کد خبر: 1198409
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۰
حیات سیاسی شهید محمد منتظری در آیینه یک اثر نوانتشار
صحیفه‌ای که هم اینک در معرفی آن سخن می‌رود، در پی ارائه تصویری شفاف از زمانه و کارنامه شهید حجت‌الاسلام والمسلمین محمد منتظری است.
شاهد توحیدی

صحیفه‌ای که هم اینک در معرفی آن سخن می‌رود، در پی ارائه تصویری شفاف از زمانه و کارنامه شهید حجت‌الاسلام والمسلمین محمد منتظری است. او که در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، لحظه‌ای از جهاد خستگی ناپذیرش بازنایستاد و پس از تأسیس نظام برآمده از آن تلاش همه‌جانبه و گسترده خویش را تشدید کرد و طعن طاعنان و ذم مذمتگران، بر عزم و اراده وی بی‌تأثیر بود. وی با ثبات قدم تا پایان بر عهد خویش با خدا و مردم پایدار ماند و انقلابی‌گری را معنایی دیگر بخشید. بی‌شک این شخصیت والا به رغم ظرفیت‌های جذاب خویش، همچنان در پرده غفلت یا تغافل نهاد‌های فرهنگی مسئول باقیمانده و آنچنان که باید به جامعه و به ویژه نسل جوان معرفی نشده است. «مجاهد بصیر» در عداد معدود اقداماتی است که در سالیان اخیر در بازنمایی این چهره پرتکاپوی انقلاب اسلامی صورت گرفته است. این پژوهش از سوی راشد جعفرپور کلوری انجام شده و مرکز اسناد انقلاب اسلامی به انتشار آن همت گماشته است. تارنمای ناشر در معرفی این کتاب به نکات پی آمده اشارت برده است:
«از بس که با حرارت سخنرانی می‌کرد، گلویش خشک خشک شده بود. داشت می‌گفت والله دولت موقت یک دولت ضدانقلابی تمام‌عیار است، عباس امیرانتظام جاسوس سازمان سیاست. او چه قبل از انقلاب و چه حالا اسناد انقلابیون را در اختیار امریکایی‌ها می‌گذاشته است، سخنگویی دولت موفق تنها کار او تسهیل کرد...، اما همچنان گروهی کوته‌فکر، او را متهم به دروغ‌گویی و تندروی می‌کردند! آخر آن روز‌ها هنوز لانه جاسوسی فتح نشده بود که اسناد مکشوفه، راستی و درستی پیش‌بینی‌های او را اثبات کنند. اساساً این خصلت انسان‌های بابصیرت است که با دیدن مو خبر از پیچش مو دهند و آنچه را دیگران در آیینه بینند، آن‌ها در خشت خام می‌ببینند و بدون کمترین تردید، محمد یکی از با بصیرت‌ترین شاگردان مکتب روح‌الله بود. حجت‌الاسلام والمسلمین محمد منتظری از جمله نوادری بود که تیزبینی و بصیرتش او را به شناخت دقیق جریانات سیاسی ضدانقلاب (آن هم قبل از آشکار شدن اسناد خیانت آنها) کشانده بود و صد البته همواره چنین اشخاصی، هدف بغض، کینه و عداوت منافقان بوده، هستند و خواهند بود. راهی که اهل بصیرت برگزیده‌اند، لاجرم به ترور شخصیت، دروغ‌پردازی، توهین، هجو و شایعه‌سازی علیه آنان منتهی خواهد شد که محمد نیز از این قاعده مستثنی نشد. آنچنان او را به ضرب فحش‌های رنگارنگ کوفتن که هیچ چیزی یارای بازسازی شخصیت معصومانه و تخریب شده او نبود، الا شهادت! کسانی که ناآگاهانه به او بد و بیراه می‌گفتند، روزی که پیکر له شده او را از لابه‌لای سیمان‌های سقف ساختمان حزب جمهوری اسلامی بیرون آوردند، فهمیدند محمد منتظری چقدر مظلوم بوده است! به بهشتی گفتند بهشتی، بهشتی، طالقانی را تو کشتی! و به محمد منتظری نیز گفتند او دیوانه است! اما گذشت زمان ثابت کرد که دیوانگان و قاتلان چه کسانی بودند. امروز بهشتی و منتظری عند ربهم یرزقونند و شایعه‌سازان و منافقان در ناکجا آباد! به راستی اکنون آن‌ها کجایند؟... بگذریم! آنچه پیش‌روی خوانندگان ارجمند است، تأملی در زندگانی و مبارزات مبارزی خستگی‌ناپذیر و عالمی از تبار اهل عمل، شهید حجت‌الاسلام والمسلمین محمد منتظری است که با قلم آقای راشد جعفرپور کلوری نگارش یافته است...».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار