کد خبر: 1203665
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
در شرایطی که تل‌آویو در سایه سکوت شورای امنیت، به نسل کشی در غزه ادامه می‌دهد نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، بازید دیپلمات‌های این شورا از گذرگاه رفح در مرز با نوار غزه را جانبدارانه عنوان کرد.

جوان آنلاین:  «گیلاد اردان» طی پیامی در ایکس(توئیتر سابق) به سفر هیات دیپلماتیک شورای امنیت سازمان ملل متحد از منطقه رفح در مرز غزه واکنش نشان داد.

به گزارش ایرنا، در شرایطی که رژیم صهیونیستی، حدود ۱۸ هزار زن و کودک و غیرنظامی فلسطینی را در سایه شکست شورای امنیت در برقراری آتش بس به دلیل حمایت آمریکا از این رژیم قتل عام کرده است، «اردان» سفر هیات شورای امنیت به رفح را اقدامی جانبدارانه در حمایت از مردم غزه عنوان کرد.

این مقام صهیونیست، سفر هیات دیپلماتیک شورای امنیت سازمان ملل به رفح را مایه شرمساری دانست و مدعی شد: چنین اقداماتی مشروعیت تصمیمات سازمان ملل در ارتباط با جنگ غزه را از بین می برد.

پیشتر، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در اینباره نوشته بود، بازدید اعضای شورای امنیت سازمان ملل از رفح با رژیم اسرائیل هماهنگ نشده است.

روزنامه اماراتی «نشنال»، هدف سفر اعضای شورای امنیت سازمان ملل به رفح را توجه به وضعیت فاجعه بار مردم غزه و درخواست اعضا برای ایجاد آتش بس عنوان کرد.

دیپلمات های فرانسه و آمریکا به عنوان دو عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و گابن به عنوان عضو غیردائم، حاضر به همراهی با این هیات نشدند.

کارشناسان مسائل سیاسی، اقدام امارات برای بردن سفرای کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل به مرز رفح را اقدامی نمادین ارزیابی می کنند، زیرا هدف نهایی این برنامه، پنهان کردن نقش اعضای این شورا در جنایات رژیم صهیونیستی است.

بسیاری از نهادهای حقوق بشری، شورای امنیت سازمان ملل به ویژه آمریکا را مسئول کشتار فلسطینی ها توسط رژیم اشغالگر می دانند، زیرا واشنگتن آخرین قطعنامه شورای امنیت برای آتش بس را وتو کرد.

حمایت عملی ابوظبی از تل آویو نیز بر کسی پوشیده نیست و در اوج بمباران و کشتار غیرنظامیان در نوار غزه، امارات برای دور زدن تهدیدهای یمن علیه رژیم صهیونیستی به کمک این رژیم آمد.

در حالی که روزانه صدها شهروند فلسطینی در بمباران های رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده می شوند، امارات برای نجات رژیم صهیونیستی از تهدیدهای ارتش یمن، توافق جدید با این رژیم امضا کرد.

بر اساس این توافق، یک مسیر زمینی میان بندر دبی و بندر حیفا در فلسطین اشغالی برای دور زدن تهدیدهای ارتش یمن مبنی بر بستن دریای سرخ به روی کشتی های مرتبط با رژیم صهیونیستی، ایجاد می شود.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفت اکتبر (۱۵ مهر) عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی که با هدف از بین بردن گروه های مقاومت فلسطین از جمله حماس و آزادی اسرای خود به غزه لشکرکشی کرده بود، بعد از ۴۸ روز جنایت در این منطقه، به اهداف خود نرسید و به مذاکره با مقاومت روی آورد.

زیاده خواهی تل آویو در برنامه تبادل اسرا موجب شکست مذاکرات و در نهایت، از سرگیری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد.

ارتش اشغالگر صهیونیستی صبح روز جمعه (دهم آذرماه) پس از پایان موعد آتش بس موقت در غزه، بمباران این باریکه را از سرگرفت و تاکنون صدها فلسطینی را شهید یا زخمی کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار