کد خبر: 1216204
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین:  محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر خاتمی در دولت اصلاحات گفته که رفع حصر موسوی و کروبی باعث افزایش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود. 
او در پستی اینستاگرامی نوشته: «بیست و پنجم بهمن امسال شروع چهاردهمین سالی است که شیخ نازنین ما مهدی کروبی و مهندس صادق و عزیز ما میرحسین موسوی و سرکار خانم زهرا رهنورد در حصر هستند. مسئله حصر اگر رفع شود نشانه مهمی برای مهربان شدن دل‌ها و زمینه‌ای برای فعال شدن مردم خواهد بود. حتی برای مشارکت مردم در انتخابات یهترین کار این است که مجلس در رأس امور قرار گیرد. وقتی مجلس قابل اهمیت است و مشارکت امکان پذیر است که اعلام شود حل مشکلات مزمن و بر زمین مانده کشور مثل حصر، سیاست خارجی و تحریم‌های کمرشکن یا بحث فیلترینگ که جامعه درگیر آن است به مجلس آینده واگذار می‌شود. برای مشارکت باید دلیل مشارکت به وجود آورد.»
اگر کسی فقط اندکی با دغدغه‌های مردم آشنایی داشته باشد، می‌داند که موسوی و کروبی سال‌هاست موضوعیتی برای مردم ندارند، اما می‌توان چند سؤال ساده از ابطحی پرسید: اول اینکه آیا پافشاری اصلاح‌طلبان بر همین دغدغه‌های سیاسی در دورانی که دولت و مجلس را در دست داشتند، باعث غفلت از دغدغه‌های اساسی مردم و رویگردانی توده‌ها از آن‌ها نشد؟ دوم اینکه آیا مخالفان موسوی و کروبی هم مردم محسوب می‌شوند؟ آیا کسانی که حامی حصر این افراد هستند و آن‌ها را فتنه‌گر می‌نامند، از نگاه ابطحی جزیی از ملت ایران هستند یا صرفاً حامیان موسوی و کروبی، مردم هستند؟ سوم اینکه موسوی و کروبی در آخرین انتخاباتی که حضور یافتند، قبل از پایان انتخابات، اعلام پیروزی کردند. بعد از انتخابات نتیجه را نپذیرفتند و ادعای بی‌سند تقلب را مطرح کردند و ماه‌ها کشور را به آشوب کشیدند. آیا عفو افراد ضدانتخابات می‌تواند باعث افزایش مشارکت مردم شود یا بدتر مردم را ناامید می‌کند؟
مردم دغدغه‌های اقتصادی دارند و از بازی‌های سیاسی خسته شده‌اند، اما برخی اصلاح‌طلبان همچنان دغدغه‌های سیاسی خود را دغدغه‌های مردم جا می‌زنند و از گذشته عبرت نمی‌گیرند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
0
0
آقا شما هبچ خودتو نارحت نکن.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار