کد خبر: 938535
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه گفت: عملیات زیستی شامل کپه کاری گونه‌های مرتعی در ۳۰۰ هکتار از مراتع حوزه آبخیز این شهرستان اجرا شد.

حمیدرضا همتی روز دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: عملیات زیستی در مراتع چناران، کلیاب، گینک و پنو در حوزه آبخیز آبگرم شهرستان سرخه با تامین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی اجرایی شد.
وی با بیان این که کپه کاری یکی از روش های بذرکاری است و بذر گیاهان مرتعی مورد نظر درون گودال های حفرشده با خاک پوشانده می شود، اظهار داشت: در مراتع شهرستان سرخه از بذر گونه های مرتعی مانند درمنه دشتی و فستوکا استفاده شد.
همتی، اصلاح و احیای مراتع، حفظ و افزایش پوشش گیاهی و کمک به تغذیه سفره های آب زیرزمینی، کنترل بیابان زایی و جلوگیری از فرسایش خاک را ازاهداف اجرای طرح های زیستی عنوان کرد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه، اجرای طرح های زیستی را گامی مثبت در مسیر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: ایجاد اشتغال به واسطه اجرای این طرح ها گواه بر این گفته است.
اجرای طرح های زیستی مانند کپه کاری و علوفه کاری به صورت مشارکتی در سطح 2 هزار و 682 هکتار و حفاظت و قرق در 2 هزار و 544 هکتار از مراتع استان سمنان با صرف 25 میلیارد و 819 میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی امسال در دست اجراست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار