کد خبر: 940495
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲
جلیلی در جمع دانشجویان:
ما با کسی دعوا نداریم، بحث ما این است که نگذاریم با پوشاندن واقعیت‌ها و مسائل اصلی، عده‌ای یک آلزایمر سیاسی را به ملت تحمیل کنند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه چه کسی گفت: اگر ما بمانیم سایر تحریم‌ها را نیز برمی‌داریم، گفت: ما با کسی دعوا نداریم، بحث ما این است که نگذاریم با پوشاندن واقعیت‌ها و مسائل اصلی، عده‌ای یک آلزایمر سیاسی را به ملت تحمیل کنند.

به گزارش فارس، سعید جلیلی طی سخنانی در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت ۹ دی برگزار شده بود در جمع دانشجویان در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: ترامپ امروز می‌گوید ۷ هزار میلیارد دلار هزینه کردیم و کسی در عراق به استقبال ما نیامد یا رئیس‌جمهور سابق امریکا هنگام رفتنش گفت که در پنج سال حضور در سوریه موفق نشدیم، چون ایران مانع ما بود و این اعتراف صریح و رسمی آنهاست.

وی گفت: آن‌ها با ما مذاکره می‌کنند و وقیحانه می‌گویند برد شما تا جایی است که به برد من لطمه نخورد، چرا؟ چه کسی می‌تواند یک ملت را از حق مشروع خود منع کند؟ اینکه مطرح می‌شود از ۱۰۰ حق انصراف دهید که ۲۳ حق آن در حوزه تحقیق و توسعه است، از سوی همین‌ها که مدعی علم و توسعه هستند، مطرح شده و مدارک آن موجود است؛ حق‌هایی که برجام از کشور گرفت. این‌ها را در دانشگاه باید مطالعه کرد، این‌ها غبار‌هایی است که بلند می‌شود. اگر این غبار‌ها برطرف نشود و روشن شدن آن مطالبه نگردد، آن وقت عده‌ای می‌خواهند کف بزنند که برجام ۲ شکل بگیرد، ابتدا برجام یک را حساب بدهید بعد برای برجام ۲ کف بزنید!

جلیلی خاطرنشان کرد: تجربه برجام چه شد؟ عده‌ای گفتند گفت‌وگو کنیم تا مشکلات را حل کنیم و همه گفت‌وگو‌ها انجام شد، آیا طرف مقابل به گفت‌وگو متعهد بود؟ از حقی از خود کوتاه آمد؟ او کلاً از برجام خارج شد و حالا می‌گوید فشار‌ها را می‌خواهم بیشتر هم کنم! دبیر سابق شورای امنیت ملی در ادامه گفت: عده‌ای گفتند ما اصلاً اولویت‌مان از مذاکره برداشتن تحریم‌ها نبود و ما دنبال چیز دیگری بودیم! به همین صراحت! این توافق ژنو خودتان است، سال ۹۲ وقتی آمدید امضا کردید چه گفتید؟ گفتید می‌خواهیم گفت‌وگو‌هایی را شروع کنیم که به طور جامع تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای، شورای امنیت، چندجانبه و ملی که مربوط به امریکاست را برمی‌دارد، بعد حالا به صراحت بیان می‌کنید که اولویت ما این نبود؟ چه کسی شعار می‌داد، هم سانتریفیوژ باید بچرخد هم چرخ کارخانه ها؟ چه کسی سال گذشته باز شعار داد که اگر ما بمانیم می‌توانیم بقیه تحریم‌ها را نیز برداریم؟ آیا باید به همین سادگی حافظه ملت را پاک کنیم؟ بعد می‌گویید می‌خواستیم حق هسته‌ای ملت را تثبیت کنیم؟ آیا حق هسته‌ای ملت با ریختن بتن در تأسیسات او تثبیت می‌شود؟ از ۱۰۰ حق او انصراف بدهید، حقوق دیگر او تثبیت می‌شود؟ ۱۳ هزار سانتریفیوژ را بردارید، ۱۰ هزار کیلو مواد هسته‌ای که ۱۰ سال برای آن زحمت کشیده شده را از کشور خارج کنید، آیا این اسمش می‌شود تثبیت؟ و بعد بگویید ما چنین قولی نداده بودیم؟
جلیلی با بیان اینکه بحث ما فردی نیست، افزود: بحث ما این است که نگذاریم با پوشانده شدن واقعیت‌ها و مسائل اصلی، عده‌ای یک آلزایمر سیاسی را به ملت تحمیل کنند. اگر می‌گویید امریکا سقوط اخلاقی کرده، ملت ما نشان داده که همین امریکا را می‌توان با مقاومت سر جای خود نشاند، به طوری که اعتراف کند ۷ هزارمیلیارد دلار خرج کردم و نتیجه نگرفتم.

وی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: نکته مهم این است که اجازه ندهیم دشمن کیلومتر دستاورد‌های انقلاب را صفر کند، لذا نباید متوقف شد و سرعت را باید بیشتر و ایراد‌ها را برطرف کرد که امروز اتفاقاً یکی از موضوعات اصلی همین است و برخی با تغییر نگاه سعی در این دارند که مسائل اصلی را به مسائل فرعی تبدیل کنند و توان ملی را در آن‌ها صرف کنند. جلیلی گفت: قبلاً نیز گفته‌ام که می‌خواهند مسائل زرد و حاشیه‌ای را به جای مشکلات اصلی جامعه عنوان کنند تا از آن‌ها غفلت شود. یک دفعه با یک موضوع دست چندم یا کاذب، دانشگاه و دانشجو یا فضای رسانه‌ای ما درگیر آن شود، این همان غبارآلود کردن فضاست. نباید اجازه بدهیم غبار‌هایی بلند شود که از یک طرف موفقیت‌های شما پوشانده شود، اگر فتنه‌ای در کشور همچون سال ۸۸ ایجاد شود فتنه پیش رو فتنه زرد است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار