کد خبر: 1219572
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱

جوان آنلاین: کانال تلگرامی اشراق مطلبی با عنوان ارزیابی مأموریت اروپا در دریای سرخ که برگرفته از یادداشتی از سمیر محمدحسین، رییس بخش بین‌الملل دانشگاه عربی آهومی در لندن است را منتشر کرد:

سمیر محمدحسین، رییس بخش بین‌الملل دانشگاه عربی آهومی در لندن، طی یادداشتی در «بنیاد کارنگی» به ارزیابی مأموریت نیروی دریایی اتحادیه اروپا موسوم به آسپیدز در دریای سرخ، به هدف مهار انصارالله پرداخته است.

وی زمینه تشکیل این ائتلاف دریایی را تردید برخی کشور‌های اروپایی نسبت به فواید مشارکت در عملیات «نگهبان رفاه» آمریکا در دریای سرخ قلمداد کرده است. زیرا برخی از این کشورها، هدف آمریکا را نه حفاظت از منافع تجارت دریایی بلکه «تقویت حضور نظامی ایالات متحده در دریای سرخ، حفاظت از امنیت اسرائیل، تضعیف نفوذ روسیه در منطقه و کنترل تجارت چین» دانستند؛ بنابراین برای اینکه متهم به حمایت از اسرائیل نشوند، تصمیم گرفتند مأموریت مستقل اروپا را دنبال کنند. ولی به اذعان نویسنده، با وجود کمک اطلاعاتی و لجستیکی تهران به انصارالله؛ توفیقی در مهار عملیات دریایی این گروه نخواهند داشت. بلکه احتمالاً برخی از نیرو‌های آسپیدز در دریای سرخ نیز به دلیل حمایت کشور‌های متبوع‌شان از اسرائیل، هدف انصارالله قرار خواهند گرفت.

گرچه اتحادیه اروپا در حفاظت از منافع این قاره در دریای سرخ، هم‌گراتر شده، ولی از منظر سلبی در اینکه چگونه باید انصارالله مهار شود، دچار واگرایی است. مخالفت با افزایش تنش در دریای سرخ و اختلاف‌نظر درباره بازه زمانی حضور در این منطقه، موجب تردید در ادامه مأموریت آسپیدز خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار