کد خبر: 1217432
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷

جوان آنلاین: احمدحسین شریفی، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم در مطلبی با عنوان خطر سکولاریسم حوزوی در «منشور روحانیت» در کانال خود در ایتا نوشت:

امروز (۳ اسفند) مصادف با سالروز صدور منشور روحانیت از سوی امام خمینی ره در سال ۱۳۶۷ است. منشوری که معتقدم باید در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شد؛ و البته هنوز هم دیر نشده است.

در بخشی از این منشور چنین می‌خوانیم:

«در حوزه‏‌های علمیه هستند افرادی که علیه انقلاب و اسلام ناب محمدی فعالیت دارند. امروز عده‌ای با ژست مآبی چنان تیشه به ریشه دین و انقلاب و نظام می ‏زنند که گویی وظیفه‌ای غیر از این ندارند. خطر تحجرگرایان و مقدس‌نمایان احمق در حوزه‏‌های علمیه کم نیست.

طلاب عزیز لحظه‏‌ای از فکر این مار‌های خوش خط و خال کوتاهی نکنند، این‌ها مروّج اسلام امریکایی‌اند و دشمن رسول اللَّه.... خون دلی که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده است هرگز از فشار‌ها و سختی‌های دیگران نخورده است. وقتی شعار جدایی دین از سیاست جا افتاد و فقاهت در منطق ناآگاهان غرق شدن در احکام فردی و عبادی شد و قهراً فقیه هم مجاز نبود که از این دایره و حصار بیرون رود و در سیاست [و]حکومت دخالت نماید، حماقت روحانی در معاشرت با مردم فضیلت شد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار