کد خبر: 1204412
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
منابع رسانه‌ای امروز شنبه، از اعلام آمادگی تل‌آویو برای دستیابی به یک توافق جدید تبادل اسرا با جنبس حماس از کانال مذاکرات رئیس موساد با نخست‌وزیر قطر خبر دادند.

جوان آنلاین: منابع رسانه‌ای امروز (شنبه، ۱۶ دسامبر) از تحرکات جدید رژیم صهیونیستی برای دستیابی به یک توافق جدید برای تبادل اسرا با جنبش حماس، خبر دادند.

به گزارش فارس، خبرگزاری «اسپوتنیک» نیز از اعلام آمادگی تل آویو برای بررسی توافقی جدید شامل آزادی زنان اسرائیلی تحت اسارت حماس خبر داد و نوشت که برخی منابع می‌گویند، قطری‌ها با تیم مذاکره‌کننده اسرائیل در مورد اینکه آیا تل آویو با آزادی زنان اسیر باقی مانده در ازای آتش بس بیش از یک روز موافقت می‌کند یا خیر، گفت و گو کردند.

روزنامه صهیونیستی معاریو نیز دو روز پیش نوشت که در پی انتشار اخبار درباره تبادل جدید اسرا میان تل آویو و حماس با میانجیگری قطر، نخست‌وزیر رژیم صهیونستی بنیامین نتانیاهو به رئیس موساد آزادی عمل کامل داده است.

وبسایت خبری اکسیوس شب گذشته به نقل از دو منبع آگاه اسرائیلی نوشت که انتظار می‌رود رئیس موساد دیوید بارنیا در پایان هفته جاری در اروپا با هدف از سرگیری مذاکرات برای تبادل اسرا با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر قطر دیدار کند.

این نخستین دیدار مقامات عالی‌رتبه تل‌آویو و دوحه پس از پایان آتش‌بس هفت‌روزه میان رژیم صهیونیستی و حماس خواهد بود. این در حالی است که تا چند روز پیش شورای جنگ اسرائیل در خصوص ازسرگیری مذاکرات غیرمستقیم تبادل اسرا دچار اختلاف بود و نخست وزیر و وزیر جنگ با ازسرگیری آن در زمان کنونی موافق نبودند.

حال گفته می‌شود، پس از آن که ارتش اسرائیل روز جمعه اعلام کرد که به اشتباه سه «گروگان» خود نزد حماس را کشته است، به دلیل تشدید فشارهای خانواده‌های اسرای اسرائیلی علیه کابینه، تل‌آویو راهی جز نشان دادن تحرکاتی از خود برای آزادی این اسرا نیافته است. بویژه که خانواده‌های این اسرا، مقابل مقر وزارت جنگ این رژیم تجمع کردند و خواستار امضای فوری توافق مبادله اسرا شدند.

این در حالی است که ماه پیش، رژیم صهیونیستی پس از پایان آتش‌بس چند روزه، مذاکره‌کنندگان خود را از قطر فراخوانده و مدعی شده بود که مذاکرات به بن بست رسیده است و حماس، تل‌آویو را مسئول این بن‌بست دانست و اعلام کرد که اسرای زنی که اسرائیل خواستار آزادی آنهاست، سرباز ارتش اشغالگر هستند و شرایط تبادل اسرای نظامی متفاوت از غیرنظامیان است. پس از آن بود که حملات رژیم صهیونیستی به غزه از سر گرفته شد، حملاتی که از هفتم اکتبر تاکنون موجب شهادت به ۱۹ هزار نفر از مردم غزه که اغلب زن و کودک هستند، شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار