کد خبر: 1220281
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
انفجار ترقه دست‌ساز سبب مرگ یک مادر و پسری نوجوان و مجروح شدن یک پسر دیگر در ملک‌شهر اصفهان شد.

جوان آنلاین:  محمد شریعتی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان گفت: به دنبال وقوع صدای انفجار از یک منزل مسکونی دوطبقه در خیابان «بهارستان» ملک‌شهر، نیروهای آتش‌نشانی از ایستگاه‌های ۶، ۱۸ و ۲۶ به محل اعزام شدند. در این حادثه که در طبقه دوم یک ساختمان رخ داد، سه نفر شامل یک زن ۴۰ ساله و دو پسر ۱۳و ۱۵ ساله بشدت آسیب دیدند که زن و یکی از نوجوانان، بر اثر شدت جراحت جان باختند و فرد سوم که بشدت دچار سوختگی شده است به بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان انتقال یافت.

به گزارش ایرنا، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: با پیدا کردن وسایل ساخت ترقه مشخص شد که علت انفخار در این ساختمان ساخت ترقه‌ دستی بوده است. هنگام مراجعه آتش‌نشانان به محل، شعله‌های آتش از پنجره طبقه دوم زبانه می‌کشید که پس از خاموش کردن آن، عملیات کشف و نجات افراد صورت گرفت. ساختمان‌های مجاور این خانه نیز بر انفجار دچار تخریب جزئی شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان هشدار داد: با توجه به اینکه ترقه‌ دست‌ساز با مواد شیمیایی ساخته می‌شود، سوختگی ناشی از انفجار آنها از نوع حاد است و موجب آلودگی و عفونت جسم فرد مصدوم خواهد شد.

وی از والدین خواست با توجه به نزدیک شدن به آیین شب چهارشنبه‌سوری، بیشتر مراقب فرزندان خود باشند تا مبادا اقدام به ساخت و نگهداری مواد محترقه دست‌ساز کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان همچنین درباره خطرات به پرواز درآوردن «بالن آرزوها» در شب چهارشنبه‌سوری هشدار داد و افزود: این بالن‌ها تولید اشک آتش می‌کند که بر زمین فرو می‌ریزد و ممکن است روی محل مستعد آتش‌سوزی فرود آید و سبب تولید حریق‌های گسترده شود.

به گزارش ایرنا، پیش از این در هفته دوم اسفند جاری نیز در پی ساخت ترقه‌ دست‌ساز در پارکینگی در خیابان «کاوه» اصفهان چهار فرد ۱۵ تا ۱۹ ساله دچار مصدومیت شدند.

سال گذشته نیز ۸۴ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال استان اصفهان دچار مصدومیت شدند که ۶۰ درصد آنها در رده سنی ۱۰ تا ۲۰ سال بودند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار