کد خبر: 960029
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲
نماینده خمینی‌شهر:
سرویس سیاسی جوان آنلاین: وجود استخدام‌های متعدد، قرارداد‌های مالی، خبرگزاری وابسته به مجلس، مـرکز پژوهش‌هـای مجلـس، سفر‌های خارجـی نمـایندگان و مدیران و هزینه‌هـای دفتر هیئت رئیسه از مـواردی است که باید درباره آنهـا تحقیق و تفحص صورت گیـرد.

سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره ریخت و پاش‌های فراوان در قوه مقننه و به سرانجام نرسیدن تحقیق و تفحص از مجلس شورای اسلامی، گفت: نباید فقط حیف و میل در وزارت نفت یا وزارت آموزش و پرورش را ببینیم ولی چشم خود را به روی ریخت و پاش‌ها، بریز و بپاش‌ها و حیف و میل بیت‌المال در دیگر دستگاه‌ها یا وزارتخانه‌ها یا نهاد‌ها یا مجلس شورای اسلامی ببندیم و از آن غافل باشیم.

نماینده مردم خمینی‌شهر تصریح کرد: در مجلس هشتم بحث تحقیق و تفحص از مجلس شورای اسلامی را کلید زدیم که مشخصاً در آن دوران مرکز پژوهش‌های مجلس مدنظرمان بود، اما متأسفانه آنقدر تأیید آغاز عملیات تحقیق و تفحص از آنجا طول کشید که دوره هشتم مجلس به پایان رسید، ضمن اینکه همین کار را در مجلس دهم آغاز کردیم، با آنکه بیش از ۱/۵ سال از درخواست تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از مجلس می‌گذرد و این درخواست به کمیسیون برنامه و بودجه تقدیم شده است، اما متأسفانه تاکنون هیچ خبری از تأیید این موضوع وجود ندارد.

ابطحی گفت: نمایندگان مجلس بار‌ها تذکرات لازم را درباره اینکه سرانجام تحقیق و تفحص از مجلس شورای اسلامی چه شد، بیان کرده‌اند، اما متأسفانه به این درخواست نمایندگان رسیدگی نمی‌شود. وی گفت: اگر مسئولان مجلس و مدیران ارشد آن با تحقیق و تفحص از قوه مقننه مشکلی ندارند باید از این کار که در راستای افزایش شفافیت‌هاست، استقبال کنند. شفافیت اقدامات یا احتمال ریخت و پاش‌های فراوان در مجلس شورای اسلامی در راستای شفافیت بیشتر و همراستا با شفافیت آرای نمایندگان است.

ابطحی افزود: وجود استخدام‌های متعدد، عزل و نصب‌های فراوان، قرارداد‌های مالی، خبرگزاری وابسته به مجلس شورای اسلامی و مرکز پژوهش‌های مجلس از مواردی است که باید درباره آن‌ها تحقیق و تفحص صورت گیرد، اما به نظر می‌رسد افراد مخالف این تحقیق و تفحص به دنبال زمان‌دار شدن آغاز عملیات این موضوع هستند تا دوره دهم مجلس به پایان برسد.

وی گفت: سفر‌های متعدد خارجی نمایندگان و مدیران مجلس، هزینه‌های دفتر هیئت رئیسه و برخی از قرارداد‌ها نشان‌دهنده احتمال سوءاستفاده است. این در حالی است که قوه مقننه نباید از اینکه تحقیق و تفحص درباره آن صورت می‌گیرد ناراحت باشد و برعکس منجر به تقویت و ارتقای جایگاه پارلمان خواهد شد.
نماینده مردم خمینی‌شهر گفت: برخی اعضای هیئت رئیسه مجلس گفته‌اند که شما به دنبال تضعیف جایگاه مجلس هستید در حالی که این موضوع در راستای شفافیت بیشتر است. همچنین اگر نسبت به ریخت و پاش‌های متعدد و شائبه‌های فراوان در قوه مقننه سخنی نگوییم این زخم عمیق‌تر و به زخم بستر تبدیل می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار