملات به مسلمانان مي‌تواند شرايط را در آينده براي آنها بسيار خطرناك‌تر كند.

وي در پايان يادآور شد: اميدواريم دولت‌مردان غرب نسبت به اينگونه مسئله واقع‌بينانه‌تر نگاه كنند و بدانند مشكلاتي را كه امروز براي جهان اسلام ايجاد كردند، به خودشان برمي‌گردد و در آينده اين مشكلات هزينه‌هاي سنگيني را براي آنها به همراه خواهد داشت. از سوي ديگر جهان اسلام و رهبران جهان اسلام هم بايد اتحاد و همدلي و هم‌سويي را در بين خود گسترش دهند. مسالمت، صلح، آشتي، تفاهم، دوستي و برادري شعار اسلام است و شعار وحدت و توحيد در واقع مبنا و ركن اصلي دين‌هاي الهي و توحيدي است كه بايد رهبران جهان اسلام به اين شعار وحدت و توحيدي تمسك پيدا كنند تا در خدمت اهداف و منافع قدرت‌هاي مخالف و دشمنان جهان اسلام قرار نگيرند.                        

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار