کد خبر: 1164818
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹
رئیس کمیته ملی امور اسرا در دولت نجات ملی یمن از پایان بی‌نتیجه گفتگو‌ها با شورای ریاستی این کشور وابسته به عربستان درباره تبادل اسرا خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته ملی امور اسرا در صنعا گفت که گفتگو‌های دو طرف در اردن درباره تبادل اسرا بدون دستیابی به هیچ توافقی پایان یافت.

از روز جمعه در «امان» پایتخت اردن مذاکراتی بین شورای ریاستی یمن وابسته به عربستان و دولت نجات ملی یمن تحت نظارت سازمان ملل و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ آغاز شده بود. هدف از این مذاکرات، فراهم کردن مقدمات تبادل اسرا در آینده است.

المرتضی در مصاحبه با شبکه المیادین گفت: «پاره‌ای از ایده‌ها و پیشنهادات برای گسترش تبادل اسرا بین دو طرف، مطرح شد».

وی افزود که درباره برگزاری دور بعدی گفتگو‌های پس از عید سعید قربان با هدف دستیابی به توافق درباره تبادل جدید اسرا، موافقت شد.

دولت نجات ملی یمن و دولت وابسته به عربستان در جریان مذاکراتی که در مارس گذشته در سوئیس برگزار شد، بر سر تبادل ۹۰۰ اسیر توافق کردند. در ماه آوریل هم یک عملیات تبادل اسیر صورت گرفت که سه روز به طول انجامید.

صنعاء همچنین ۴۲ نفر از اسرای ائتلاف سعودی را در یک اقدام انسان‌دوستانه آزاد کرد. پس از آن، یک هیأت از عربستان با حضور در صنعاء با جنبش انصارالله دیدار کرد تا به توافق آتش‌بس دائم دست پیدا کنند که تا کنون از شدت تنش‌ها و درگیری‌ها کاسته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار