کد خبر: 1174973
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
«عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته اسرای دولت نجات ملی یمن از سنگ اندازی مزدوران در روند اجرای توافق برای مبادله ۱۴۰۰ اسیر خبر داد و افزود که آنها از پرونده اسرا، سوء استفاده می کنند و در مساله تبادل جدی نیستند.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس کمیته اسرای یمنی در دولت نجات ملی در گفت وگو با شبکه خبری المسیره تاکید کرد: یک ماه پیش صنعا و ائتلاف سعودی در آستانه توافق بر سر مبادله ۱۴۰۰ اسیر بودند، اما مزدوران سنگ اندازی کردند.

وی گفت: دولت صنعا به مزدوران اعلام کرد که مخالف پیوستن «محمد قحطان» یکی از رهبران حزب اصلاح به توافق جدید تبادل اسرا نیست و در مقابل، مجموعه ای از اسرای آن ها را آزاد خواهد کرد، اما مزدوران این مساله را نپذیرفتند.

المرتضی ادامه داد: مزدوران برای باج گیری از پرونده اسرا، سوء استفاده می کنند و در مساله تبادل، جدی نیستند.

رئیس کمیته اسرای دولت نجات ملی یمن در ادامه هرگونه گزارش در مورد شکنجه زندانیان نزد صنعا را تکذیب کرد.

وی اظهار داشت: ادعاهای دشمن مبنی بر شکنجه زندانیان آنها برای سرپوش گذاشتن بر جنایات آنها علیه اسرای یمنی است، اسناد و مدارکی داریم که نشان می دهد، آنها مرتکب جنایت شده و اسرای یمنی را شکنجه کردند.

المرتضی در ادامه از تمام سازمان های بین المللی خواست که تحرکات فوری انجام دهند و از تمام زندان ها بازدید کنند.

وی اضافه کرد: ما آماده ایم تمام زندان ها را باز کنیم تا از وضعیت زندانیان مطلع شوید.

رئیس کمیته اسرای دولت نجات ملی یمن گفت که در صورت انجام بازدیدهای متقابل از زندان ها، مزدوران نگران این هستند که نحوه برخوردشان با اسرا برملا شود.

وی افزود: موضع سازمان ملل در خصوص کشف جنایت علیه اسرا ضعیف است و تاکنون هیچ تحرکاتی در این راستا احساس نکردیم، زیرا پرونده اسرا همچنان معلق مانده و این سازمان هیچ فشاری بر متجاوزان و مزدوران برای اجرای توافقات انجام شده، ایجاد نمی کنند.

بر اساس این گزارش، تاکنون حدود ۹۰۰ اسیر میان طرف های درگیر در یمن مبادله شدند.

ماه گذشته نیز گفت وگوهایی میان دولت صنعا و دولت مستعفی یمن در عمان برای تبادل اسرا انجام شد، اما این گفت وگو ها بی نتیجه به پایان رسید.

 

از ششم فروردین ۹۴ ائتلافی از چند کشور عربی به بهانه بازگردادن دولت مستعفی یمن به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد اما این کشورها پس از ۷ سال به اهداف خود نرسیدند و مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار