کد خبر: 1211374
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
بنابر آنچه رسانه‌های صهیونیست اعلام کرده‌اند، تل‌آویو در پیامی به واشینگتن درباره اقدام نظامی در صورت خارج نشدن نیرو‌های الرضوان- مهم‌ترین تیپ رزمی حزب‌الله- از مرز شمالی هشدار داده است

جوان آنلاین: منابعی در داخل رژیم صهیونیستی در ادامه رجزخوانی و خط و نشان کشیدن برای حزب‌الله، تأکید دارند که اگر مهم‌ترین تیپ رزمی این جنبش از مرز شمالی عقب‌نشینی نکند، متوسل به زور خواهند شد. نه تنها معاون دبیرکل حزب‌الله از تعبیر «سیلی بزرگ» برای واکنش به هرگونه تعدی اشغالگران یاد کرده است بلکه یکی از مقامات پیشین این رژیم هم به صراحت در مورد استفاده حزب‌الله از موشک‌های دقیقی که در اختیار دارد گفت که سامانه گنبد آهنین نمی‌تواند مانع این موشک‌ها شود و برد آن‌ها تا تل‌آویو و دیمونا هم می‌رسد.
بنابر آنچه رسانه‌های صهیونیست اعلام کرده‌اند، تل‌آویو در پیامی به واشینگتن درباره اقدام نظامی در صورت خارج نشدن نیرو‌های الرضوان- مهم‌ترین تیپ رزمی حزب‌الله- از مرز شمالی هشدار داده است. یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم روز جمعه گفت: «اگر توافقی حاصل نشود که در آن حزب‌الله به حق اسرائیلی‌ها برای زندگی در امنیت احترام بگذارد ما مجبور خواهیم شد با زور امنیت را تحمیل کنیم.» همان روز، روزنامه امریکایی واشینگتن‌پست گزارش داد که تل‌آویو در پایان ماه گذشته به دولت امریکا اطلاع داد که دست نیافتن به توافق با حزب‌الله لبنان در هفته‌های آینده ارتش اسرائیل را مجبور به آغاز جنگ علیه لبنان خواهد کرد. این موضع‌گیری‌ها در شرایطی صورت گرفت که مواضع صهیونیست‌ها عملاً زیر آتش حزب‌الله بود. مقاومت اسلامی لبنان روز جمعه اعلام کرد، تجمع نظامی اشغالگران در اطراف پایگاه «خربه ماعر» و مواضع نظامی صهیونیست‌ها میان دو پایگاه السماقه و الرمثا در کشتزار‌های اشغالی شبعا را با موشک برکان هدف قرار داده است. مقصد حمله موشکی دیگر، اجتماع نظامیان دشمن در «جبل نذر»، مواضع نظامی اشغالگران در تپه‌های اشغالی «کفرشوبا» بود که تلفاتی به نیرو‌های دشمن اشغالگر وارد شد. جنبش حزب‌الله لبنان روز پنج‌شنبه نیز با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای از حملات موفق به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی و تجمع نظامیان اشغالگران در مرز‌های جنوبی لبنان خبر داده بود.

وحشت شهرک‌نشینان از حزب‌الله
مائیر شطریت یکی از وزرای سابق رژیم صهیونیستی نوشت: «آن چیزی که خطرناک‌تر است این است که حزب‌الله لبنان موشک‌های دقیق و دوربردی در اختیار دارد که اگر جنگ گسترده‌ای در بگیرد از این موشک‌ها فقط برای هدف قرار دادن کریات شمونه استفاده نمی‌کند بلکه تل‌آویو و دیمونا و هر نقطه دیگری در عمق اسرائیل را هدف قرار می‌دهد.» وی در ادامه گفت: «اوضاع در مرز‌های اسرائیل و لبنان پیچیده است، چرا که حزب‌الله لبنان موشک‌های زیادی در اختیار دارد. شهرک‌نشینان در این منطقه‌ها در ترس و وحشت به سر می‌برند و نگران نفوذ نیرو‌های ویژه حزب‌الله هستند. آن‌ها با وجود تداوم تهدیدات موشکی حزب‌الله نمی‌توانند در این منطقه زندگی کنند.» شطریت اضافه کرد: «سامانه موشکی گنبد آهنین نمی‌تواند مانع این موشک‌ها شود. آن‌ها یک تهدید برای ما هستند، چرا که بُرد این موشک‌ها به ۱۰کیلومتر می‌رسد.» وی به موشک‌های برکان که نیرو‌های حزب‌الله در حمله‌های خود علیه مواضع اشغالگران استفاده می‌کنند اشاره کرد و گفت: «این موشک‌ها نیم تن مواد منفجره با خود حمل می‌کنند و اگر در داخل کریات شمونه بیفتند خرابی و آسیب جدی به بار خواهند آورد. اسرائیل در جنگ گذشته با لبنان شهرک‌های شمالی را تخلیه نکرده بود. با وجود آنکه در آن زمان گنبد آهنینی نیز وجود نداشت، اما اینک شاهد گسترش قدرت موشکی حزب‌الله هستیم.»

ادامه اقدام موشکی تا آتش‌بس در غزه
نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با تأیید اینکه وقتی اسرائیلی‌ها تصمیم به گسترش تجاوز بگیرند پاسخ را با سیلی بزرگ و اقدام محکم دریافت خواهند کرد، تشریح کرد: «آمادگی حزب‌الله برای دفع تجاوز آغاز و پایانی ندارد. تجاوزات موجود هم اکنون با چراغ سبز امریکا ادامه دارد و همه صحبت‌ها از اینکه بین امریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها اختلاف نظر وجود دارد، یک اختلاف تاکتیکی است.» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: «راه‌حل ثبات، توقف تجاوز است و این راه‌حل از غزه شروع می‌شود نه از لبنان. هرکس از ما خواسته که حملات را متوقف کنیم به آن‌ها گفته‌ایم ما تنها حمایت و پشتیبانی کردیم و واکنش نشان دادیم. به آن‌که شروع کرده بگویید دست بردارد تا تمام آنچه حاصل این تجاوز است متوقف شود. بدین ترتیب ثبات در لبنان و منطقه برقرار شده و جنگ جاری در سطح کل منطقه متوقف خواهد شد.» یک مقام ارشد لبنانی که از مواضع حزب‌الله آگاه است، گفت: حزب‌الله آماده شنیدن است، اما در عین حال تأکید کرد که این حزب ایده‌های آموس هوکشتاین، فرستاده ویژه امریکا در لبنان، در سفر هفته گذشته خود به بیروت را غیرواقعی می‌داند. موضع حزب‌الله این است که به شلیک موشک به سمت ارتش اشغالگر و مواضع صهیونیستی تا رسیدن به آتش‌بس جامع در نوار غزه ادامه دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار