کد خبر: 982253
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
فرماندار شهرستان خداآفرین
فرماندار شهرستان خداآفرین با اشاره به اینکه بیش از ۱۷هزار نفر، معادل ۶۰درصد جمعیت شهرستان عشایرند، گفت: با پیگیری‌های انجام شده از سه ماه گذشته اعتبارات ویژه عشایر خداآفرین واریز شده است که با اولویت‌بندی نیازها در سه حوزه آب، راه و مسکن هزینه می‌شود .

علی امیری راددر جلسه شورای عشایر شهرستان اجرای طرح پلاک کوبی را برای کمک به دامپروری عشایر یک ضرورت دانست و افزود: اجرای پلاک کوبی باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد و این امر از طریق فضای مجازی، نصب بنر در اماکن پرتردد و یا سامانه پیامکی اطلاع رسانی شود.

وی با بیان اینکه هرگونه حمل‌ونقل دام‌ها و صدور گواهی سلامت دام‌ها منوط به پلاک کوبی و تعیین هویت دام‌هاست، گفت: از سه ماه گذشته مرکز پلاک کوبی توسط بخش خصوصی در شهرستان ایجاد شده که تاکنون در پنج قشلاق ۱۵۰۰راس دام پلاک کوبی و هویت گذاری شده است.

فرماندار خداآفرین با تاکید بر اینکه باید به جمعیت عشایر شهرستان به عنوان نیروهای مولد نگاه ویژه ای داشت، خواستار شناسایی و بررسی و بازنگری ، توسعه و مطالعه طرح های قابل اجرا در مناطق عشایری شهرستان شد .

وی همچنین با اعلام اینکه عشایر این شهرستان در ۹۵نقطه ییلاقی و بیش از ۲۵۰هزار هکتار مراتع در مناطق ییلاقی وقشلاقی در اختیار دارد، افزود: جمعیت عشایر خداآفرین ۳۱۶ هزار راس دام سبک و سنگین دارد که سالانه هفت هزار تن شیر، ۲۰۰ تن پشم و کرک و۲ هزار تن گوشت تولید می کنند.

امیری راد اظهار کرد: در هشت ماهه نخست امسال ۸۸۱ تن جو علوفه ای و یک هزار و ۸۱۶ تن کنسانتره دامی در میان عشایر شهرستان توزیع شده است .

فرماندار خداآفرین خواستار تسهیل و تسریع در ارائه تسهیلات بانکی متقاضیان وام خرید دام و نیز صدور پروانه بهره برداری برای عشایر و دامداران شهرستان شد. .

وی با اشاره به ظرفیت عشایر در ایجاد ارزش افزوده و درآمدزایی از طریق صنایع دستی و تولید سایر محصولات خواستار ایجاد بازارچه صنایع دستی عشایری و همچنین برپایی نمایشگاه صنایع دستی و محصولات عشایری با همکاری و هماهنگی بخشداران در این شهرستان شد .

فرماندار خداآفرین همچنین ایجاد یک ساختمان چند منظوره با استفاده از سازه های سبک در مناطق پرجمعیت عشایری به منظور ارائه خدمات بهداشتی، آموزشی و سایر خدمات برای عشایر را ضروری دانست .

شهرستان خداآفرین با جمعیت ۳۴ هزار نفر و با مساحت ۱۵۲۵ کیلومتر در نوار مرزی رود ارس و در فاصله ۲۴۰ کیلومتری شمال تبریز واقع شده که در ۲۸ اسفند سال ۱۳۸۹ از بخش به شهرستان ارتقا یافت و از شهرستان کلیبر جدا شد.

در حال حاضر این شهرستان دارای یک شهر، سه بخش و ۲۰۴ روستا است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر