کد خبر: 1172505
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مدیر کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۲۶ کیلومتر در ساعت بامداد امروز زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به ۴۰۰ متر کاهش داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از صداوسیما، مدیر کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۲۶ کیلومتر در ساعت بامداد امروز زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به ۴۰۰ متر کاهش داد.

حیدری ادامه داد: همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۹۳ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۳۰۰ متر کاهش داد.

وی افزود: همچنین غبار حاصل از طوفان امروز منطقه سیستان دید افقی را در ایستگاه هواشناسی سراوان تا دوهزار متر کاهش داد.

حیدری بیان کرد: تا اواسط هفته آینده در شمال استان وزش باد شدید تا خیلی شدید، نقاط مستعد توفان گردوخاک سبب کاهش شدید دید و کیفیت هوا خواهد شد و در این مدت در زاهدان و مناطق مرکزی و جنوبی استان افزایش غبار را خواهیم داشت.

محسن حیدری توصیه کرد: در تردد‌های جاده‌ای احتیاط شود و تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود. همچنین از کار در ارتفاعات جدا پرهیز کنید.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و دبیر مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی زابل هم گفت: در پی شروع مجدد توفان‌های شدید همراه با گرد و غبار در پنج شهرستان شمال استان، در سه روز گذشته ۹۹۸ نفر بیمار و مصدوم از این پدیده طبیعی روانه بیمارستان‌ها شدند که ۵۱ نفر برای ادامه درمان بستری شدند و ۹۴۷ نفر نیز به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند.

محمد خلیلی افزود: به دنبال توفان‌های شدید در این مناطق، عمده مشکلات مردم، قلبی، تنفسی، چشمی و تصادفات ناشی از کاهش میدان دید بوده و از عموم مردم درخواست می‌شود از منزل خارج نشوند و در صورت بروز علائمی مانند حمله آسم، تنگی نفس، درد قفسه سینه و سرفه‌های شدید با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار