کد خبر: 1221825
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار با ولیعهد عربستان، پایان مأموریت ائتلاف بین‌المللی در خاک عراق را خواستار شد.

جوان آنلاین: سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، تحولات سیاسی عراق و منطقه و همچنین راه‌های تقویت روابط دو کشور و دو ملت را بررسی کرد.

به گزارش ایرنا، در این دیدار که در سفر رهبر جریان حکمت ملی عراق به عربستان انجام شد، حکیم بر اهمیت ادامه گسترش روابط کشور‌های عربی و اسلامی با عراق تأکید کرد.

طرفین همچنین بر تقویت اشتراکات میان کشور‌های منطقه تأکید و خاطر نشان کردند که ثبات عراق بازتاب مثبت بر امنیت منطقه داشته است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین استفاده از فرصت‌هایی را خواستار شد که عراق در عرصه‌های سازندگی و توسعه عرضه می‌کند و از عربستان خواست که در نهضت سازندگی عراق مشارکت داشته باشد.

وی همچنین بهره‌برداری از قطع‌نامه شورای امنیت برای توقف جنگ در غزه و امدادرسانی به آوارگان و بازسازی نوار غزه را خواستار شد.

حکیم در ادامه بر اهمیت تداوم گفتگو‌ها میان نیرو‌های منطقه‌ای و نیز بر تمایل عراق به پایان یافتن مأموریت ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش تأکید کرد. وی گفت: عراق در پی انتقال به مرحله روابط دوجانبه با برخی کشور‌های عضو ائتلاف بر اساس منافع مشترک و احترام به حاکمیت ارضی این کشور است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین مبادله تجربه‌ها در جوامع عربی و اسلامی در موضوع مبارزه با چالش‌های زیست‌محیطی و نیز افکار بیگانه را خواستار شد و بر اهمیت گفت‌وگوی اجتماعی و دینی برای ایجاد رویکرد مشترک در مواجهه با این افکار تأکید کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار