کد خبر: 1177563
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

سرویس شبکه‌های اجتماعی جوان آنلاین: کانال حرف حساب در ایتا مطلبی را با عنوان ریسمان متصل بین آسمان و زمین برگرفته از صفحات ۲۵ و ۲۶ کتاب در محضر انیس مهربان | سیری در مقام امام و آداب زیارت از راه دور نوشته استاد شیخ محمدحسن وکیلی منتشر کرد که به شرح زیر است:

وقتی به زیارت امام علیه‌السلام می‌رویم، باید توجه داشته باشیم به کسی توجه می‌کنیم که واسطهٔ میان ما و خداست و برای حرکت به‌سوی خداوند باید به‌سوی او رو کرد و از او کمک خواست و از دریچهٔ وجود او به خدا وصل شد.

امام علیه‌السلام، چون ریسمانی است که یک سرِ آن در این عالمِ پایین و سرِ دیگرش در آسمان و نزد خداوند متعال است و برای حرکت به‌سوی خدا باید به او چنگ زد و توسل نمود؛ لذا در فراقش عرض می‌کنیم: «أَیْنَ بَابُ اللَّهِ الَّذِی مِنْهُ یُؤْتَی، أَیْنَ وَجْهُ اللَّهِ الَّذِی إِلَیْهِ یَتَوَجَّهُ الْأَوْلِیَاءُ، أَیْنَ السَّبَبُ الْمُتَّصِلُ بَیْنَ الْأَرْضِ وَ السَّمَاءِ»؛ یعنی: «کجاست درِ رسیدن به خداوند که از آن برای رسیدن به خداوند می‌روند؟ کجاست چهرهٔ خداوند که اولیا و دوستان خدا رو به سوی او دارند؟ و کجاست ریسمان متصل بین آسمان و زمین [که باید برای سفر به آسمان، بدو چنگ زد]؟»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار