کد خبر: 1204179
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
مجاهدان گردان‌های قسام و گروهان‌های قدس حوالی ساعت ۱۶:۳۰ سه‌شنبه ترکیبی از واحد‌های ۵۳ و ۵۱ ارتش رژیم صهیونیستی شامل تیپ گولانی و پرسنل مهندسی را در یک عملیات کمین در محله شجاعیه در غزه گرفتار کردند که بنا به روایت ارتش رژیم صهیونیستی ۱۰ نظامی اسرائیلی در آن کشته شدند.

جوان آنلاین: تل‌آویو آرام‌آرام در حال پذیرفتن روایت فلسطینیان از تلفاتی است که ارتش صهیونیستی در غزه متحمل می‌شود. عصر روز سه‌شنبه، گردان‌های قسام در محله معروف شجاعیه تیپ معروف گولانی را گرفتار یک کمین خونین کردند که ارتش رژیم صهیونیستی به فاصله کمتر از ۲۴ ساعت، مجبور به تأیید آن شد. ارتش رژیم صهیونیستی تأیید کرده که ۱۰ نظامی‌اش در این کمین کشته شده‌اند.

به گزارش «جوان»، مجاهدان گردان‌های قسام و گروهان‌های قدس حوالی ساعت ۱۶:۳۰ سه‌شنبه ترکیبی از واحد‌های ۵۳ و ۵۱ ارتش رژیم صهیونیستی شامل تیپ گولانی و پرسنل مهندسی را در یک عملیات کمین در محله شجاعیه در غزه گرفتار کردند که بنا به روایت ارتش رژیم صهیونیستی ۱۰ نظامی اسرائیلی در آن کشته شدند. حماس گفته که ۱۵ نظامی را در این کمین در مرکز نوار غزه گرفتار کرده، از نقطه صفر با آن‌ها درگیر شده، همه آن‌ها را کشته یا مجروح کرده و متعاقب آن، آن‌ها را با راکت‌های کالیبر سنگین در هم کوبیده است. ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای، تأیید کرده که نظامیانش در حال تهاجم زمینی به محله «الشجاعیه» در حومه شهر غزه هدف کمین نیرو‌های مقاومت قرار گرفته‌اند. ارتش رژیم صهیونیستی گفته که نمی‌داند انفجار‌های رخ داده، بر اثر بمب‌های کارگذاشته‌شده در منطقه بوده یا در اثر پرتاب نارنجک رخ داده ولی تأیید کرده که نیرو‌های حماس که در نقاط مرتفع ساختمان‌ها مستقر شده بودند، نظامیان صهیونیست را از دو جهت مختلف مورد حمله قرار داده‌اند که در اثر آن، حداقل ۱۰نظامی اسرائیلی کشته و شش نفر دیگر از آن‌ها مجروح شدند. با این حال، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی عصر دیروز در یک موضع جداگانه تأیید کرد که ظرف ۲۴ ساعت، ۲۱ نظامی این رژیم در نبرد در مناطق مختلف نوار غزه زخمی شده‌اند. یک منبع با تشریح جزئیات این عملیات کمین به رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفته که نبردی که در اثر کمین رخ داده، سه ساعت به طول انجامید و طی آن گروهی از نیرو‌های گردان ۵۳ تیپ گولانی وارد ساختمان‌هایی در این محله شدند که ناگهان در یکی از کمین‌های گردان‌های قسام گرفتار شدند و مقابل یکی از ساختمان‌ها بمبی منفجر شد که بر اثر آن چهار نظامی زخمی شدند و ارتباط با آن‌ها قطع شد. در پی این حادثه، گمان می‌رفت که این نیرو‌ها به اسارت درآمدند که گروهی از نیرو‌های پشتیبانی یگان نجات ۶۶۹ به سمت این ساختمان حرکت کردند و پس از رسیدن به آنجا هدف تیراندازی مبارزان قسام قرار گرفتند که بلافاصله دو نفر از این نیرو‌ها کشته شدند. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی افزود: در ادامه گروهی دیگر از نیرو‌های تیپ گولانی به فرماندهی سرهنگ اسحاق بن‌بشات به سمت آن‌ها پیشروی کردند و درگیری‌های شدیدی بین آن‌ها و مبارزان قسام به وقوع پیوست که طی آن سرهنگ بن‌بشات نیز کشته شد. «الیشا مدن» یک فرمانده اسرائیلی که در این کمین به شدت زخمی شده، می‌گوید: «من تنها از مرگ برگشتم، تمام گروهم مردند و من هم در حال مرگ بودم، اما به لطف دعای شما زنده ماندم.»


حماس: چاره‌ای ندارید جز عقب‌نشینی
رسانه‌های عبری، کمین روز سه‌شنبه را «روز دردناک و غمگینی» برای تیپ گولانی و تمام اسرائیلی‌ها خوانده‌اند. کانال مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین از قول یک رسانه اسرائیلی نوشت: «بار دیگر، نیرو‌های تیپ گولانی در محله شجاعیه کشته می‌شوند و این بار نیز بنی گانتس جنگ را مدیریت می‌کند، چیزی تغییر نکرده است!» جنبش حماس می‌گوید اعتراف دشمن صهیونیستی به کشته شدن ۱۰ نظامی که بیشتر آن‌ها افسر هستند، بیانگر حجم گسترده تلفات دشمن و شکست سران این رژیم و ارتش آن‌ها در مواجهه با مقاومت است. حماس در بیانیه‌ای گفته است: «ما به صهیونیست‌ها می‌گوییم که فرماندهان شکست خورده شما هیچ توجهی به جان سربازان شما ندارند و شما چاره‌ای جز عقب‌نشینی از غزه ندارید.» حماس تأکید کرد: «مجاهدان گردان‌های قسام به وعده خود برای تبدیل غزه به قبرستان متجاوزان عمل کردند.» آموس هرئیل، تحلیلگر نظامی روزنامه عبری زبان هاآرتص اذعان کرد ارتش رژیم صهیونیستی قادر به تحقق اهداف محافل سیاسی در مدت باقی مانده در غزه نخواهد بود. هرئیل نوشته است: «به رغم تلفات سنگین ارتش «اسرائیل» هیچ نشانه‌ای دال بر نزدیک بودن شکست حماس وجود ندارد.» به گفته این تحلیلگر اسرائیلی برتری نسبی ارتش در حال کاهش است و برتری تکنولوژی و اطلاعاتی در منطقه شجاعیه کارآمدی چندانی ندارد و هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که حماس احساس کند قدرتش در مذاکرات در حال تضعیف است. روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از منابعی در ارتش رژیم صهیونیستی نوشته که نابودی تیپ الشجاعیه در گردان‌های قسام از طریق بمباران‌های هوایی غیرممکن است. به گفته این منبع، نبرد و درگیری‌ها در منطقه الشجاعیه غزه بسیار دشوار و مرگبار است.

آب در تونل‌های حماس؟!
شبکه خبری سی. ان. ان گزارش کرد، تل‌آویو به واشنگتن اعلام کرده که گزینه رهاسازی آب در تونل‎ها در غزه را به شکل محدود، آغاز می‎کند. قرار است در این اقدام آزمایشی بررسی شود که رها کردن آب در تونل، سبب وارد کردن آسیب وسیع به سیستم تونل‎های حماس در غزه می‎شود یا خیر. تل‌آویو به کاخ سفید گفته، این کار را در تونل‌هایی انجام می‌دهد که اطمینان دارد هیچ اسیر اسرائیلی در آن حضور ندارد. با این حال، فایز الدویری، کارشناس نظامی و راهبردی و تحلیلگر نظامی شبکه الجزیره به اظهارات قبلی رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در مورد تونل‌های غزه استناد کرد که گفته بودند این تونل‌ها بیش از ۵۰۰ کیلومتر طول دارند. وی تأکید کرد که آن‌ها یک شبکه عنکبوتی هستند و کسانی که آن‌ها را طراحی کرده‌اند نقشه‌هایی دارند که مسیر‌های آن‌ها را نشان می‌دهد. وی تأکید کرد کسانی که بر ساخت شبکه تونل‌های غزه نظارت داشتند، همه ملاحظات و اقدامات احتیاطی از جمله غرق شدن آن‌ها با آب از سوی رژیم اشغالگر را در نظر گرفته‌اند. این کارشناس گفت: این تونل‌ها صاف نیستند و نظریه «آوند‌های پیوسته» درباره آن‌ها اجرا نمی‌شود. این تونل‌ها در اعماق مختلف و برخی از آن‌ها بیش از یک طبقه هستند. این احتمال وجود دارد که قسمت متصل تونل‌ها در نزدیکی خیابان الرشید (البحر) بسته باشد و شبکه تونل‌ها همه متصل یا باز نباشد. احتمالاً ارتش موفق شود تنها بخش معینی را با آب غرق کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار