کد خبر: 1217816
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
دنیا حیدری

شش ماه بعد از تاریخ‌سازی در هانگژو، مهدی الفتی نقره بازی‌های آسیایی را در جام جهانی ژیمناستیک هنری- آلمان نیز تکرار کرد، آن‌هم در‌حالی‌که وضعیت فدراسیون ژیمناستیک همچنان بلاتکلیف است!
کمتر کسی تصور مدال‌آوری ژیمناستیک در هانگژو را داشت، خصوصاً که ملی‌پوشان این رشته بعد از ماه‌های متمادی، رنگ اعزام به یک رویداد بین‌المللی را به خود دیده بودند، آن‌هم به واسطه پادرمیانی‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و دادن وعده‌های متعدد به اینچه‌درگاهی از جمله برگزاری مجدد انتخابات فدراسیون ژیمناستیک. اما با گذشت شش ماه، ژیمناستیک ایران همچنان بلاتکلیف یک تصمیم جهت برگزاری انتخابات است. 
بازگشت اینچه‌درگاهی به رأس فدراسیون ژیمناستیک گام مثبت و رو به جلویی برای حل و فصل مشکلات این رشته بود که حداقل موانع موجود بر سر راه اعزام ملی‌پوشان ژیمناستیک را مرتفع کرد. با وجود این آنچه مسلم است تکلیف این فدراسیون زمانی مشخص خواهد شد که مجمع انتخاباتی برای مشخص شدن رئیس جدید برگزار شود، اما به نظر می‌رسد این مسئله برای وزارت ورزش از اهمیت چندانی برخوردار نیست، به‌طوری‌که چندی پیش وزیر ورزش صراحتاً گفت که انتخابات فدراسیون ژیمناستیک بعد از برگزاری انتخابات فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند، برگزار خواهد شد. شاید به همین دلیل هم بود که هاشمی تأکید داشت اینچه‌درگاهی، سرپرست فدراسیون ژیمناستیک نیست و رئیس آن است، اما چرا و به چه دلیل وزیر ورزش با وجود آنکه خود نیز می‌داند انتخابات این فدراسیون باید مجدد برگزار شود، در این راستا تعلل می‌کند اصلاً مشخص نیست. اتفاقات گذشته باید درس باشد برای وزیر ورزش، چراکه این‌بار هرگونه اشتباهی می‌تواند برای این رشته گران تمام شود، به همین دلیل هم هست که وزیر صراحتاً می‌گوید در بخش فدراسیون ژیمناستیک لازم است یک هماهنگی بین فدراسیون، وزارت ورزش و فدراسیون جهانی صورت گیرد تا مشکلات گذشته تکرار نشود. اما آنچه امروز شاهد هستیم، نه مدارا برای عدم تکرار مشکلات قبلی که تعلل و امروز و فردا کردن برای برگزاری انتخابات فدراسیون ژیمناستیک و روشن شدن تکلیف این رشته است. اهمال‌کاری که بی‌شک دود آن به‌طور مستقیم به چشم ورزشکاران این رشته می‌رود. ژیمناستیک‌کارانی که ثابت کرده‌اند در صورت مهیا بودن شرایط و امکانات می‌توانند خود را در صف افتخارآفرینان ورزش کشور جای دهند. 
نخستین اقدام مثبت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای ژیمناستیک، جلب رضایت اینچه‌درگاهی (رئیس سابق فدراسیون) برای رد کردن لیست ملی‌پوشان این رشته جهت حضور در بازی‌های آسیایی بود که نتیجه آن، نایب‌قهرمانی مهدی الفتی در هانگژو بود. اقدام بعدی، برهم زدن انتخابات فدراسیون بود که براساس قانون، ایرادات زیادی داشت و باعث شد تا بار دیگر زمام امور برای برگزاری مجدد انتخابات، دست اینچه‌درگاهی بیفتند و نتیجه این اقدام نیز نایب‌قهرمانی مهدی الفتی در جام جهانی ژیمناستیک هنری- آلمان شد. در واقع هر بار که وزارت قدمی هر اندازه کوچک برای ژیمناستیک برداشت، نتیجه مثبت آن را دید، اما مشخص نیست چرا با وجود این هنوز هم تصمیم قاطعی برای حل و فصل اساسی مسائل و مشکلات این رشته ندارد. رشته‌ای که ملی‌پوشان آن با وجود تمام مشکلات و کاستی‌ها، خوش درخشیدند و موفق به کسب افتخار برای ورزش کشور شدند. با وجود این براساس صحبت‌های وزیر ورزش، ژیمناستیک اولویت آخر وزارت است و به این زودی‌ها نوبت به آن برای حل و فصل مشکلاتش نمی‌رسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار