کد خبر: 935918
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
گفت و گوی "جوان آنلاین" با سرمربی تیم ملی ژیمناستیک در پی کسب مدال برنز در مسابقات جام جهانی آلمان
نخستین مرحله از مسابقات ژیمناستیک جام جهانی در کوتبوس آلمان در حالی به پایان رسید که برای نخستین بار تیم ایران در خرک حلقه توانست یک نشان برنز کسب کند و در جایگاه سومی جهان بایستد.

 سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : نخستین مرحله از مسابقات ژیمناستیک جام جهانی در کوتبوس آلمان در حالی به پایان رسید که برای نخستین بار تیم ایران در خرک حلقه توانست یک نشان برنز کسب کند و در جایگاه سومی جهان بایستد.

محمد رضا خیرخواه سرمربی تیم ملی ژیمناستیک در گفت وگو با "جوان آنلاین" درباره مسابقات ژیمناستیک جام جهانی گفت: مسابقات چون برای کسب سهمیه المپیک بود طبیعتا از سطح بسیار بالایی برخوردار بود. در این دوره ما دو نماینده در این مسابقات داشتیم که خدا را شکر توانستیم توسط کیخا صاحب یک مدال ارزشمند برنز در سطح جهانی شویم . دیگر ملی پوش کشورمان رضا فرنیا هم با امتیازهای خوبی که کسب کرد توانست در رده شانزدهم قرار بگیرد.

وی افزود: در این دوره مسابقات بهترین های جهان حضور داشتند.۴۴ نفر که هر کدام صاحب عنواین و مدال های زیادی جهانی و آسیایی بودند. برای همین سطح مسابقات بسیار بالاتر از آن چیزی که تصورمی کردیم برگزار شد. سرمربی ارمنستان که یکی از دوستانم است می گفت من تا بحال تورنمنت های زیادی شرکت کرده بودم اما واقعا این مسابقات چیز دیگری بود و در سطح بسیار بالایی برگزار شد.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک درباره کسب مدال برنز مسابقات جهانی توسط کیخا اظهار داشت: واقعا کیخا حقش بود که بتواند روی سکو برود. ما بیش از یک سال در اردو بودیم و با نظارتی که بر عملکرد تمریناتی او داشتم ، انتظار چنین روزی را داشتم.البته او در این مسابقات یک کارارزشمند دیگری هم انجام داد و در حرکت ششم خود توانست KEIKHA 6 ، را به نام خودش و کشورش ایران ثبت کند که این موضوع بسیار با ارزش است. یه نظر من کیخا با اعتقاد به خود باوری توانست روی سکوی جهانی قرار بگیرد.

خیرخواه در ادامه افزود: در این دوره ورزشکاران کشورهای ارمنستان ، چین ، چین تایپه، کرواسی و اسلوونی به فینال راه یافته بودند که نمایندگان چین تایپه و چین در جایگاه اول و دوم جهان ایستادند و کیخا در فینال توانست در وسیله خرک حلقه با امتیاز  ۱۳۳/۱۵ را کسب کند . نمره ای که برای من بسیار موفقیت آمیز است چرا که همین که من توانستیم در این دوره از مسابقات نمره ای بیش از ۱۵ کسب کنیم واقعا عالی است و این گام محکمی است برای مسابقات بعدی. در این دوره. مسابقات ژیمناستیک جام جهانی آلمان نخستین مرحله از رقابت‌های کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو محسوب می‌شود.

وی با اشاره به باید برای کسب سهیمه تلاش مان را بیشتر کنیم اظهار داشت: ما سه دوره مسابقات مهم تا کسب سهیمه المپیک توکیو پیش رو دارم که دو تا از مسابقات امسال برگزار می شود و یکی از مسابقات ، سال آینده برگزار خواهد شد. به هر حال تمام تلاشمان را خواهم کرد تا در مجموع بتوانیم سهیمه المپیک را کسب کنیم. البته حرف زدن درباره کسب سهمیه خیلی راحت است اما باید شرایط را طوری فراهم کنیم که بهترین نتیجه ممکن کسب شود.کیخا باید در سه مسابقه بعدی هم تمام تلاشش را انجام دهد تا امتیاز خوبی کسب کند و نمره ای بیشتر از ۱۵ کسب کند تا در مجموع مسابقات بتواند بعنوان نفر اول راهی مسابقات المپیک توکیو شود.اما این بخواهیم در باد این عنوان سومی و برنز بخوابیم کاری بسیار اشتباه است ما باید از همین فردا با برنامه ریزی درست برای مسابقات بعدی برای دست به کار شویم کاری که کشورهای چین تایپه و چین به طور حرفه ای، سالهاست آن را انجام می دهند . ما برای کسب سهیمه المپیک تازه اول راه هستیم ، واقعا ما اگر می خواهیم ژپمناستیک مان در المپیک توکیو حضور داشته باشد باید تمام موانع سراه مان را برداریم تا بتوانیم انشاله در این راه موفق شویم.  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار