کد خبر: 1217020
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ۲۲۰‌هزار فروشگاه متصل به طرح کالابرگ هستند، گفت: با گذشت ۱۱روز از اجرای طرح فجرانه کالابرگ، مجموعاً ۳۰‌هزار‌میلیارد تومان وارد سفره مردم شده که چرخ تولید را نیز وادار به تحرک کرده است. 
به گزارش «جوان» به نقل از «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» علیرضا عسگریان در حاشیه بازدید از بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر همین اتفاق نیز طی دو ماه آینده رخ دهد، طی سه ماه ۱۰۰‌هزار‌میلیارد تومان وارد سفره مردم می‌شود. وی افزود: قرار است تمامی خدمات اعتباری روی شبکه ملی اعتبار (شما) پیاده‌سازی شود که در حال حاضر سه مورد از مهم‌ترین طرح‌ها روی این شبکه پیاده‌سازی شده است. 
عسگریان با بیان اینکه راهبرد دولت از ابتدا توجه ویژه به سفره مردم بوده است و به همین دلیل بود که ارز ترجیحی حذف و یارانه مردم ارتقا یافت، گفت: از ابتدای امسال طرح کالابرگ به عنوان یکی از فعالیت‌های اصلی شبکه ملی اعتبار اجرا و به مرور به کل کشور تسری یافت. 
وی با اشاره به طرح فجرانه کالابرگ یادآور شد: اکنون بیش از ۷۰‌درصد مردم کشور مشمول طرح کالابرگ الکترونیک هستند. 
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این طرح دارای چند مختصات است، تصریح کرد: در چند ماه گذشته میزان یارانه مضاعف تشویقی ۱۲۰‌هزار تومان و شرط استفاده‌اش این بود که افراد باید ۲۰۰‌هزار تومان از میزان یارانه خود را از میان ۱۱قلم استاندارد سبد غذایی خرید کنند تا ۱۲۰‌هزار تومان یارانه مضاعف برای آن‌ها شارژ شود و، چون شرطی وجود داشت، موجب عدم‌استقبال مردم می‌شد، اکنون آن شرط ۲۰۰‌هزار تومان برداشته شده و میزان اعتبار تشویقی نیز از ۱۲۰‌هزار تومان به ۲۲۰‌هزار تومان افزایش یافته و همچنین استقبال مردمی به سقف ۱۵برابر رسیده است. 
وی افزود: در ۲۲بهمن‌ماه امسال، در یک روز ۸۰۰‌میلیارد تومان یارانه پرداخت شد. اکنون ۷ هزارو ۲۰۰‌میلیارد تومان طی ۱۱روز یارانه به مردم پرداخت شده است که این رقم به جز یارانه خودشان بوده و اعتبار تشویقی است. ۲۳‌هزار‌میلیارد تومان هم مردم خودشان خرید کرده‌اند، یعنی طی ۱۱روز، ۳۰‌هزار‌میلیارد تومان روی سفره مردم نشسته است. کمترین تأثیر آن این است که این موضوع روی سفره مردم می‌نشیند و موجب امنیت غذایی می‌شود. 
عسگریان با بیان اینکه ۵۷‌درصد مردم از طرح کالابرگ استقبال نشان داده‌اند، گفت: حدود ۳۲‌میلیون نفر از طرح استقبال کردند و این باعث شده است ۳۰‌هزار‌میلیارد تومان بر سفره مردم بنشیند و علاوه بر اینکه ضمانتی برای تغذیه مردم باشد، موجب شده است جریان تولیدی در کشور حرکت کند. به گفته معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طی ۱۱روز ۳۲‌میلیون بسته غذایی توزیع شده است. 
وی با بیان اینکه طرح فجرانه از ۱۸بهمن‌ماه شروع شده و تا ۱۸اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، تأکید کرد: با گذشت ۱۱روز از اجرای این طرح، مجموعاً ۳۰‌هزار‌میلیارد تومان وارد سفره مردم شده که چرخ تولیدی را نیز وادار به تحرک کرده است و اگر همین اتفاق نیز طی دو ماه آینده رخ دهد، طی سه ماه ۱۰۰‌هزار‌میلیارد تومان وارد سفره مردم می‌شود. عسگریان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از ۲۱بهمن‌ماه تا ۲۳بهمن‌ماه صف‌هایی برای خرید سبدکالای طرح فجرانه ایجاد شده بود، گفت: اکنون این صف‌ها شکسته شده است. 
معاون وزیر رفاه با اشاره به اینکه ۲۲۰‌هزار فروشگاه طرف قرارداد داریم، گفت: طی پنج تا هفت روز از ۴۰‌هزار مغازه بازدید کردیم. اگر تخلف و اختلافی وجود داشته، آن‌ها را شناسایی کردیم. همچنین از طریق مرکز، الگوریتم‌هایی را طراحی کردیم و از این طریق توانستیم تخلفات یا شبهات را در سطح مغازه‌ها شناسایی کنیم.

برچسب ها: رفاه ، کالابرگ ، یارانه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار