کد خبر: 1221397
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۹
 بهای هر اونس طلا در بازار‌های جهانی طی ۲۴ ساعت اخیر با جهش حدود ۵۰ دلاری، از مرز دو هزار و ۲۰۰ دلار عبور کرد و رکورد تاریخی جدیدی ثبت کرد.

جوان آنلاین:  پس از انتشار بیانیه جدید فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) و ثابت ماندن نرخ بهره سیاستی در عدد ۵.۵ درصد، بهای هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با جهش ۵۰ دلاری همراه شد و تا لحظه تنظیم خبر به دو هزار و ۲۰۷ دلار رسید.

به گزارش ایرنا، رشد بیش از ۲ درصدی قیمت طلای جهانی طی ۲۴ ساعت اخیر، باعث رکوردشکنی مجدد فلز زرد در کمتر از یک ماه اخیر شد. کمتر از یک ماه پیش بهای هر اونس طلا در واکنش به انتشار داده‌های ضعیف از بازار کار آمریکا، شاخص جهانی دلار تضعیف شده و بهای اونس جهانی افزایش یافت. این وضعیت باعث شد قیمت طلای جهانی به حدود ۲ هزار و ۹۰ دلار برسد.

شب گذشته، اما قیمت طلا در واکنش به ثابت ماندن نرخ بهره فدرال رزرو تا سه ماه آینده، مجددا جهش کرد تا رکورد جدیدی برای فلز زرد ثبت شود. پیش از این کارشناسان جهانی از محتمل بودن ورود قیمت جهانی طلا به کانال دو هزار و ۳۰۰ دلاری هم گفته بودند که رکوردشکنی شب گذشته طلا، احتمال تحقق این پیش بینی را بیش از گذشته کرده است.

رشد شدید قیمت طلای جهانی، بازار طلای داخل کشور را هم کاملا تحت تاثیر قرار داده به گونه‌ای که بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار از حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در ابتدای بهمن به حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در پایان اسفند رسید که رشد ۲۲ درصدی را طی ۲ ماه نشان می‌دهد.

برچسب ها: طلای جهانی ، طلا ، اقتصاد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار