کد خبر: 988478
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی:
رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: هیجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت همزمان با آغاز چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کردستان برگزار می‌شود.

کامل گلباغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج اظهار کرد: هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت روز جمعه در 9 حوزه برگزار می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه از سراسر استان تعداد دو هزار و 229 نفر در هیجدهمین دوره آزمون قرآن و عترت ثبت نام و شرکت کرده‌اند، افزود: از این تعداد 809 نفر مربوط به شهرستان سنندج است که  بیشترین شرکت کننده از این شهرستان ثبت نام کرده‌اند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت امسال همزمان با آغاز چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سراسر استان آغازگر جشن پیروزی انقلاب در کردستان خواهد بود.

گلباغی عنوان کرد: آزمون مذکور در ۴ گروه امتحانی و 15 رشته شامل گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم (۲ رشته)، گروه معارف اهل بیت(ع) (۲ رشته)، گروه حفظ قرآن کریم (9 رشته) و گروه آموزش‌­های الکترونیک (۲ رشته) در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری آزمون‌های قرآنی را آموزش‌های قرآن و عترت در موسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و به روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت بیان کرد.

وی اعلام کرد: این آزمون به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به منظور سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی کشور و ایجاد انگیزه در جامعه برای فراگیری معارف قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور در سطح استان کردستان برگزار می‌شود.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در آزمون قرآن و عترت در 9 حوزه شهرستانی‌های تابعه و مرکز استان روز جمعه از ساعت 8 صبح در محل‌های تعیین شده در آزمون‌های رشته اختصاصی شرکت می‌کنند، برای کلیه شرکت کنندگان گواهی شرکت در آزمون صادر و به کسانی که حائز رتبه برتر شوند تجلیل خواهند شد.
انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر